R. Brawnas: nereikia bijoti net ir ekstremalių inovacijų

R. Brawnas: nereikia bijoti net ir ekstremalių inovacijų
logo 2022 Kovo 11 d. 11:33, Daimler AG

Jau pirmąją bandymų Bahreine dieną „Mercedes“ komanda nustebino visus neįprastu W13 bolido atnaujinimu, kuriame praktiškai dingo šoniniai pontonai. Be pačios komandos, iki šiol tokią koncepciją galėjo matyti tik FIA specialistai, kurie tikrino bolidą, ar jis atitinka naujojo techninio reglamento nuostatas ir sprendžiant iš turimos informacijos, jokių pažeidimų nebuvo surasta.

Tą patį sako ir „Formulės-1“ sporto direktorius Rossas Brawnas. 2009 metais, kai taip pat kaip šiemet iš esmės buvo keičiamas reglamentas, būtent „BrawnGP“ komanda surado landą reglamente ir sukūrė čempionų vardą iškovojusį bolidą. Būtent todėl šio specialisto nuomonė yra įdomi ir dabar.

„Žinoma, mes nesitikėjome tokios naujienos iš „Mercedes“, tai labai ekstremalus naujojo reglamento interpretavimas, - pripažino R. Brawnas. - Todėl mūsų dar laukia daug ginčų šiuo klausimu. Labai sunku yra uždaryti visas landas taisyklėse, bet mums jau pavyko jų uždaryti kelis šimtus. Bet „Formulėje-1“ nuolatos matome ekstremalias inovacijas. Konstruktorių taurės laimėtojai įrodė, kad pažangos galima pasiekti mąstant naujoviškai - kitaip komponuojant aušinimo sistemą ir pagrindinius jos elementus – šilumokaitį ir radiatorius. Visa tai leido sukurti itin kompaktišką sprendimą ir suteikė manevro laisvę aerodinamikos specialistams

Man atrodo, kad negalima iš karto komandos bausti už tai, kad ji pasiūlė gana modernią inovaciją. Bet man pačiam, kaip F-1 atstovui, „Mercedes“ sprendimas tapo tikru siurprizu. FIA apie tai turėjo žinoti iš anksto, vadinasi, nieko nelegalaus jie tuose pontonuose nesurado.

Bet žinoma, kad kiekviena varžovų komanda gali ateiti ir pateikti argumentus, į kuriuos FIA anksčiau galbūt neatkreipė dėmesio. Ir jei tokie argumentai bus pripažinti pagrįstais, tai tuomet „Mercedes“ turės problemų.

Be to, reikia atsižvelgti ir į tai, kad nuo šio sezono „Formulėje-1“ pasikeitė ir sprendimų priėmimo sistema. Anksčiau, jei taisykles reikėdavo keisti sezono viduryje, tekdavo sulaukti absoliučiai visų komandų pritarimo, o dabar pakanka 80 proc. ekipų ir FIA bei FOM pritarimo.

Manau, kad iš pradžių reikia suprasti, ką iš tikrųjų padarė „Mercedes“ ir kaip tai veikia, kaip tai įtakoja bolido važiavimą trasoje. Visa, kas yra susiję su oro srautų paskirstymu per bolido korpusą, kol kas yra labai pilkoje naujo reglamento zonoje. Be to, varžovų išsakytas teiginys „tai pažeidžia reglamento dvasią“ taip pat yra iš pilkosios zonos dalies. Esmė yra visai ne „reglamento dvasioje“, o jo žodžiuose, aiškiai išdėstytuose juodu ant balto.

Bet vėliau taisykles tikrai bus galima pakeisti. Manau, kad tai būtų galima padaryti dar šiame sezone“.

Mercedes-AMG Petronas Formula One Team
Komanda: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W13
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983