S. Vettelis: iš F-1 hibridinių variklių - mažai naudos (19)

S. Vettelis: iš F-1 hibridinių variklių - mažai naudos
logo Spalio 12 d. 21:08, Aston Martin F1

„Aston Martin“ lenktynininkas Sebastianas Vettelis, aktyviai pasisakantis aplinkosaugos ir tvarumo klausimais, mano, kad dabartinis F-1 ekologiškesnių variklių ir tvarių degalų planas nėra toks efektyvus, koks turėtų būti.

Vokietis mano, kad sportui kyla pavojus. F-1 gali atsilikti nuo sparčiai besikeičiančio pasaulio, o tai gali sukelti grėsmę sporto ateičiai.

Paklaustas, ar jo mintys apie aplinkosaugą nesikerta su jo, kaip F-1 lenktynininko, veikla, S. Vettelis atsakė: „Žinoma, ir manau, kad tai pagrįsta, nes F-1 nėra ekologiška.“

„Manau, kad gyvename laikais, kai turime galimybių F-1 padaryti ekologišką neprarandant įspūdžių, greičio, iššūkių bei aistros. Turime tiek daug protingų žmonių ir inžinerinės galios, jog galėtume pasiūlyti įvairių sprendimų. Tačiau dabartinis reglamentas, jis labai įdomus, varikliai labai efektyvūs, bet iš jų mažai naudos.“

„Tai nėra ta variklio formulė, kurią galėsite nusipirkti po dvejų metų, kai nuspręsite įsigyti naują automobilį. Todėl galime ginčytis, kokia yra viso to reikšmė? Manau, kad yra tam tikrų dalykų, apie kuriuos žmonės kalba. Turiu omenyje taisykles. Ir jei sulauksime rimtų pokyčių, tai bus naudinga F-1.“

„Bet jei pokyčių nesulauksime, nebūsiu taip optimistiškai nusiteikęs. Jei jų nesulauksime, manau, kad „Formulė-1“ išnyks. Ir tikriausiai teisingai. Esame tokiame etape, kai žinome, kad padarėme klaidų, ir neturime laiko toliau klysti.“

Šiuo metu diskutuojama su variklių gamintojais dėl būsimo jėgainių reglamento, kuris turėtų įsigalioti nuo 2025 m. arba 2026 m. Taip pat planuojama pereiti prie visiškai tvarių degalų naudojimo.


Komentarai (19)
Lexxus
IP: 909efe4 | 10/15 09:02 Atsakyti
Vandenilis..
TadasE
IP: 1befac0 | 10/13 16:54 Atsakyti
Iš kitos pusės F1 yra technologiškai pažangiausios ir technologiškai sudėtingiausios lenktynės. Jokie Dakarai ar WEC neišleidžia tiek babkių tyrinėjimams aerodinamikos, pakabos, stabdžių, variklių, degalų, tepalų, medžiagų ir kitose srityse. Būtų keista, jeigu F1 imtų ir sustotų ties VD. Iš karto, atsirastų niša kitoms serijoms vadintis pažangesne lenktynių serija negu F1. Taip atimtų vieną iš pagrindinių F1 marketinginių kozirių. TIesiog nebebūtų absoliučiai nr. 1.
TadasE
IP: 1befac0 | 10/13 16:34 Atsakyti
YZF
10/13 14:29

Pries simta metu, elektriniu masinu kurejai irgi sake kad VD neturi ateities. Ziurek kas gavosi.

Aha, tik dabar gamintojui nefasonas būtų tiekti V8 ar V10 VD variklius bet kokioms lenktynėms. Būtų tikra antireklama steriliesiems vokiečiams. Hibridas yra pateisinimas, kodėl galima investuoti į reklamą per F1, taip pat, maž ką nors gero atrasi. Dėl to ir šoka F1 pagal gamintojų dūdelę.
YZF
IP: 20135ae | 10/13 14:29 Atsakyti
Andre
10/13 14:27

Skaityk dar karta!!! VD variklis neturi ateities, todel kam to reikia?

Pries simta metu, elektriniu masinu kurejai irgi sake kad VD neturi ateities. Ziurek kas gavosi.
Andre
IP: 95a1776 | 10/13 14:27 Atsakyti
maxpower
10/13 13:14

Oho į vieną modelį įdės variklį, o tas modelis nebus prieinamas daugumai žmonių

Skaityk dar karta!!! VD variklis neturi ateities, todel kam to reikia?
YZF
IP: 20135ae | 10/13 14:26 Atsakyti
bitininkas
10/13 13:06

Nenaudoja? Įpurškimo sistema iš F1, žvakių nauji tipai iš F1 ir t.t.. Mersas savo super car su F1 technologijom dabar išleidžia į gatves, dėl to jie nenori savo hibridinės sistemos ir atsisakyti. F1 jiems padeda iš piniginės pusės, yra kas perka variklius, tuo pačiu ir testavimas pilnu pajėgumu, kurio negali padaryt gatvėse. Plius juk į AMD komandą ne tik mersas merkia eurus, remėjų tai pat turi. Audi padarė savo reklamą daug pigiau ir paprasčiau - Audi 80 su cinkuotu kėbulu ir puikia pakaba. Kiek jos parduota buvo, o antrinėj rinkoj tai pat graibstė... Reklamas galima padaryt daug naudingesnes ne F1 trasoje, o realiomis sąlygomis kažkokius iššūkius darant, kaip daro Tesla.

Tai ka tu cia parasei yra smulkmenos ir dauguma ju yra tik marketingo frazes. "Mes naudojam F1 technologija, pirkite musu masinas". Cia reklama o ne realios dalys kurios turi visiskai kita resursa. Kai ka galbut ir paima, bet tai trupiniai. Jiems nereikia isleisti simta milijonu per metus kad pasigaminti zvakes pasinaudojant brangiai apmokamu darbuotoju paslaugomis.

Ir kalbant apie reklama, nepamirsk kad jie nesiranka tarp reklamos kitur ir reklamos F1. Jie ima ir viena ir kita. Plius yra nemazai politikos ir tam tikru zmoniu itikinimas jog 'musu koncernui to reikia', zmoniu kurie nebutinai vadovaujasi isskaiciuota logika ir finansais
maxpower
IP: 181988c | 10/13 13:14 Atsakyti
bitininkas
10/13 13:06

Nenaudoja? Įpurškimo sistema iš F1, žvakių nauji tipai iš F1 ir t.t.. Mersas savo super car su F1 technologijom dabar išleidžia į gatves, dėl to jie nenori savo hibridinės sistemos ir atsisakyti. F1 jiems padeda iš piniginės pusės, yra kas perka variklius, tuo pačiu ir testavimas pilnu pajėgumu, kurio negali padaryt gatvėse. Plius juk į AMD komandą ne tik mersas merkia eurus, remėjų tai pat turi. Audi padarė savo reklamą daug pigiau ir paprasčiau - Audi 80 su cinkuotu kėbulu ir puikia pakaba. Kiek jos parduota buvo, o antrinėj rinkoj tai pat graibstė... Reklamas galima padaryt daug naudingesnes ne F1 trasoje, o realiomis sąlygomis kažkokius iššūkius darant, kaip daro Tesla.

Oho į vieną modelį įdės variklį, o tas modelis nebus prieinamas daugumai žmonių
bitininkas
IP: 6ae0dba | 10/13 13:14 Atsakyti
Beje, net Renault reklamose savo hibridus reklamuoja kaip F1 technologiją. Taigi, toliau sakyti, jog gamintojams naudos nulis? Jei būtų buvę nulis naudos, būtų bėgę iš hibridinės F1 ir tiek. Tikriausiai nesu susipažinęs dėl taršos mokesčių gamintojams, kokie ten principai veikia, kaip moka tuos mokesčius jie ir t.t.
bitininkas
IP: 6ae0dba | 10/13 13:06 Atsakyti
YZF
10/13 11:03

Autogamintojams nauda is F1 ne investicijos i technologijas, kuriu jie normaliai nenaudoja, o reklama. Autogamintojai turi savo inzinierius, dizainerius, projektuotojus ir kruva kitu zmoniu kurie uzsiima produktu kurimu.

Nenaudoja? Įpurškimo sistema iš F1, žvakių nauji tipai iš F1 ir t.t.. Mersas savo super car su F1 technologijom dabar išleidžia į gatves, dėl to jie nenori savo hibridinės sistemos ir atsisakyti. F1 jiems padeda iš piniginės pusės, yra kas perka variklius, tuo pačiu ir testavimas pilnu pajėgumu, kurio negali padaryt gatvėse. Plius juk į AMD komandą ne tik mersas merkia eurus, remėjų tai pat turi. Audi padarė savo reklamą daug pigiau ir paprasčiau - Audi 80 su cinkuotu kėbulu ir puikia pakaba. Kiek jos parduota buvo, o antrinėj rinkoj tai pat graibstė... Reklamas galima padaryt daug naudingesnes ne F1 trasoje, o realiomis sąlygomis kažkokius iššūkius darant, kaip daro Tesla.
YZF
IP: 20135ae | 10/13 11:03 Atsakyti
TadasE
10/13 10:37

Gal todėl, kad iki šiol F1 komandų išlaidos buvo didesnės negu pajamos ir tas išlaidas turėjo padengti auto gamintojai. Kad auto gamintojai norėtų jas dengti, turi būti jiems nauda.

Kai F1 komandos galės pačios save išlaikyti iš televizijos ir renginių (kaip NBA), tada galės dėti skersą ant gamintojų ir šokinėti pagal gamintojų dūdelę. Tik bėda, kad gamintojai i.e. Mercedes jau labai stipriai įleido šaknis į F1. Tai jau lengvai toks pokytis neįvyks.

Autogamintojams nauda is F1 ne investicijos i technologijas, kuriu jie normaliai nenaudoja, o reklama. Autogamintojai turi savo inzinierius, dizainerius, projektuotojus ir kruva kitu zmoniu kurie uzsiima produktu kurimu.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas