„Formulės-1“ sezono pabaiga tradiciškai vyks Artimuosiuose Rytuose – jau šią savaitę laukia Kataro GP, o vėliau vyks finalinis etapas Abu Dabyje. Praėjusį savaitgalį Maxas Verstappenas pirma laiko iškovojo ketvirtą pasaulio čempiono titulą, o Konstruktorių taurėje kova dar tęsiasi. Matematinius šansus laimėti taurę turi trys komandos – ne vien „McLaren“, bet ir „Ferrari“ bei „Red Bull“.
„Lusail International Circuit“ autodromas lenktynes priims trečią kartą, o šiai trasai daugiausiai būdingi yra greiti ir vidutinio greičio posūkiai. Kadangi pagal parametrus trasa yra sulyginama su Suzuka ir Silverstounu, tai „Pirelli“ į Katarą atvežė tris pačių kiečiausių mišinių padangas – C1, C2 ir C3.
Pernai lenktynės įvyko su trimis sustojimais, bet tai buvo susiję su lenktynių direkcijos instrukcija su vienu padangų komplektu važiuoti ne daugiau kaip 18 ratų. Ši instrukcija buvo sukurta „Pirelli“ inžinierių rekomendacijų pagrindu, nes padangų gamintojai po pirmų dviejų dienų darbo trasoje aptiko, kad padangų šonai pradėjo irti – buvo išaiškinta, kad tai susiję su maksimaliomis apkrovomis, kurias padangos patirdavo atakuodamos kelkraščius kai kuriuose Lusailo posūkiuose.
Pastaruosius kelis mėnesius „Pirelli“ specialistai kartu su FIA ruošėsi šiųmetiniam GP etapui, į kurį įeina ir sprinto lenktynės ir pasistengs, kad pernykščiai sunkumai nepasikartotų.
Pavyzdžiui, septynių iš 16-kos trasos posūkių konfigūracija buvo pakeista: „piramidės formos kelkraščių viršūnės buvo suapvalintos“. Tai padaryta 4, 10 ir nuo 12 iki 14 posūkių.
„Pirelli“ tyrėjai kompanijos bazėje Milane atliko ilgalaikius stendinius bandymus, o taip pat išanalizavo padangų būklę tų komandų, kurios dalyvavo privačiuose bandymuose Katare su ankstesnių metų bolidais.
Aišku, kad tai buvo ne tos padangos, kurias „Pirelli“ paruošė 2024 m. lenktynėmis, tačiau inžinieriai gavo daug naudingos informacijos.
Pernai daug problemų iškilo ir dėl klimatinių sąlygų, nes Katare buvo ne tik karšta, bet ir labai drėgna. Visa tai privedė prie to, kad kai kurie lenktynininkai neišlaikė tokių sąlygų, bet šiemet tokių bėdų bus mažiau, nes lenktynės vyks mėnesiu vėliau.
Dienomis Katare vis tiek gali būti apie 30 laipsnių karščio, o trasos paviršius įkais kur kas daugiau, dėl to padangos gali granuliuotis. Šis reiškinys buvo ir Las Vegase, bet priešingo pobūdžio – ten buvo labai vėsu, todėl padangos slidinėjo asfaltu ir tai atsiliepė padangų paviršiaus būklei.
Granuliavimasis, taip pat – šiluminė degradacija gali tapti faktoriais, kurie paveiks taktikų pasirinkimą. Kadangi „Pirelli“ turi tik dviejų metų informaciją ir vienos iš jų vyko iki „Formulė-1“ perėjimo prie naujausios kartos bolidų, tai Italijos gamintojas susilaiko nuo bet kokių konkrečių prognozių.