Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“

Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“
logo 2017 Gruodžio 13 d. 06:00, Haas/LAT Images

Per antrus metus naujai F-1 komandai visada būna sunkiau nei per pirmus, o 2017 metais sunkumų pridėjo ir naujas reglamentas, bet „Haas“ ekipa su tuo susitvarkė ir užbaigė sezoną beveik su tuo pačiu rezultatu, kaip ir debiutinį, nors taškų ir uždirbo daugiau...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Romainas Grosjeanas

20

13

28

6

6

Kevinas Magnussenas

20

14

19

9

7

 

Haas F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2017

20

8

47

6

6

2016

21

8

29

7

5

 

Įrodę „Išgyvenimo teoriją“, taikydami įdomią koncepciją, „Haas“ rėmėsi „Ferrari“ techniniu palaikymu ir bendradarbiavimu su „Dallara“ kompanija. Amerikiečių komanda metus pradėjo su atsargiu optimizmu. Debiutiniame sezone komanda įgavo patirties, išsaugojo pagrindinius specialistus ir net sustiprėjo – 2016 metais taškų neuždirbusį Estebaną Guttierezą pakeitė Kevinas Magnussenas.

Naująją mašiną paruošė laiku ir pristatė ją likus vienai dienai iki žiemos bandymų pradžios. Bandymai prasidėjo nuo Magnusseno avarijos – dėl stabdžių problemų, kurios vėliau komandą persekiojo visus metus, bet kitų rimtų priekaištų VF17 nebuvo – antrąją bandymų dieną Magnussenas tapo lyderiu pagal nuvažiuotą distanciją.

Pirmosios lenktynės užsibaigė dvigubu pasitraukimu, bet vėliau sezono pradžia susiklostė gerai – per 10 pirmų etapų komanda net septynis kartus uždirbo taškų. Pačiu rezultatyviausiu tapo Austrijos etapas, kur Romainas Grosjeanas finišavo šeštas, nusileidęs tik pačių stipriausių komandų pilotams – tądien „Haas“ viskas išėjo, po to komanda užėmė 7 vietą Konstruktorių įskaitoje su gerais šansais pasiekti daugiau, bet antroji sezono pusė nebuvo tokia sėkminga.

Kaip ir pernai, „Haas“ mašina efektyviai dirbo tik prie tam tikrų sąlygų – šis diapazonas buvo palyginti siauras. Jei viskas klostydavosi sėkmingai, pilotai kovodavo vidurinės grupės priešakyje, o jeigu ne – nusirisdavo toli atgal, arčiau autsaiderių iš „Sauber“, kuriems kartais net ir nusileisdavo. Sezono eigoje išspręsti šios problemos nepavyko, todėl komanda iš anksto žinodavo, kaip gali pasirodyti viename ar kitame etape.

Rudenį Romainas Grosjeanas iš dalies tai aiškino tuo, kad trūksta darbuotojų komandos bazėje. Nedideliam „Haas“ kolektyvui nepavykdavo surasti sprendimų situacijose, kai didžioji dalis mašinos elementų buvo gaminama „trečiųjų“ įmonių – tai viena iš tokio „klientinio“ požiūrio silpnųjų vietų. „Haas“ palaipsniui pildė personalą, bet kalba ėjo apie kelis inžinierius, kai tuo tarpu artimiausi varžovai Konstruktorių įskaitoje – „Renault“ ekipa darbo rinkoje veikė kur kas aktyviau.

Antra rimta problema tapo nenuspėjamas stabdžių darbas, tame tarpe ir dėl to, kad nepakankamai efektyviai veikė aušinimo sistema. Baku Grosjenao mašinoje jie atsisakė visos penkiose sesijose – sekmadienį pilotas situaciją pavadino „pakankamai pavojinga“.

Komanda bandė surasti sprendimą, užsakė tiekėjams iš „Brembo“ naujus stabdžių diskus su kitomis charakteristikomis, dirbo su kito tiekėjo stabdžių diskais – „Carbon Industries“, bet trasose su aukštomis apkrovomis stabdžiams ir karštu oru stabdžių problemos komandą persekiojo iki pat sezono pabaigos.

Komandos sudėtį kitam sezonui „Haas“ patvirtino pirmieji – dar liepą komandos savininkas Gene Haasas pareiškė, kad Grosjeanas ir Magnussenas pasilieka komandoje, o po kelių dienų komanda ėmėsi ruoštis 2018 metų sezonui. Esamos mašinos tobulinimas buvo sustabdytas, VF17 retai atsirasdavo naujienų, bet ir tai būdavo sprendimai, skirti kitam sezonui.

Kova vidurinėje komandų grupėje buvo labai artima, o tobulinimą sustabdžiusi komanda palaipsniui nusirito atgal – antroje sezono pusėje ekipa uždirbo taškus tik 4 lenktynėse.

Pagal sezono rezultatus Romainas Grosjeanas aplenkė Keviną Magnusseną ir kvalifikacijose (12 prieš 8) ir lenktynėse (28 taškai prieš 19), nors prancūzas dažnai buvo nepatenkintas mašina – jis aktyviai išreikšdavo nepasitenkinimą bendraudamas su inžinieriais radijo ryšiu, kad namų lenktynėse Ostine komandos vadovas Guentheris Steineris viešai paprašė jį „užsičiaupti“. Prašymas suveikė.

Magnussenas dalyvavo keliuose incidentuose su įvairiais pilotais, o į kritiką iš šalies jis dėmesio nekreipė, kol Nico Hulkenbergas viešai neapkaltino dano po Vengrijos GP etapo. Kevinas atsakė ne visai cenzūriškai, bet komandos vadovas šiuo ir kitais atvejais užsistojo savo pilotą.

„Haas“ pozityviai įvertino sezono rezultatus, nors pripažįsta, kad galėjo pasiekti ir daugiau – jie nusileido septintai pozicija viso labo 6 taškus. Kitais metais komanda nusitaikė š 6 vietą Konstruktorių įskaitoje. Reglamentas beveik nepasikeitė,  nauja mašina bus šių metų važiuoklės patobulinimas – tereikia pridėti tik greičio ir išspręsti stabdžių problemą, tada šis tikslas bus visai pasiekiamas.

Pažanga yra būtina. Komandos savininkas Gene Haasas prisipažino, kad kovoti su varžovais „Formulėje-1“ pasirodė esą sunkiau nei atrodė – jis komandai dar duoda 5 metus, kad ji pasiektų sėkmės.

Gene Haasas: „Jei po 5 metų mes būsime dar gale ir negalėsime pakilti į tas pozicijas, apie kurias mes svajojame, tai mes apskritai pagalvosime apie norą toliau dalyvauti „Formulėje-1“. Tikiuosi, kad mums pavyks pakilti nors į vidurinės komandų rikiuotės viršų ar dar aukščiau ir sėkmingai su jomis konkuruoti. Galima būtų taip pat pagalvoti, kad po 10 metų mes galėsime pakovoti ir dėl pergalių. Jei taip nebus, vadinasi, mes patyrėme nesėkmę“.

2018 metų sezonas bus „Haas“ komandai labai nelengvas ir sunku įsivaizduoti, kad amerikiečiai vėl galės aplenkti „McLaren“ ekipą.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983