„Haas“ komanda atsisakė pilotų, už kuriuos rėmėjai mokėdavo pinigus, tačiau rezultatas 2023 metais liko tas pats – amerikiečių ekipa antrą kartą atsidūrė paskutinė Konstruktorių taurės įskaitoje nežiūrint į gana stiprią lenktynininkų porą.
Lenktyninin kas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
Nico Hulkenbergas |
22 |
16 |
9 |
5 |
7 |
Kevinas Magnussenas |
22 |
19 |
3 |
4 |
10 |
Haas F1 Team |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2023 |
22 |
10 |
12 |
4 |
7 |
2022 |
22 |
8 |
37 |
5 |
5 |
2021 |
22 |
10 |
0 |
14 |
12 |
2020 |
17 |
9 |
3 |
13 |
9 |
2019 |
21 |
9 |
28 |
5 |
6 |
Schema su „frančize“ iš stipriausių komandų pusės daugiau nepasiteisina, tai akivaizdu ir „AlphaTauri“ komandos pavyzdžiu, nors tai leidžia kai kam gerai uždirbti. Bet visa tai nėra tikras sportas. Komandų – klienčių laikai jau baigia praeiti. Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ beveik visos komandos-klientės tampa autsaideriais.
Daugelyje komandų, kurios anksčiau vilkdavosi uodegoje, pasikeitė savininkai ir į F-1 atėjo rimtas verslas, o su jais ir itin patyrę inžinieriai, o su „Dallara“ firmos važiuokle „Formulėje-1“ tikėtis daug negalima, net ir turint gana stiprius sportininkus.
Iš komandos pasitraukus Mickui Schumacheriui, iš „Haas“ išėjo ir su vokiečiu susiję rėmėjai, bet atėjo naujas pagrindinis rėmėjas - „MoneyGram“ kompanija. Komanda gana ilgai buvo kritikuojama dėl Micko atleidimo, bet į „Formulę-1“ sugrįžęs Nico Hulkenbergas iš karto parodė, ko jis yra vertas.
Kaip dažnai pasitaiko, autsaideriai pirmuose sezono etapuose uždirba taškus, o vėliau įsijungia kitos komandos ir patekti į prizinį dešimtuką nebūna jokių šansų.
Pačiu sėkmingiausiu etapu „Haas“ buvo lenktynės Australijoje, kurios šiais metais buvo trečiasis etapas. Įvyko kelios avarijos, C. Sainzas gavo baudą ir Hulkenbergas nepraleido savo šanso.
Sezono bėgyje amerikiečių komanda taškų gavo tik penkiuose etapuose iš 22-iejų ir tris kartus tai buvo po vieną tašką. Geriau nei nieko, bet apskritai sezonas komandai buvo labai nuobodus.
Komentuodamas sezono rezultatus, ekspertas Ralfas Schumacheris pasakė, kad „Haas“ neatitinka šiuolaikinės „Formulės-1“ komandos lygio. Kita vertus, toks įvertinimas gali būti susijęs su pykčiu dėl sūnėno Micko atleidimo, bet toks įvertinimas laikytinas gana objektyviu.
Pernai komanda nuomojo bazę Maranele iš „Ferrari“, kur vadovaujant Simone Restai, buvo kuriamas naujas bolidas, bet viltys nesutapo su realybe.
Mašina gana neblogai atrodydavo kvalifikacijose, o štai lenktynių distancijoje smarkiai dėvėjosi VF-23 padangos ir prarasdavo greitį grūstyse, o tai neleido sportininkams atakuoti.
Lenktynėse padangas tekdavo smarkai taupyti, todėl net po sėkmingos kvalifikacijos pilotai nusirisdavo atgal.
Bolido valdomumas galėjo būti daug geresnis ir net patyrę Nico ir Kevinas negalėjo iš mašinos išspausti daugiau. „Formulė-1“ yra konstruktorių varžybos, o tikro konstruktoriaus „Haas“ iš tikrųjų neturi.
„Haas“ labai daug tikėjosi iš rimto atnaujinimų paketo, kuris buvo rengiamas namų etapui Ostine, bet iš to nieko neišėjo. Hulkenbergas net paprašė jam sugrąžinti senąją važiuoklę, kurią jau buvo šiek tiek perpratęs.
Šios naujienos turėjo būti pagrindu 2024 m. mašinai, bet kai jos nesuveikė, tapo neaišku, ką komandai daryti toliau. Krizė akivaizdi ir jos įveikimo keliai yra neaiškūs.
Nico užtikrintai įveikė savo kolegą iš Danijos – Kevinas praktiškai nusileisdavo visur, kartais negalėdavo surasti pasiteisinimų, atsisakydavo kalbėtis su žurnalistais, bet visa esmė buvo bolido ypatumai. Dėl finansų trūkumo ir labai sudėtingos „Dallara“ logistikos, operatyviai tobulinti mašiną komanda galimybių praktiškai neturėjo.
„Haas“ vadovas Guentheris Steineris: „Mums sezonas buvo labai sunkus. Mes neblogai pradėjome, bet nesugebėjome pagerinti rezultatų, ypač kai varžovai žengė žingsnius į priekį.
Galiausiai mes kovojome visą sezoną ir įtemptai dirbsime žiemą, kad kitas bolidas būtų greitesnis. Tam mes turime viską, kas būtina – komanda, kuri visada pasirengusi lenktynėms, kuri visada nori pasiekti sėkmės, mums paprasčiausiai reikia pagerinti bolido charakteristikas“.
Komanda pratęsė kontraktus su abiem savo sportininkais, tačiau sezono pabaigoje Hulkenbergas neslėpė nusivylimo. O jo partneris Magnussenas metų gale buvo labai liūdnas. Daugelį metų jis bandė patekti į „Formulę-1“ per jaunimo serijas, o dabar tapo aišku, kad geriausias pasirinkimas būtų WEC ištvermės čempionatas, kuris irgi yra garbingas, bet turi kiek kitokį statusą.
„Haas“ skelbia optimistinius planus kitam sezonui, bet ir varžovai nestovi vietoje, o jų techniniai pajėgumai yra geresni. Nieko kito, kaip tik kovos dėl 9-10 vietų iš „Haas“ tikėtis neverta. Gene Haasui praradus susidomėjimą „Formule-1“, buvo sumažintas komandos finansavimas ir dabar kalba eina tik apie ekipos išgyvenimą. Arba apie pardavimą. Bet G. Haasas dar tikrai norės derėtis dėl kainos.
Pagal šių metų rezultatus, „Haas“ komandai priklauso 6 proc. bendro prizinio fondo, o tai yra apie 55 mln. eurų. Pasaulio čempionai - „Red Bull“ komanda š prizinio fondo šiais metais gavo 128 mln. eurų.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |
Šios naujienos turėjo būti pagrindu 2024 m. mašinai, bet kai jos nesuveikė, tapo neaišku, ką komandai daryti toliau. Krizė akivaizdi ir jos įveikimo keliai yra neaiškūs....
Bolido valdomumas galėjo būti daug geresnis ir net patyrę Nico ir Kevinas negalėjo iš mašinos išspausti daugiau. „Formulė-1“ yra konstruktorių varžybos, o tikro konstruktoriaus „Haas“ iš tikrųjų neturi-kelias krizei įveikti - samdyti konstruktorių .