„Mercedes“ 2023 metus užbaigė antroje Konstruktorių taurės įskaitos vietoje su pačiu mažiausiu taškų skaičiumi per pastaruosius penkerius metus...
Lenktyninin kas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
L. Hamiltonas |
22 |
3 |
234 |
1 |
2 |
G. Russellas |
22 |
8 |
175 |
2 |
3 |
„Mercedes“ |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2023 |
22 |
2 |
409 |
1 |
2 |
2022 |
22 |
3 |
515 |
1 |
1 |
2021 |
22 |
1 |
613,5 |
1 |
1 |
2020 |
17 |
1 |
573 |
1 |
1 |
2019 |
21 |
1 |
739 |
1 |
1 |
Kai į labai gerai suderintą laikrodžio mechanizmą patenka koks nors svetimkūnis, laikrodis visada užstringa. Tokiu svetimkūniu elementu „Mercedes“ komandai buvo 2022 metų reglamentas, kuris iš esmės pakeitė anksčiau buvusios pasaulio čempionų komandos elgesį. Keli nesėkmingi sprendimai – štai ir viskas, bolidas nesugeba greitai važiuoti, o lenktynininkams jis teikia ne vairavimo malonumą, o kančią.
Išspręsti šios problemos nepavyko antrus metus iš eilės, nežiūrint į labai didelį „Mercedes“ inžinerinį potencialą, gana gerą jėgainę ir puikius lenktynininkus. Ir antroji vieta Konstruktorių taurės įskaitoje negali apgauti. Jokios konkurencijos 2023 m. čempionate nebuvo: jei „Red Bull“ uždirbo 860 taškų ir iškovojo 21 pergalę, tai „Mecedes“ gavo tik 409 taškus ir 0 pergalių. Taigi, rezultatas triuškinantis.
Konstruodami W14 automobilį, inžinieriai visų prima stengėsi išspręsti bolido šokinėjimo problemą, nes 2022 metais šis reiškinys neleido komandai judėti į priekį. Teko aukštinti prošvaisą, todėl aerodinamika nustodavo veikti, krito prispaudžiamoji jėga, padangos smarkiai dėvėjosi ir pan.
Šokinėjimas sumažėjo, tačiau išlindo kitos problemos. Valdyti bolidą ir toliau buvo sunku, jis turėjo gana siaurą reguliavimų diapazoną, kurie priklausydavo nuo trasos konfigūracijos, oro ir asfalto temperatūrų ir net nuo mėnulio fazių. Tuo tarpu „Red Bull“ mašina važiavo tarsi bėgiais. Kovoti su lyderiais buvo tiesiog neįmanoma.
Hamiltonas sezono pabaigoje pasakė, kad bolidas niekuo nėra geresnis nei 2022 metais ir skaičiavo dienas iki paskuktinių lenktynių, po kurių jam daugiau nereikės vairuoti šio nesėkmingo automobilio.
Bolido konstravimu užsiėmė Mike'as Elliotas, tačiau pavasarį, kai tapo aišku, kad mašina išėjo vėl nesėkminga, „Mercedes“ pradėjo techninio štabo reorganizaciją. Į technikos direktoriaus postą buvo sugrąžintas Jamesas Allisonas, o M. Elliotas buvo pervestas į kitas pareigas, o sezono pabaigoje apskritai buvo atleistas iš komandos. Mat, jis nesusitvarkė.
„Mercedes“ technikos direktorius Jamesas Allisonas: „Kai komanda kelis metus paeiliui važiuoja labai aukštame lygyje, o vėliau dėl kai kurių priežasčių rezultatai krenta, tai stipriai demoralizuoja ekipą. Kai jaučiate, kad kažkada padėti pagrindai ima svyruoti, o chronometras rodo realų vaizdą, tai būna labai nemalonu.
Savo pajėgumo lygio pasitikėjimas sumažėja, o visa komanda jaučia stiprų spaudimą dėl prasto bolido ir blogų rezultatų. Tada reikia imtis bandymo koncentruoti visą kolektyvą – aerodinamikos skyrių, dinaminių charakteristikų, konstruktorių, kad visi specialistai, suvienyje pastangas, pradėtų kurti kur kas efektyvesnę važiuoklę. Kad kiekvienas iš specialistų, atsakydamas už savo sritį, žinotų, kas vyksta kituose padaliniuose ir į bendrą darbą įdėtų savo indėlį, tokį, kokį laiko reikalingu.
Jei imsimės neteisingo požiūrio, tai visos šios specialistų grupės gali nustoti bendravusios ir kiekviena koncentruosis tik ties savo užduotimis.
Atrodo, kad mūsų atveju tokie destrukciniai procesai jau buvo prasidėję, kai komanda pateko į sunkumų periodą – tada mes pirmą kartą praradome čempionų karūną, tuomet kolektyvas išsiskaldė gana rimtai, daugiau, nei tai buvo galima leisti“.
Štai taip. Komanda, kuri iki tol buvo laikoma stipriausia, pradėjo griūti.
W14 neleido pakovoti su „Red Bull“, bet tai nereiškia, kad komanda ir pilotai su jais nekovojo. Kiekvieną savaitgalį jie darė viską, kas įmanoma, todėl ir užėmė antrąją komandinę vietą pagal sezono rezultatus. O varžovai šioje grupėje buvo labai stiprūs – Alonso iš „Aston Martin“, „Ferrari“ ir „McLaren“ sportininkai. Visi jie smarkiai nusileido Maxui Verstappenui pagal greitį, bet tarp jų pačių skirtumai būdavo minimalūs, todėl sezone buvo išsaugota intriga.
Kaip ir „Red Bull“ komanda, „Mercedes“ uždirbo taškus visose sezono lenktynėse. Pačiu sėkmingiausiu buvo etapas Barselonoje, kur abu pilotai užlipo ant podiumo. Bet būta ir nesėkmių, kaip lietingose lenktynėse Zandvoorte.
Mašinai trūko stabilumo ir prispaudžiamosios jėgos, greituminiuose ruožuose pasireikšdavo ir mašinos šokinėjimas, Šiuolaikiniams bolidams reikia minimalios prošvaisos, o kai pakaba būdavo pakeliama aukščiau, optimalus balansas pradingdavo.
Galiausiai „Mercedes“ reguliavimai visada būdavo kompromisiniai ir pilna jėga bolidas važiuoti negalėjo. Tai neleisdavo atakuoti, visiškai išnaudoti jėgos agregato potencialo, kuris jau nebuvo pats galingiausias čempionate. Mašina neturėjo tos galios atsargos, kuri ankstesniais metais leisdavo nekreipti dėmesio į važiuoklės netobulumą.
Kaip ir kiti, „Mercedes“ komanda pateko į uždarą ratą, iš kurios išeitį surado tik magiškasis konstruktorius Adrianas Newey.
Sezono eigoje Hamiltonas ir Russellas važiavo lygiomis, bet galiausiai Lewisas atsidūrė priekyje, o George'as pradėjo kalbėti apie motyvacijos stoką. Užpernai jis atėjo į komandą, kuri iškovodavo titulą po titulo ir tikėjosi pakovoti dėl čempiono vardo, tačiau dabar jam iki čempiono titulo kaip iki Mėnulio.
Hamiltonui nieko įrodinėti nereikėjo, o George'ui – kaip tik reikėjo, todėl ir iškildavo problemų. Ir nors kvalifikacijose rezultatas buvo lygus – 11:11, asmeninėje lentelėje Lewisas buvo trečias, nusileidęs tik dviem „Red Bull“ sportininkams, o Russellas – tik aštuntas. Tai yra meistriškumo lygio ženklas.
Įdomu, kokie „Mercedes“ bus šie metai. Komanda anksti pradėjo ruoštis naujam sezonui, bet „Red Bull“ yra taip toli priekyje, kad „Mercedes“ inžinieriams teks spręsti beveik neįgyvendinamą užduotį.
Kaip ir „Ferrari“ atveju, šansų atkovoti atsilikimą beveik nėra, bet komandos stengsis. Norėtųsi, kad lyderiais būtų ne viena, o trys komandos. Vienų dominavimas jau atsibodo.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1174 |
2. | Tadux15 | 1155 |
3. | Giriby | 1151 |
4. | mantioras | 1151 |
5. | Modetas99 | 1140 |
2020 Mercedes ir buvo labai toli, bet 2021 RB kažkaip tavo lygiaverč... skaityti daugiau
O 2023 visiškai jau totaliai į vienus vartus, didžiausi laimėjimai F1 istorijoje.