FIA (Tarptautinė automobilių federacija) šiandien paskelbė „Formulės-1“ 2005 m. ir 2006 m. sezonų taisykles.
Varžybų techniniame reglamente – daug pakeitimų. Visi jie, FIA teigimu, padaryti siekiant didesnio saugumo. Šis argumentas leido organizacijai įgyvendinti pakeitimus be komandų pritarimo.
FIA leido ekipoms pačioms susitarti, ką šios norėtų pakeisti vardan saugumo „Formulės-1“ trasose pagerinimo, tačiau šioms to padaryti nepavyko.
Žemiau pateikiame svarbiausius pakeitimus techniniame reglamente.
Pakeitimai 2005 m. „Formulės-1“ taisyklėse
1.
Aerodinamika. Priekinis sparnas pakeliamas aukščiau, galinis sparnas perkeliamas kiek į priekį, sumažinamas galinio difuzoriaus aukštis, uždraudžiami bet kokie aerodinaminiai elementai prie priekinių ir galinių ratų.
Šie pakeitimai turėtų apie 20% sumažinti bolidų prispaudžiamąją galią.
2.
Padangos. Kvalifikacijoje ir lenktynėse leidžiama naudoti tik vieną padangų komplektą.
Komandos bus priverstos naudoti kietesnės sudėties padangas, todėl sumažės greitis posūkiuose.
3.
Varikliai. Vienam pilotui galima naudoti tik vieną variklį per du lenktynių savaitgalius.
Tai leis kiek sumažinti agregatų galią.
Pakeitimai 2006 m. „Formulės-1“ taisyklėse
1.
Varikliai. Leidžiama naudoti tik 2,4 l V8 formato agregatus, taip pat apribojama jų konstrukcija ir gamybos procese naudojamų medžiagų įvairovė.
Tai leis smarkiai sumažinti variklių galią – nuo 1000 AG, kuriuos, FIA nuomone, dabartiniai varikliai pasieks 2006 m., iki 700 AG. Mažesnėms ekipoms bus padaryta išimtis – leista naudoti seno formato 3 l V10 agregatus, pagal FIA nurodymus apribojus jų sūkius.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).