Sezono rezultatai: „Aston Martin“

Sezono rezultatai: „Aston Martin“
logo 2023 Sausio 04 d. 15:50, Pirelli

Ketvirtą kartą per pastaruosius penkerius metus „Aston Martin“/ „Racing Point“/ „Force India“ komanda „Formulės-1“ sezoną užbaigė septintoje Konstruktorių taurės įskaitoje vietoje. Ir tai įvyko nežiūrint į milijonines investicijas, keturiskart pasaulio čempiono ir geriausių kitų ekipų inžinierių atėjimą į Silverstono ekipą.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

S. Vettelis

21

12

37

9

6

L. Strollas

22

15

18

5

6

„Aston Martin“

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

7

55

5

6

2021

22

7

77

5

2

2020

17

4

195

1

1

2019

21

7

73

5

4

2018

9

7

52

3

5

Pasiekęs didelės sėkmės versle, Kanados milijardierius Lawrence Sheldonas Strulovičius, geriau žinomas kaip Strollas išsikėlė sau dar ambicingesnį tikslą - padaryti savo sūnų Lance'as „Formulės-1“ pasaulio čempionu prie nuosavos komandos bolido vairo. Uždirbęs daug pinigų investuodamas į madingus prekinius ženklus, jis 2018 metais išpirko ant bankroto ribos atsidūrusią „Force India“, o 2020 metais tapo britų automobilių prekės ženklo „Aston Martin“ savininku, šiuo vardu pavadindamas F-1 komandą ir įdėjęs dideles lėšas jos vystymui.

Artimiausiais mėnesiais Silverstoune įsikūrusioje ekipoje bus ruošiamasi įkurtuvėms – bus atidaryta nauja „Aston Martin“ bazė, pirmoji moderni F-1 technologinė bazė Didžiojoje Britanijoje po „McLaren“ technologinio centro atidarymo Wokinge. Tai gerokai pagyvino Anglijos viduryje esančio Northamptonširo statybų rinką, kur seniai nebuvo tokių didelių projektų.

Egzistuoja toks požiūris: „Matau tikslą, todėl nepastebiu kliūčių“ - ir Lawrence metai iš metų judėjo savo kryptimi, nežiūrint į kliūtis, be to ir dabar tikslai liko tie patys, kurie buvo ir prieš penkerius metus – vidutinėje perspektyvoje iškovoti čempionų vardą. Yra priimta sakyti, kad „Formulė-1“ gali jus padaryti milijonieriumi, jei prieš tai buvote milijardierius, bet juokus mūsų sporte reikia padėti į šalį. Lawrence'as yra vienas iš labiausiai gerbiamų žmonių serviso zonoje. Visi žino, kad jis atėjo čia su rimtais reikalais ir ilgam, iš kitos pusės, jis išsaugo ramybę, nes „Aston Martin“ kol kas negrasina lyderių pozicijoms ir bent artimiausiame sezone to nedarys, todėl ir jaudintis nėra dėl ko.

2022 metais dauguma komandų atsisakė triukšmingų oficialių bolidų pristatymų ceremonijų, apsiribodami tik mašinų parodymais socialiniuose tinkluose, tačiau „Aston Martin“ surengė dideles pristatymo iškilmes „Aston Martin Lagonda“ gamykloje britų Gaydono mieste. Bolidą kūrė konstruktorių grupė, vadovaujama Andy Greeno, o prie mašinos vairo vėl sėdo Sebastianas Vettelis ir savininko sūnus Lance'as Strollas.

Vettelis ne kartą yra sakęs, kad dar 2021 metais galvojo apie karjeros pabaigą, bet Lawrence'as įtikino jį dar pasilikti, kad praleistų pirmą sezoną po radikalių Techninio reglamento pokyčių. Sebastianas pasiliko, bet sezono metu dirbo tarsi užbaigdamas visus likusius darbus ir geriausius savo sportininko bruožus parodė tik pačioje sezono pabaigoje, pranešęs apie karjeros „Formulėje-1“ pabaigą.

Žiemos bandymuose viskas atrodė neblogai, bet prasidėjus sezonui tapo aišku, kad „Aston Martin“ mašinai trūksta greičio ir prispaudžiamosios jėgos. Sebastinas Vettelis turėjo praleisti pirmą etapą dėl COVID-19 ligos, kur jį pakeitė Nico Hulkenbergas.

Pirmuosius taškus komanda uždirbo tik ketvirtame etape – Imoloje abu sportininkai finišavo taškų zonoje. Dėl daugeliui 2022 m. bolidų būdingo svyravimo „Aston Martin“ nutarė padidinti prošvaisą, dėl to prarasdama beveik po sekundę kiekviename rate ir kol toliau aiškinosi su mašinos šokinėjimo problema, kitos komandos buvo greitesnės ir varžovai išsiveržė į priekį. Riboto biudžeto sąlygomis atsikovoti praradimus buvo beveik neįmanoma, tai ir apsprendė galutinius sezono rezultatus.

Negalima sakyti, kad komanda stovėjo vietoje – pirmoje sezono dalyje atnaujinimai būdavo ruošiami beveik kiekvienam etapui, bet didelio efekto tai neduodavo. Kaip ir daugelyje kitų komandų, rezultatai daug priklausydavo nuo to, kaip pavykdavo priversti dirbti padangas konkrečiose trasose. Dažniausiai tai nepavykdavo.

Komanda buvo vienintelė, kuri iš anksto įvažinėdavo visus padangų komplektus treniruotėse – tai leisdavo bent kažkiek priversti padangas tinkamai dirbti, nors ir prarandant dalį jų resurso. Tiek startuose, tiek ir lenktynėse Vettelis su Strollu naudodavo padangas, dažniausiai nuvažiavusias po vieną ratą.

Pačiomis geriausiomis „Aston Martin“ komandai buvo lenktynės Singapūre, kur Strollas finišavo šeštas, o Vettelis – aštuntas, uždirbdami komandai 12 taškų. Tai leido komandai užimti 7 vietą Konstruktorių įskaitoje. Lygiai tiek pat taškų – 55 uždirbo ir „Alfa Romeo“, bet šveicarų komanda buvo šešta komandinėje įskaitoje dėl aukštesnės penktosios Valtteri Botto vietos Imoloje.

Nėra abejonių, kad svarbiausiu momentu „Aston Martin“ komandai tapo išsiskyrimas su Sebastianu Vetteliu sezono pabaigoje, kuris įvyko šiltai ir pagarbiai. Mažai kuriuos sportininkus išlydi su tokiomis garbingomis išleistuvėmis, tačiau komanda viską padarė šauniai ir teisingai.

Kitais metais Lance'o Strollo komandos partneriu taps Fernando Alonso. Ispanas visada kalba ir daro tai, ką mano reikalingu, nepaisydamas kitiems pilotams būdingo politkorektiškumo, todėl Lance'ui bus gana sunku su tokiu ambicingu ekipos draugu. 2020 metais kanadietis uždirbo dvigubai mažiau taškų nei atsipalaidavęs Vettelis, todėl ir naujoje poroje su Fernando dominuos būtent dukart pasaulio čempionas.

Beje, politika yra subtilus dalykas. Lance'o vieta šioje komandoje yra garantuota, jei tik jis pats nenorės pasilikti, o F. Alonso 2023 metais bus pats vyriausias „Formulės-1“ lenktynininkas. Ispanas jau galvoja apie karjeros pabaigą, tačiau pareiškė, kad „Aston Martin“ dar norėtų pasilikti 2-3 metus, kur Lawrence'as jam dosniai mokės atlyginimą, tačiau kartu kels ir aukštesnius tikslus. O geri rezultatai F-1 kainuoja gana brangiai. Be to, tikslai kitam sezonui bus aukštesni nei septinta vieta.

Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team
Komanda: Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: AMR22
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983