P. Symondsas: FIA persistengė spręsdama bolidų šokinėjimo problemą

P. Symondsas: FIA persistengė spręsdama bolidų šokinėjimo problemą
logo 2022 Gruodžio 29 d. 13:13, Wolfgang Wilhelm for Mercedes-Benz AG

„Formulės-1“ vyriausiasis technikos direktorius Patas Symondsas teigia, kad FIA šiemet persistengė spręsdama automobilių šokinėjimo problemą.

Federacija ėmėsi veiksmų po Azerbaidžano GP ir priėmė tam tikrus taisyklių pakeitimus. Būtent Baku miesto trasoje dalis komandų kentėjo nuo automobilių šokinėjimo problemos, ypač „Mercedes“. O po lenktynių jos sportininkas Lewisas Hamiltonas neslėpė , kad dėl to jautė didelį nugaros skausmą.

FIA įvedė naują metriką, pagal kurią ribojama, kiek automobiliai gali šokinėti. O 2023 m. bus naudojami kitokie dugnai, siekiant išspręsti minėtą reiškinį. Tačiau P. Symondsas mano, kad FIA nuėjo per toli.

„Manau, kad jie persistengė reaguodami į tai, kas nutiko Baku“, - sakė specialistas.

„Būtent Baku trasoje matėme prasčiausią situaciją, nes komandos bandė tai, kas nepasiteisino, o po to buvo garsiai tai aptarinėjama. Jei jos nebūtų taip pasielgusios, situacija būtų buvusi kitokia. Dabar dauguma komandų supranta kaip visa tai kontroliuoti.“

P. Symondsas, kuriam praeityje teko dirbti su automobiliai, kurie pasižymėjo „žemės efektu“, įžvelgia ir savo kaltę.

„Turiu pripažinti, mes apie tai nepagalvojome. Bet turėjome numatyti, jog gali taip nutikti. Atlikome daug simuliacijų, tad turėjome galimybę tai pastebėti. Pavyzdžiui, mes atlikome simuliacijas, kad žinotume, kas nutiks, jei automobilis apsisuks, o po juo pateks didesnis oro srautas. Kalbu apie panašų incidentą, kuriame sudalyvavo Markas Webberis Valensijoje. Tam, kad viską suprastume, reikia specialios programinės įrangos.“

„Aš pats turėjau žinoti, jog taip gali nutikti, nes esu dirbęs su automobiliais, kurie pasižymėjo „žemės efektu“. Aš tiesiog pamiršau. Be jokios abejonės, šokinėjimo problema daug ką pakeitė. Komandoms visų pirma reikėjo išspręsti tą problemą ir tik po to jos galėjo dirbti su aerodinamika. Šokinėjimas nėra aerodinamikos problema. Tame didelį vaidmenį vaidina ir kiti dalykai, pavyzdžiui pakabos kietumas.“

P. Symondsas taip pat neslepia, jog jį nustebino kai kurių komandų pristatytos idėjos.

„Nematėme nieko, kas galėtų pakenkti mūsų koncepcijai. Bet pasitaikė ir radikalesnių idėjų nei mes tikėjomės. Pavyzdžiui „Mercedes“ koncepcija. Mes vėliau tai išbandėme pasitelkę CFD ir galiu pasakyti, kad sekti „Mercedes“ yra lengviau nei kitus automobilius.“

„Galinis „Aston Martin“ sparnas taip pat buvo vienas iš tų, kurių nesitikėjome. Matau nemažai pavojų toje idėjoje. Bet tikiuosi, kad FIA tai uždraus.“



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553