Requiem Vokietijos GP etapui

Requiem Vokietijos GP etapui
logo 2015 Kovo 24 d. 06:55, Honda
Be kurių „Formulės-1“ lenktynių negalima įsivaizduoti šio pasaulio čempionato? Be Monzos? Bet, kiek žinoma šiandien, Italijos GP etapo surengimas yra labai miglotas.
Be Spa? Bet mūsų atmintyje jau būta metų, kai Belgijos GP nebuvo rengiamas. Kita vertus, mes dar prisimename metus, kai Vokietijos trasose per metus būdavo rengiami net du etapai, vienas iš jų vadinosi Vokietijos GP, o kitas – Europos.
Kas galėjo įsivaizduoti, kad tais metais, kai gamyklinė „Mercedes“ komanda pradeda naują sezoną, turėdama Konstruktorių taurės nugalėtojo statusą, vokiškasis F-1 etapas buvo išbrauktas iš pasaulio čempionato kalendoriaus? Tai atrodo gana absurdiškai, bet tai yra faktas. Užvakar tapo aišku, kad FIA Pasaulinė taryba priėmė tokį sprendimą. Oficiali priežastis: komercinių teisių valdytojas ir etapo organizatorius nepasiekė susitarimo.
Vokietijos GP etapo istorija yra skaičiuojama nuo 1926 metų – tik Prancūzija, Belgija bei Italija gali pasigirti, kad tokio rango lenktynes priiminėja nuo dar ankstesnių laikų. Paskutinį kartą F-1 kalendoriuje Vokietijos etapo nebuvo 1960 metais. Bet štai Prancūzijos GP jau nėra septynerius metus ir neaišku, kada jis bus atnaujintas. Priežastis yra ta pati: šalis, kurioje 1906 metais buvo surengtas pirmasis „Grand Prix“, niekaip negali susitarti su Bernie Ecclesotne, „Formulės-1“ vadovu ir komercinių teisių valdytoju dėl abiem pusėms naudingų ekonominių sąlygų.
Bernie finansinis apetitas nuolat auga, o „romantika“ bei „lyrika“ jam yra svetimi, todėl jis pasirengęs dar smogti ir Monzos lenktynėms, kontraktas su kuria baigiasi kitais metais, vien todėl, kad „Formulės-1“ vadas nelaiko šių lenktynių „sėkmingomis iš komercinės pusės“. Žodžiu, Europos sirgaliams reikia ruoštis tam, kad vietoje legendinių trasų, kur žiūrovui žinomas kiekvienas posūkis, kur kiekviena tiesiojo alsuoja automobilių sporto istorija, jis turės žiūrėti „Europos GP“ lenktynes, vykstančias... Baku gatvėmis.
Iš pirmo žvilgsnio, tai tarsi prieštarauja sveikai logikai. Bet ekonominės realijos yra negailestingas daiktas. Jau seniai Niurburgringas bei Hockenheimas priimdavo Vokietijos etapą paeiliui, kadangi to negalėjo daryti kiekvienais metais, nes tai jiems buvo per brangu. Niurburgringo padėtis šiuo metu yra visai prasta – šis autodromas yra praktiškai bankrutavęs, visai neseniai eilinį kartą pasikeitė jo savininkai, o B. Ecclestone pareiškė, kad jis ten neturi su kuo kalbėtis. Bandymas skubos tvarka susitarti su Hockenheimu prie nieko neatvedė, juolab, kad pernai Vokietijos etapas tesurinko tik 50 tūkst. žiūrovų ir jo organizatoriai patyrė rimtų finansinių nuostolių. Gali būti, kad kokioms nors Sočio lenktynėms tai būtų ir neblogas rezultatas, bet ne tokiam autodromui kaip Hockenheimas, kurį logiškiau būtų sulyginti su Silverstounu: pernai Didžiosios Britanijos GP tribūnose apsilankė 120 tūkst. žiūrovų, o per visą lenktynių savaitgalį šios trasos apylinėse pabuvojo beveik 330 tūkst. sirgalių.
Ir visa tai vyksta nepaisant to, kad vokietis Sebastianas Vettelis yra keturis kartus tapęs pasaulio čempionu, o Nico Rosbergas antrus metus yra realus pretendentas į pasaulio čempiono titulą, o ir važiuoja jis už Štutgarto „Mercedes“ koncerną. Yra ir dar vienas puikus pilotas vokietis – Nico Hulkenbergas, kuris prie „Force India“ bolido vairo trasoje kartais daro stebuklus, nors turi ir ne pačią geriausią mašiną peletone. Visi šie vaikinai turi Vokietijos pasus.
„Mercedes Benz“ koncernas dar bandė gelbėti Vokietijos etapą, pasiūlęs Hockenheimui dalinę finansinę paramą, bet Štutgarte nenorėjo prisiimti visų finansinių išlaidų – B. Ecclestone reikalavo 9 mln. svarų sterlingų, nes „Mercedes“ nenorėjo sukurti precedento. Lenktynių organizatoriai nesugebėjo surasti likusios sumos dalies ar to paprasčiausiai nedarė. Galiausiai pasirodė FIA Pasaulinės tarybos sprendimas...
„Formulė-1“ yra globalus biznis, ir nei B. Ecclestone, nei tikrieji čempionato savininkai – CVC fonas nežada mažinti savo apetitų. Jų žodžiuose bei elgesyje vyrauja geležinė logika, jie kietai gina savo interesus, bet kartu net keturios komandos dabar yra nepavydėtinoje, tiksliau sakant, kritinėje finansinėje padėtyje. Dabar „Formulė-1“ prarado dar vienerias klasikines lenktynes, kurių statusas dar neseniai buvo įsivaizduojamas kaip „nepajudinamas“ – vadinasi, kad su F-1 organizavimo verslo modeliu yra kažkas negerai. Šiandien po šia teze užsimerkusios gali pasirašyti visos nepriklausomos F-1 komandos.
Bet ar yra išeitis iš padėties? Teoriškai egzistuoja du variantai: arba reikia dar labiau padidinti čempionato pajamas, bet lieka klausimas – kieno sąskaita? Arba „Formulės-1“ savininkai – CVC fondas turi didinti savo investicijas į šį sportą, daugiau pinigų skirdami tiek komandoms, tiek ir svarbiausiųjų etapų organizatoriams, tarp jų ir Vokietijos GP. Norint realizuoti pirmąjį scenarijų, būtina, jog 84-erių metų B. Ecclestone pakeistų savo požiūrį į verslo reikalų tvarkymą. Antrasis scenarijus iš CVC pareikalautų kai kurių skausmingų jiems veiksmų, bet tai prieštarauja jų biznio logikai...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794