Prizinis balas už greičiausią ratą – tai įdomu

Prizinis balas už greičiausią ratą – tai įdomu
logo 2019 Kovo 26 d. 10:12, Daimler

Sprendimas apie tai, kad lenktynininkas, nuvažiavęs greičiausią GP ratą, gaus papildomą tašką, jei jis finišuos pirmajame dešimtuke, buvo priimtas prieš pat naujojo sezono pradžią. Naujiena sukėlė didelį susidomėjimą, nors ne iškart buvo aišku, kaip į ją žiūrėti ir kaip tai paveiks lenktynių taktiką.

Bet po Australijos GP etapo, kur Valtteri Bottas uždirbo 26 taškus, t.y. 25 – už pirmąją vietą ir dar vieną – už patį greičiausią ratą, tapo aišku, jog lenktynėse atsirado dar vienas įdomus aspektas. Mes buvome liudininkais, kaip likus nedaug iki finišo, net trys sportininkai iš dviejų komandų bandė uždirbti šį papildomą tašką, bet galiausiai jis atiteko Valtteri.

Grynai teoriškai į kovą dėl šios „premijos“ gali įsitrauktos beveik visos komandos, ne tik „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“, gal tik „Williams“ šiemet tai nėra jų jėgoms, ir scenarijų čia gali būti labai daug. Pavyzdžiui, jei kuri nors iš „top“ komandų bus nepajėgi pretenduoti į greitąjį ratą, ji gali duoti „instrukciją“ kuriai nors iš savo komandų-klienčių (sąlygiškai, kad „Ferrari“ tartųsi su „Haas“ arba „Alfa Romeo“), kad pastaroji sugadintų nuotaiką varžovams ir atimtų iš jų papildomą tašką. Ir tokios klientų komandos pilotas, jei jis važiuoja su pakankamai naujomis padangomis, padidins greitį ir nuvažiuos vieną ratą kvalifikaciniu tempu.

Melburne mes to kol kas nematėme, bet jau ten buvo pakankamai įdomu. Tik štai komandų inžinieriams tokia taisyklė nėra labai arti širdies, kadangi paskutiniuose ratuose reikia tausoti bolidą, kadangi „statymai“ dideli, o variklio ir pavarų dėžės resursai yra griežtai apriboti.

Nuvažiuoti tikrai greitą ratą paskutinėje GP etapo stadijoje – vadinasi papildomai apkrauti jėgainę ir rizikuoti. Be to, pilotas, norėdamas uždirbti papildomą taškelį, turi žinoti, kiek jis, realizuodamas savo planą, apkraus padangas ir ar jų pakaks jam nuvažiuoti iki finišo.

Tačiau yra ir kitų, kur kas sudėtingesnių aspektų  - tokių kaip baterijos įkrovimas, kurią vargu ar apsimoka pilnai išnaudoti dėl vieno greito rato, ypač jeigu tu itin artimai kovoji su varžovais. Kas žino, gal bateriją reikia patausoti, nes reikės atremti konkurento ataką? Žinoma, jeigu tu išdidžiai važiuoji priekyje, kaip tai buvo su V. Bottu Australijoje, tai pabandyti galima, tačiau ir tuomet tu rizikuoji išlėkti iš trasos.

Žodžiu, bus įdomu. Kai komandos pripras prie naujosios taisyklės, jos kur kas aktyviau ir drąsiau ja naudosis. Matyt, jog komandų strategai jau dabar susimąstė, kaip įtraukti į savo taktinius planus galimą kovą dėl papildomo taško.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983