Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“ (1)

Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“
logo Sausio 03 d. 07:19, Getty Images/Red Bull Content Pool nuotr.

„Red Bull“ komandos dominavimas 2023 metais pateks į „Formulės-1“ istoriją. 21 pergalė iš 22 galimų – tokio rezultato dar nėra niekada buvę...

Lenktyninin

kas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

M. Verstappenas

22

1

575

1

1

S. Perezas

22

2

285

1

1

Red Bull“

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2023

22

1

860

1

1

2022

22

1

759

1

1

2021

22

2

585,5

1

1

2020

17

2

319

1

1

2019

21

3

417

1

1

Bet koks dominavimas yra susijęs su vienos pusės stiprybe ir kitų pusių silpnumu. Kai skirtumai pasiekia kritinę ribą, prasideda dominavimas.

„Formulėje-1“ su retomis išimtimis beveik visada dominuoja kuri nors viena komanda, Tai yra tarsi taisyklė šiame sporte. Vieniems pavyksta surasti geriausią taisyklių traktavimą, originalius techninius sprendimus, sukonstruoti pačią galingiausią jėgainę. Likusieji tada kovoja ne dėl lyderystės, o tik tarpusavyje.

2023 m. sezonas „Red Bull“ komandai buvo unikalus. Tiek pagal neginčijamą lyderystę, tiek pagal uždirbtus taškus, tiek pagal pergalių skaičių sezone. Jei lenktynių dar būtų dvidešimt, tikriausiai visas dvidešimt laimėtų Maxas Verstappenas.

Naujasis „Formulės-1“ reglamentas buvo kuriamas turint tikslą, kad kova trasose bus artimesnė ir vidurinėje komandų grupėje taip tikrai atsitiko, tačiau ji tokia būdavo ir anksčiau, o štai kovoje dėl čempionų titulo išėjo atvirkščiai.

Dar galiojant senajam reglamentui, 2021 metų sezonas buvo vienas geriausių per daugelį metų, čempiono titulo likimas sprendėsi paskutiniame etape, o įsigaliojus naujajam reglamentui, visos komandos, išskyrus „Red Bull“, nusirito žemyn. „Formulėje-1“ antrus metus paeiliui buvo tas pats lyderis, o kad ir ką bekalbėtų apie lenktynių populiarumo augimą „Liberty Media“, populiarumas mažėja – sirgaliams vienos ekipos dominavimas nepatinka. Ir pakeisti situacijos esant komandų biudžetų ribojimams beveik neįmanoma.

Adriano Newey konstruojami bolidai beveik visada važiuoja tarsi bėgiais, taip buvo ir tada, kai Sebastianas Vettelis skynė vieną titulą po kito. O ir pati komanda dirba tarsi laikrodis, Idealūs sustojimai boksuose, optimaliausios strategijos. „Red Bull“ beveik nedaro klaidų. Varžovai paprasčiausiai neturi jokių šansų.

Priežastis yra ta, kad varžovai absoliučiai nedaro jokio spaudimo. Kai turite pusės sekundės pranašumą rate ir absoliučiai patikimą automobilį, nėra dėl to jaudintis. O tai yra F-1 sėkmės receptas. Anksčiau šie faktoriai užtikrindavo „Mercedes“ pergales, o dabar - „Red Bull“. Ir kol neįsigalios naujas reglamentas, niekas nepasikeis. Nebent FIA ką nors sugalvotų pakeisti. Bet ar kas nors dabar klauso FIA?

Dabar visi koziriai yra „Formulės-1“ vadovybės rankose, o jie dažniausiai užsiėmę komerciniais reikalais. Akivaizdu, kad „Red Bull“ gauta bauda už finansinio reglamento pažeidimus niekaip nepaveikė šios komandos rezultatų.

Pačiu rezultatyviausiu etapu komandai buvo Austrijos GP – per vieną etapą uždirbti 56 taškai. Verstappenas laimėjo šeštadienio sprintą, sekmadienio lenktynes ir užfiksavo greičiausią ratą. Sergio Perezas buvo antras sprinte ir trečias lenktynėse. Truputį pritrūko iki dviejų pergalingų dublių.

Pats prasčiausias buvo etapas Singapūre, kur „Red Bull“ viskas klostėsi tragiškai, tačiau ir ten komanda uždirbo 14 taškų „Mercedes“ ten jų gavo 16.

Kaip „Red Bull“ dominavo „Formulėje-1“, taip Maxas Verstappenas dominavo komandoje. Tik sezono pradžioje S. Perezas bandė kažkiek pasipriešinti, laimėjęs Džedoje ir Baku, bet vėliau bolidą modernizavo, Maxas galutinai perėmė iniciatyvą, o Sergio ritosi žemyn. Meksikietis per sezoną turėjo tik devynias podiumo vietas, tuo tarpu olandas ant podiumo lipo 21 kartą.

Sąmokslo teorijų šalininkai tai aiškina tuo, kad bolidai pas juos buvo skirtingi, o taip būna „Formulėje-1“, bet tiesioginių įrodymų nėra. Bet kokiu atveju, kovoje dėl čempiono vardo stipriausioje komandoje favoritas vis tiek būna tik vienas, išimtys čia labai retos. Tik kai kuriais sezonais lygybė būdavo „Mercedes“ komandoje.

Perezas sunkiai sezoną užbaigė antroje asmeninės įskaitos vietoje, bet tai jis padarė ir pasiliko komandoje dar vieneriems metams. Vargu, ar jis yra patenkintas tokia situacija, bet jis lenktyniauja „Formulėje-1“, pačioje geriausioje komandoje, vairuoja patį geriausią sezono bolidą. Bet koks kitas variantas būtų žingsnis atgal.

Nėra abejonių, kad 2024 metais „Red Bull“ pranašumas išliks, jei neįvyks kokios nors revoliucijos. Komanda yra labai stipri, stabili ir užtikrinta savo jėgomis. Visiems kitiems reikės juos vytis. Laukti liko neilgai – du mėnesius.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Qqqqq
IP: b91abcf | 01/04 05:24 Atsakyti
sutaršė
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983