„Formulės-1“ technikos direktorius Patas Symondsas pasidalino kai kuria informacija apie tai, kokie bus ateinančios kartos „Formulės-1“ automobiliai, kurie į trasas išvažiuos 2026 metais. Žinoma, specialistas nepasakojo detalių, bet pažymėjo, jog bolidai bus smarkiai mažesni ir lengvesni nei dabartiniai.
Patas Symondsas: „Šiuo metu mes dirbame ties mašinos, kuri pasirodys 2026 metais, koncepcija ir jau dabar turime aiškų vaizdą, koks tai bus bolidas.
Vienas iš aspektų, kuris šiuo metu stebina ne tik sirgalius, bet ir ekspertus – tai šiuolaikinio automobilio išmatavimai. 2022 m. mes stengėmės sumažinti važiuoklės išmatavimus ir apriboti ratų bazę, kadangi bolidai nuolat ilgėjo.
Žodžiu, kažkiek mes tai apribojome, nors ne tiek, kiek norėjome. Dirbdami su 2026 m. bolidu nusprendėme nueiti toliau ir padaryti viską, kad mašinų išmatavimai būtų mažesni, vadinasi, jos turėtų būti ir lengvesnės.
2022 m. bolidas sveria beveik 700 kg, o tai labai daug, ypač jei lyginsime su technika, kuri buvo „Formulėje-1“, kai aš čia atėjau dirbti – tai laikais bolidai svėrė 400 kg, daugiausiai – 500 kg. Bet, reikia sutikti, kad šiuolaikiniai bolidai yra labiau saugesni.
Žmonės mano, kad bolidai tokie sunkūs yra dėl to, kad juose labai daug elektros sistemų, bet dabar F-1 perėjo prie 18 colių ratų ir iš tikrųjų per 20 metų mašinos iš esmė sunkėjo dėl to, kad mes darėme jas vis labiau saugesnėmis.
Taip, automobiliai su hibridinėmis jėgainėmis neišvengiamai yra sunkesnės nei su paprastais vidaus degimo varikliais ir tai liečia ne tik lenktyninę techniką, bet ir įprastinius serijinius automobilius. Tai yra faktas.
Mes turėsime pritaikyti mūsų inžinerinį sąmojį - „Formulės-1“ specialistai tai moka gerai daryti – kad kuo labiau būtų sumažintas naujosios kartos bolidų svoris. Aš norėčiau, kad jis būtų ir mažesnis, lengvesnis ir manevringesnis. Manau, lenktyniauti su tokiais automobiliais bus be gali smagu“.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |