Šešios komandos – prieš naująjį reglamentą nuo 2021 metų (6)

Šešios komandos – prieš naująjį reglamentą nuo 2021 metų
logo Spalio 16 d. 11:16, Red Bull Content Pool / Getty Images

Dauguma „Formulės-1“ komandų nepasiruošusios balsuoti už Techninį reglamentą nuo 2021 metų, kurį pasiūlė FOM ir FIA.

Jau buvo skelbta, kad Rusijos GP etapo dienomis „Ferrari“, „Mercedes“ bei „Red Bull“ atliko visų pasaulio čempionato dalyvių apklausą, norėdami išsiaiškinti, kaip jie žiūri į artėjančias reformas. BBC Sport informavo, kad šešios iš dešimties F-1 komandų atsakė, kad jie yra nepasirengę palaikyti suplanuotų pakeitimų.

Už reformą, kurią siūlo „Formulė-1“ ir FIA, balsavo tik „Alfa Romeo“, „McLaren“, „Renault“ bei „Williams“. Ir jau po to dvi iš šių komandų pasiūlė savo 2021 metų reglamento korekcijas.

Kitas susirinkimas, kuriame diskusijos bus pratęstos, įvyks šiandien Paryžiuje, kur pasaulio čempionato vadovybė, FIA ir F-1 komandos susirinks vėl. Kartu verta priminti, kad šio mėnesio paskutinė diena – galutinis terminas, iki kurio naujasis Techninis reglamentas turi būti suderintas visų pusių ir kol kas nėra jokių požymių, jog šis terminas bus nukeltas.

Jei iki to laiko bus pasiektas koks nors kompromisas, „Ferrari“ gali pasinaudoti savo veto teise ir atmesti siūlomas reformas, tačiau, sprendžiant iš visko, italų ekipa nesiruošia griebtis šios kraštutinės priemonės.

„Ferrari“, „Mercedes“ ir „Red Bull“ išreiškė nesutikimą su FIA bei „Formulės-1“ pozicija, siekiančia radikaliai apriboti inžinerinės kūrybos laisvę. Tuo tarpu FIA vadovas Jeanas Todtas iš pradžių pareiškė, kad nenori stumti naujų taisyklių per jėgą ir sieks bendro sutarimo. Susitikime su komandomis Singapūre J. Todtas paprašė jų konkretizuoti savo pozicijas pagal pagrindinius naujojo reglamento punktus ir pasiūlė pateikti alternatyvius sprendimus.

Būtent todėl trys „top“ komandos ir sudarė klausimyną iš 10 punktų, kurių esmė paprasta: ar pasaulio čempionato dalyviai yra pasirengę laikytis naujųjų reformų kurso, kuris privalomai turi būti realizuotas 2021 metais, ar sutinka palikti viską, kaip yra dabar. Jei reformos įvyks, tai ar nereikia inžinieriams suteikti daugiau laisvės, o taip pat neskubėti įvedant standartizuotus komponentus.

Tik keturios paminėtos antrojo ešelono komandos sutiko su siūlomais pakeitimais. Spalio 4 d. „Ferrari“ komandos vadovas Mattia Binotto pristatė komandų nuomonę FIA automobilių sporto Pasaulinei tarybai. Jau po to įvyko FIA techninės grupės pasitarimas, kurią sudaro komandų vyriausieji inžinieriai, o ten „Alfa Romeo“ bei „McLaren“ atstovai patvirtino savo ankstesnę poziciją: jie pasiruošę balsuoti už tą Techninio reglamento variantą, kuris egzistuoja dabar.

Darbas ties nauju Techniniu reglamentu užtruko daugiau nei dvejus metus vadovaujant „Formulės-1“ sporto direktoriui Rossui Brawnui. Pagrindinė reformų autorių užduotis buvo ta, jog lenktynininkams būtų lengviau persekioti ir lenkti varžovus. Taip pat komandos sutiko pereiti prie biudžetų, apribotų 175 mln. dolerių per metus, o tai kažkuria prasme turėtų suvienodinti visų ekipų galimybes.

Tačiau „top“ komandos baiminasi, kad radikalios reformos, kurias norima realizuoti vienu ypu, tik dar labiau komandas suskirstys į dvi lygas. Jei esamos taisyklės buvo kuriamos ilgus metus, tai 2021 metais iš karto norima pakeisti bolidų konstrukciją, pradėti naudoti standartines detales, o taip pat nuo 13 colių dydžio ratlankių siūloma pereiti prie žemo profilio 18 colių padangų. Dėl to iš naujo reikės peržiūrėti pakabos konstrukciją ir aerodinamiką.

Be to, kadangi naujas reglamentas numato gana griežtus inžinerinės minties ribojimus, mašinos taps labiau panašios vienos į kitas nei dabar.

Tuo tarpu kai kurios antrojo ešelono  komandos spėja, kad „Ferrari“, „Mercedes“ ir „Red Bull“ tik bando išsaugoti savo pranašumą, kai siūlo atsisakyti reformų ar maksimaliai jas nurėžti.

Praėjusį ketvirtadienį trys „top“ komandos pateikė FIA ir „Formulei-1“ savo pakoreguotus siūlymus dėl naujojo reglamento. Nors formaliai federacija ir čempionato vadovybė šioje darbo stadijoje ties naujosiomis taisyklėmis gali pateikti pakeitimus nepaisydami komandų nuomonės, yra rizika, jog „Ferrari“ gali pasinaudoti savo veto teise, o iki to prieiti niekas nenori.

Komentarai (6)


maxpower
| Spalio 16 d. 22:47
kamasolis
| Spalio 16 d. 22:15

Nu matau patenkintu 17 mersu fanu.

Kuo jo komentaras susijes su kazkurios komandos palaikymu?
kamasolis
| Spalio 16 d. 22:15
Camicasee
| Spalio 16 d. 12:39

🏅 Medalis tau - nežiūri, bet surandi laiko ateiti parasyti kaip viskas blogai :)

Nu matau patenkintu 17 mersu fanu.
jv
| Spalio 16 d. 20:58
ta pati pagalvojau :)))
Camicasee
| Spalio 16 d. 12:39
kamasolis
| Spalio 16 d. 11:57

Jau pora metu neziuriu f1 per pastaruosius 5 metus. O jie vistiek nori pasilikti prie to pacio. Senai jau reikejo tu permainu. Koks idomumas ziureti, jeigu tu is karto zinai kas bus pirmas.

🏅 Medalis tau - nežiūri, bet surandi laiko ateiti parasyti kaip viskas blogai :)
Klepsidra
| Spalio 16 d. 12:29
top komandos jaudinasi delto, kad dar labiau i dvi lygas suskirstys - tai bent rupestis
kamasolis
| Spalio 16 d. 11:57
Jau pora metu neziuriu f1 per pastaruosius 5 metus. O jie vistiek nori pasilikti prie to pacio. Senai jau reikejo tu permainu. Koks idomumas ziureti, jeigu tu is karto zinai kas bus pirmas.
×

F-1.lt pulsas