Sezono rezultatai: „Aston Martin Red Bull Racing“

Sezono rezultatai: „Aston Martin Red Bull Racing“
logo Sausio 20 d. 11:27, Red Bull Content Pool / Getty Images

„Red Bull“ per praėjusį sezoną tikėjosi iškovoti penkias pergales, bet laimėjo tik trejas lenktynes, neišvengdami kadrų kaitos ir uždirbę panašiai tiek taškų, kiek ir 2018 metais...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Maxas Verstappenas

21

3

278

1

1

Pierre‘as Gasly

12 iš 21

7

63 iš 95

4

4

Alexanderis Albonas

9 iš 21

8

76 iš 92

5

4

Stambiu šriftu išskirti pilotų pasiekimai „Red Bull Racing“ komandoje

Red Bull Racing

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2019

21

3

417

1

1

2018

21

3

419

1

1

2017

20

3

368

2

1

2016

21

2

468

1

1

2015

19

4

187

2

2

 

2018 metais Danielis Ricciardo netikėtai išėjo į „Renault“ komandą ir Helmutui Marko teko improvizuoti. Išsaugojęs požiūrį „imti tik savus“, jis sugrąžino iš jaunimo programos išmestus Daniilą` Kvyatą ir Alexą Alboną – jie lenktyniavo už „Toro Rosso“ komandą, o iš ten perėjęs Pierre‘as Gasly pradėjo sezoną kaip Maxo Verstappeno komandos partneris „Red Bull“ ekipoje.

Komanda pakeitė ir jėgos agregatų tiekėją, nutraukusi bendradarbiavimą su „Renault“. 2018 metais „Toro Rosso“ inžinieriai sustygavo darbą su „Honda“, o dabar „vyresnioji“ komanda irgi perėjo prie japoniškų jėgainių. RB15 konstravimui vadovavo techninis štabas, vadovaujamas Adriano Newey.

Bandymuose apseita be gedimų ir avarijų, bet komanda buvo tik aštunta pagal nuvažiuotą distanciją. Bandymus teko nutraukti net anksčiau laiko – komandai pritrūko pavarų dėžių po Gasly avarijų. Prancūzas du kartus per bandymus sudaužė bolidą ir vėliau pripažino, kad šios avarijos pakenkė jam pasitikint savo jėgomis.

Melburne Maxas finišavo trečias, uždirbdamas „Honda“ motorams pirmąjį podiumą po Didžiosios Britanijos GP 2008 metais. Komanda ir variklių tiekėjai buvo patenkinti tuo, kaip prasidėjo sezonas, bet ne P. Gasly – jis užbaigė lenktynes tik 11-toje vietoje.

Kovoti su „Mercedes“ bei „Ferrari“ pilotais sezono pradžioje nepavyko. Dažniausiai Maxas finišuodavo paskui juos, bet vis dėlto užnugaryje – ekipa tęsė darbą, ypač tobulindama aerodinaminį efektyvumą.

RB15 atnaujinimo grafikas buvo labai įtemptas – naujienos būdavo atvežamos į kiekvieną etapą, neatsiliko ir motoristai. Baudos dėl papildomų jėgos agregatų keitimo ekipos nejaudino – jie buvo pasirengę prarasti pozicijas starte, bet gauti naują jėgos agregatą ir kitame etape važiuoti kur kas greičiau.

Tokia strategija suveikė. Sezono viduryje atsilikimą nuo lyderių pavyko sumažinti, o namų lenktynėse Spielberge atėjo ir pirmoji pergalė sezone. Komanda paruošė naują priekinį sparną, o japonų motoristai patobulino jėgainę – ir Austrijos trasa buvo pergalinga.

Ypač svarbi ši pergalė buvo „Honda“ koncernui – pirmoji po sugrįžimo į pasaulio čempionatą 2015 metais. Po keleto nesėkmingų metų su „McLaren“, japonų motoristai jau buvo pradėję kalbėti apie išėjimą iš „Formulės-1“, bet su „Red Bull“ jie vėl pradėjo laimėti.

Dietrichas Mateschitzas: „Verstappeno pergalė Austrijoje – vienas iš geriausių mano gyvenimo momentų „Formulėje-1“. Aš jau net pamečiau skaičių, kiek metų mes praleidome šiame sporte. Dabar „Red Bull“ yra trečia pagal greitį ekipa, be Austrijoje mes buvome pirmi.

Maxas – unikalus lenktynininkas. Jis įkūnija viską, su kuo mes galime sieti „Red Bull“ prekinį ženklą: drąsa ir vaizdingumu. Jis jaučia lenktynes, jis žino, ko reikia pergalei, Maxas mums idealiai tinka“.

Po mėnesio Verstappenas įtvirtino savo pasiekimą Vokietijoje – ir taip pat su greičiausiu ratu, kaip ir Spielberge, o štai Vengrijoje užlipo ant antrojo apdovanojimų laiptelio, prieš tai šeštadienį iškovojęs pirmąją „pole“ poziciją karjeroje.

Iki vasaros pertraukos Verstappenas su „pole“ bei dviem pergalėmis užėmė trečią vietą asmeninėje įskaitoje, uždirbęs 181 tašką, kai jo komandos draugas Gasly teturėjo  tik 63 taškus ir tik vieną kartą buvo finišavęs ketvirtoje vietoje.

Helmutas Marko nutarė atlikti eilinę rokiruotę. Iš Vengrijos P. Gasly dar išvažiavo kaip „Red Bull“ lenktynininkas, o štai į Belgiją jau atvažiavo kaip „Toro Rosso“ pilotas.

Pierre‘as Gasly: „Marko atsiuntė man pranešimą ryte. Rugpjūčio 12 d., 8:42 val., kai atsirado ir oficialus pranešimas. Žinoma, aš patyriau šoką, nes Budapešte man niekas nieko nesakė.

Tada aš taip pat buvau nepatenkintas savo šešiais mėnesiais, praleistais „Red Bull“. Aš pasirodžiau tik 80 proc. savo galimybių, dar ir dėl to, jog aš neturėjau sąlygų atlikti savo darbą geriau. Bet aš nutariau panaudoti šį pyktį tam, kad atsiloščiau. Ir pasakiau, kad visi mano atsakymą pamatys trasoje. Aš norėjau įrodyti rezultatais, kad nepraradau greičio“.

Pradedant Belgijos GP etapu, Verstappeno komandos partneriu tapo Alexanderis Albonas. Pirmoje sezono dalyje jis su D. Kvyatu apylygiai kovojo „Toro Rosso“, atrodė gana neblogai, bet pervedimas į „top“ komandą jam buvo tikras nervų išbandymas. Helmutas Marko vėl pataikė. Pirmasis lenktynininkas su Tailando licencija nuo princo Biro laikų susitvarkė – jau Belgijoje jis finišavo penktas.

Būti Verstappeno ekipos partneriu nėra paprasta, Maxas yra „numeris vienas“ be jokių užuolankų, kurį komandoje labai vertina. Ir akivaizdu, kad dabar jis labiau reikalingas komandai, nei pati komanda jam. Kontraktiniai įsipareigojimai greitai užsibaigs ir jei „Red Bull“ ekipoje jis negaus mašinos, sugebančios kovoti dėl titulo, jis išeis į kitą stiprią komandą, o kartu su juo ir milžiniška olandų sirgalių armija. Lenktyniaudamas kartu su Maxu, kitas pilotas turi iš anksto susitaikyti su „antro numerio“ statusu ir jei Gasly sezono pradžioje to padaryti nesugebėjo ir sugrįžo į „Toro Rosso“, kurioje iš karto pradėjo važiuoti gana greitai, tai Albonas su tuo puikiai susitvarkė – ir liko šioje komandoje 2020 m. sezonui.

Jėgų išsidėstymas sezono eigoje keletą kartų keitėsi. „Mercedes“ turėjo nedidelį pranašumą, o „Red Bull“ bei „Ferrari“ pajėgumas buvo apylygis. Trasose, kur svarbi jėgainių galia, priekyje būdavo Skuderijos mašinos, bet dalį atsilikimo „Red Bull“ komandai pavykdavo atkovoti dėl didesnio bolido efektyvumo posūkiuose. Abi komandos aktyviai modernizavo mašinas ir susikoncentravo ties tarpusavio kova.

Buvo naudojamos pačios įvairiausios priemonės. Po „Ferrari“ „pole“ pozicijų serijos sezono viduryje „Red Bull“ pradėjo kalbėti apie galimai Skuderijos motoristų „pilkųjų zonų“ išnaudojimą. Ir kai po FIA paskelbtų kelių direktyvų „Ferrari“ pranašumas ištirpo, Maxas leido sau pareikšti, kad varžovai sukčiauja. Tada reakcija iš „Ferrari“ pusės buvo žaibiška, o pasibaigus sezonui „Ferrari“ pripažino, jog po šios Verstappeno replikos FIA pradėjo jų komandą tikrinti dar dažniau.

Trečiąją pergalę Maxas iškovojo Brazilijoje. Šeštadienį jis antrą kartą karjeroje laimėjo kvalifikaciją, o sekmadienį užtikrintai kontroliavo situaciją lenktynėse.

„Red Bull“ mechanikai San Paule pagerino absoliutų rekordą, Verstappeno mašinoje ratus pakeitę per 1,82 sek.

Pagal sezono rezultatus olandas nusileido tik dviem „Mercedes“ pilotams – kol kas tai pats geriausias jo pasiekimas karjeroje. Esmė ne vien „Red Bull“ ir „Honda“ pažangoje. Įgijęs daugiau patirties, jis pradėjo kur kas labiau pasvertai priimti sprendimus trasoje, išsaugojęs agresyvų vairavimo stilių. Dabar Verstappenas beveik nedaro klaidų ir yra pakankamai stabilus varžybose.

2020 m. sezoną daug kas laiko lemiamu – ir jei „Red Bull“ pavyks sukurti mašiną, sugebančią lygiomis kovoti su „Mercedes“ bei dalyvauti kovoje dėl titulo, šansai išlaikyti Verstappeną šioje komandoje gerokai padidės. Beje, „Mercedes“ finaliniame etape Abu Dabyje vėl pademonstravo neįtikėtiną tempą – jų varžovams šiais metais bus sunku.

Helmutas Marko: „Maxas buvo labai geras praėjusiame sezone, tik Spa ir Monzoje jam nepasisekė. Pirmoje sezono dalyje mes neturėjome greitos mašinos. Iš dalies tai buvo susiję su važiuokle, iš dalies – su jėgos agregatu. Tačiau į etapą Austrijoje mes atvežėme naują priekinį sparną, kuris puikiai suveikė. Nuo to laiko mūsų mašina buvo pajėgi nugalėti bet kokio tipo trasoje.

Maxas sezoną praleido kaip brandus pilotas – mes pamatėme jį patį brandžiausią per visą laiką. Jis mokosi iš visko, kad jam yra sakoma ir moka važiuoti ne tik greitai, bet ir tausoti padangas.

Komanda su optimizmu laukia 2020 metų. Mes žinome, jog turime daug dirbti, kad mūsų žinioje jau nuo sezono pradžios būtų greitas bolidas. Mes žinome, ko galime laukti iš „Honda“ – 2019 metais jie įvykdė visus savo pažadus. Be to, mes turime itin brandų ir motyvuotą Maxą... Žinoma, „Mercedes“ pasilieka favoritais, tačiau manau, kad 2020-tieji bus mūsų metais“. 

Komentarai (0)


×