R. Brawnas: niekas nesitikėjo trejetuke išvysti Gasly ir Sainzo

R. Brawnas: niekas nesitikėjo trejetuke išvysti Gasly ir Sainzo
logo 2019 Lapkričio 21 d. 15:52, Mercedes

„Formulės-1“ sporto direktorius Rossas Brawnas papasakojo apie Brazilijos GP etapą ir pilotų, susijusių su „Red Bull“ jaunimo programa, pasirodymus...

Šiais metais Brazilijos GP išėjo įdomus ir nenuspėjamas, mes pamatėme daug incidentų ir avarijų. Paskui šį savaitgalį dominavusio Maxo Verstappeno vyko daugybė įvykių, bet aštuntoji pergalė „Formulėje-1“ jam atiteko kur kas lengviau nei gali atrodyti žvelgiant į lenktynių protokolą. Žinoma, kad ir olandas neapsėjo be aštrių momentų, prisiminus incidentą serviso zonoje su Robertu Kubica ir du Lewiso Hamiltono lenkimus, kurie šiaip jau yra žygdarbis. Bet po sėkmingo starto iš „pole“ pozicijos „Red Bull“ žvaigždė nė minutei iš rankų neišleido pergalės. Tą dieną ir jo mašina buvo pati geriausia, ir pats Maxas buvo puikios sportinės formos. Jis pasitikėjo savo inžinieriais ir strategais, parodė puikių tempą, pilotavimo tikslumą ir pergalės siekį.

Verstappenui ypač pavyko pakartotinis startas, kai jis sulėtino visą peletoną, kad niekas nesugebėtų jo aplenkti pasinaudojęs oro maišu. Visi lėtai važiavo itin glausta grupe ir galiausiai pakartotinio starto metu mes pamatėme įtemptą šou, kai lenktynininkai kovojo dėl pozicijų. Mes pabandysime ateityje tokias sąlygas įrašyti į F-1 taisykles.

Jei pažiūrėsime į tris Maxo pergales šiame sezone, būtent Brazilijoje jo bolidas ir „Honda“ jėgainė dirbo geriausiai – sprendžiant iš visko, jie ne tik panaikino atsilikimą, bet ir susilygino su varžovais. Priekyje – dar vienerios lenktynės, bet „Red Bull“ komanda ir japonų motoristai padėjo rimtą pagrindą kito sezono kovoms.

Užlipę ant podiumo Interlagose, lenktynininkai pagerino naują rekordą – jų vidutinis amžius buvo pats jauniausias visoje F-1 istorijoje – 23 metai, 8 mėnesiai ir 23 dienos, o tai yra mažiau nei rekordas Italijoje 2008 metais. Žinoma, mes įpratome ant podiumo matyti Verstappeną – patį jauniausią iš prizininkų trejetuko, bet niekas nesitikėjo, kad ant jo atsidurs Pierre‘as Gasly ir Carlosas Sainzas.

Gasly geriausiai iš visų pasinaudojo tuo, kad „top“ komandų pilotai pasitraukė iš distancijos, bet kvalifikacijoje ir lenktynėse jaunasis prancūzas visuomet atsidurdavo reikalingoje vietoje tinkamu laiku. Šis podiumas – puiki paskata Pierre‘ui nevienareikšmiško jam sezono pabaigoje. Jo sugrįžimas į „Toro Rosso“ buvo laikomas žingsniu atgal, bet tokios permainos labai jo nenuliūdino. Sugrįžęs į „Toro Rosso“, jis gerai pasirodė ir uždirbo pakankamai taškų, kad galutinėje įskaitoje užimtų šeštą vietą. Šių lenktynių rezultatas parodė jo talentą ir užsispyrimą.

Dabar „Toro Rosso“ turi šansą pasiekti neįmanomo ir užbaigti sezoną penktoje Konstruktorių taurės vietoje, mat jie sumažino atsilikimą nuo „Renault“ ekipos tik iki 8 taškų. Komanda jau uždirbo daugiau taškų nei bet kada istorijoje ir pagerinti jų rezultatą 2008 metais, kai jie užbaigė sezoną 6 vietoje, būtų puikus atsisveikinimas su „Toro Rosso“ pavadinimu, mat nuo kitų metų ši komanda jau vadinsis „Alfa Tauri“.

Carlosas Sainzas praleido pirmąją savo gyvenime apdovanojimų ceremoniją, bet kiek vėliau su visa savo „McLaren“ ekipa pakilo ant podiumo, kad atitinkamu būdu atšvęstų savo trečiąją vietą. Jis puikiai nuvažiavo lenktynes ir net jei jam padėjo saugos automobiliai, pasitraukimai bei avarijos, tai nesumažina jo ryškaus pasirodymo.

Startavęs iš paskutinės vietos, tik jis sugebėjo realizuoti vieno sustojimo strategiją, visai nepanaudojant kietųjų padangų. Lenktynių pradžioje jis atakavo, po to – gynėsi ir be priekaištų nuvažiavo varžybas nuo starto iki finišo. Ypač įdomi buvo jo dvikova su Kimiu Raikkonenu – ji užtruko kelis ratus, nors suomis ir turėjo kur kas greitesnes padangas, nuvažiavusias 20 ratų mažiau nei ispano.

Trečioji vieta – tai pelnytas apdovanojimas lenktynininkui ir komandai, kuri visus metus lenkė varžovus iš peletono vidurio. Praėjusį savaitgalį uždirbti 19 taškų garantavo „McLaren“ ekipai 4 vietą Konstruktorių įskaitoje – tokį tikslą jie sau kėlė ir prieš šį sezoną. Taip, jie rimtai nusileidžia komandai trečioje pozicijoje ir turi daug dirbti, bet šis pasiekimas juos motyvuos ir tarpusezoniu. Gerai, kad jie gali pasikliauti dviem jaunais ir talentingais pilotais, juk ir Lando Norrisas gerai pasirodė šiose lenktynėse ir gali savo debiutinį sezoną užbaigti pirmame dešimtuke.

Nėra abejonių, kad pačiu liūdniausiu po šių lenktynių buvo Alexas Albonas. Esu įsitikinęs, jog jis planavo pirmą savo podiumą ir iki finišo likus 10 km, jis tam dar turėjo šansų.

Pasikeitęs komandomis su P. Gasly vasaros pertraukos metu, Alexas neseniai pratęsė kontraktą su „Red Bull“ kitam sezonui ir pirmas podiumas būtų buvęs puikus būdas atšvęsti šią naujieną. Be to, jis padėtų tašką puikiam prasiveržimui piloto, kuris praėjusiais metais vos neatsisveikino su svajone kada nors patekti į „Formulę-1“.

Jis gerai nuvažiavo lenktynes ir galėjo finišuoti trečias varžybose, kuriose stebėtinu būdu aplenkė Vettelį, o po to atmušinėjo jo atakas. Bet jo lūkesčiai neišsipildė dėl incidento su  Hamiltonu.

Aš suprantu Albono nusivylimą, bet jam reikia kuo greičiau visa tai pamiršti. Alexas labai puikiai praleido šį sezoną. Iš jo buvo laukiama kur kas mažiau nei iš likusiųjų debiutantų, bet jis iškovojo savąją vietą po saule ir nusipelnė šanso likti „Red Bull“:jis stabiliai važiavo ir iki Brazilijos GP uždirbo daugiau taškų, nei jo komandos draugas po vasaros pertraukos. Interlagose jis prarado podiumą, bet sprendžiant pagal „Red Bull“ greitį, Abu Dabyje jis vėl turės šansą.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983