„Renault“ prašo FIA labiau sekti jėgainių tobulinimo procesus

„Renault“ prašo FIA labiau sekti jėgainių tobulinimo procesus
logo 2023 Sausio 07 d. 16:28, Pirelli

„Formulė-1“ ruošiasi pradėti antrą sezoną visiško jėgos agregatų modernizacijos draudimo sąlygomis – įšaldymas galios iki pat 2025 metų pabaigos, kai keistis variklių reglamentas.

Dabar jėgainių gamintojai neturi teisės modernizuoti nei pačių variklių, nei jų hibridinės dalies. Tačiau egzistuoja viena gana reikšminga išimtis, kuri bent iš dalies pateisina visų gamintojų motorų konstravimo departamentų veiklą: pakeitimai įmanomi, tačiau išsaugant seną agregato architektūrą – galima tik didinti motorų patikimumą.

Visiems yra aišku, kad po šia formuluote iš esmės gali slėptis variklio galingumo didinimas. Jei variklį galima padaryti labiau ištvermingu, vadinasi jį bus galima naudoti pačiais agresyviausiais režimais ir nebijoti, jog jis suges.

Šią žiemą „Formulės-1“ darbo grupė atliko tyrimą, kai pasigirdo kalbų apie tai, jog „Ferrari“, vykdydama patikimumo didinimo operacijas, variklių galią padidino apie 30AG.

„Renault“ vyriausiasis motoristas Bruno Famenas pažymėjo, kad FIA reikia griežčiau stebėti, ką veikia jėgainių gamintojų inžinieriai.

„2022 metais komunikacija tarp federacijos ir variklių gamintojų buvo visai nebloga, - pasakojo prancūzų specialistas. - Bent jau viskas vyko gana skaidriai. Kiekvienas žinojo, ką daro jo konkurentai ir tai yra šaunu. FIA šioje srityje pavyko gerai vadovauti.

Praėjusiame sezone visi buvo gana tolerantiški. Manau, jog tai normalu, nes visi turėjo patikimumo problemų, ne vien tik „Renault“. Todėl FIA buvo pateikta apie 70 paraiškų tobulinimo darbams, nes visi gamintojai turėjo problemų.

Bet manau, kad FIA ateityje viską kontroliuos griežčiau. Nors naujos informacijos šiuo klausimu neturiu“.

Inžinierius paaiškino savo poziciją: „Kas tai yra patikimumo trūkumas? Negalėčiau atsakyti į šį klausimą. Įprastai patikimumo didinimas būna susijęs su kitų variklių parametrų gerinimu. O kaip visa tai atskirti, iki galo nėra aišku.

Pavyzdžiui, 2022 m. mums reguliariai gedo vandens siurbliai. Šiuo atveju galima sakyti, kad tai yra patikimumo problema. Bet įdėjęs naują siurblį, tu nieko nelaimėsi.

Bet kai kalba eina apie cilindro stūmoklio metalo pakeitimą, kad jis butų tvirtesnis ir geriau išlaikytų apkrovas, tai kur šioje vietoje riba tarp patikimumo ir modernizacijos? Tai labai sdėtingas klausimas“.

Patikimumo reitinge pagal 2022 m. sezono rezultatus „Renault“ buvo paskutinėje vietoje, nedaug nuo jų atsiliko „Ferrari“, o „Mercedes“ bei „Honda“ agregatai buvo ryškiai patikimesni.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983