S. Resta apie tai, kas buvo sunkiausia kuriant VF-22

S. Resta apie tai, kas buvo sunkiausia kuriant VF-22
logo 2022 Vasario 05 d. 13:25, Haas

2021 metais „Haas“ komanda buvo paskutinė „Formulėje-1“, tačiau šių metų bolido pristatymą surengė pati pirmoji. Tiesa, primindama, kad tai buvo ne visai naujojo automobilio, o o tik jo nudažymo pristatymas su tarpine važiuokle. Tačiau ekspertams naujojo VF-22 išvaizda leido padaryti pirminę analizę.

Per pristatymui skirtą spaudos konferenciją „Haas“ technikos direktorius Simone Resta buvo paklaustas, kad sudėtingiausia buvo dirbant su naujuoju bolidu.

„Mums reikėjo išsiaiškinti, kaip sugrąžinti aerodinaminį efektyvumą, - atsakė italų specialistas. - Prie tokių radikalių permainų taisyklėse tai buvo pirminė užduotis. Praradimai iš pradžių buvo labai rimti.

Antrasis momentas – reikėjo įsigilinti į situaciją apskritai praradimams sumažinti. Reikėjo nuodugniai išnagrinėti naujas padangas, išsiaiškinti, kaip jos veikia kitus bolido komponentus. Naujovių buvo labai daug. Todėl mes daug laiko praleidome dirbdami su naujais 18 colių ratais per bandymus Silverstoune ir Abu Dabyje. Tai buvo įdomi patirtis.

Ir dar vienas momentas, man regis, bene pats svarbiausias. Dideliu iššūkiu tapo bolido svoris – manau, visos komandos su tuo susidūrė. Dėl didesnių ratlankių, padangų, stabdžių ir saugumo reikalavimų svoris smarkiai padidėjo ir mums teko smarkiai pakovoti jį sumažinti. Tai buvo labai svarbi mūsų VF-22 projekto dalis.

Turint galvoje tai, kiek naujosios mašinos bus greitos lyginant su senomis, S. Resta pripažino, kad kol kas kokius nors vertinimus daryti yra sunku.

„Aš negaliu papasakoti net apie mūsų komandą, - pripažino specialistas. - Todėl, kad aš pats ne iki galo suprantu visus mūsų bolido detalių sąveikos momentus, padangų ir kitų elementų tarpusavio suderinamumą. Taip, mes turime kai kurių idėjų. Esu skaitęs publikacijų apie tai, kad naujos mašinos bus tiek pat greitos kaip ir senosios. Bet čia kol kas sunku ką nors komentuoti. Reikia palaukti kelias savaites“.

Tuo tarpu, S, Restos nuomone, naujosios taisyklės vargu ar leis kuriai nors vienai komandai įgauti dominuojančią padėtį – kaip buvo su „BrawnGP“ 2009 metais.

„Taip, kiekvienos permainos gali atvesti prie neprognozuojamos situacijos, - aiškino S. Resta. - Taigi dabar mums yra šansas pagerinti savo pozicijas, ypač prisimenant tai, kokia glausta kova vyko peletono viduryje 2021 metais.

Kartu naujasis reglamentas yra parašytas taip, kad daugelyje sričių yra smarkiai limituotos galimybės. Tai yra savotiškas balansas. Tikiuosi, kad šiemet vidurinės grupės peletonas bus dar glaudesnis. Gal būt ne iš karto, ne nuo pirmo ar antro etapo, bet sezono bėgyje – tikrai. Po ketvirčio lenktynių ar sezonui įpusėjus. Man atrodo, kad skirtumai dar labiau sumažės. Pažiūrėsime, ar teisus aš buvau“.

Haas F1 Team
Komanda: Haas F1 Team 2024 sezono taškai: 40
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: VF-21
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983