Sezono rezultatai: „Sahara Force India“

Sezono rezultatai: „Sahara Force India“
logo 2017 Gruodžio 19 d. 06:00, Force India

2017 metais „Force India“ pakartojo savo geriausią rezultatą istorijoje, per jubiliejinį dešimtą komandai sezoną užėmę ketvirtą vietą Konstruktorių įskaitoje – su dar didesniu taškų kraičiu nei pernai...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Sergio Perezas

20

7

100

5

4

Estebanas Oconas

20

8

87

3

5

 

Sahara Force India F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2017

20

4

187

3

4

2016

21

4

173

2

3

2015

19

5

136

4

3

2014

19

6

155

4

3

2013

19

6

77

5

4

 

Kai naująjį VJM10 bolidą, sukurtą vadovaujant ekipos techniniam direktoriui Andrewui Greenui, pristatė vasario pabaigoje, jis buvo nudažytas tradicinėmis spalvomis, bet po kontrakto su BWT – įrangos vandens valymui gamintoju – mašinos, kombinezonai ir šalmai buvo perdažyti į rožinę spalvą. BWT firminės spalvos nėra tradicinės lenktynėms, bet atkreipia dėmesį ir yra atpažįstamos trasoje. Pilotai labai nenoriai sutiko keisti tradicinį šalmų išdažymą, tačiau pasirinkimo neturėjo.

Sergio Perezo, komandoje važiuojančio jau 4 sezonus, ekipos draugu tapo įspūdingasis debiutantas Estebanas Oconas, perspektyvus „Mercedes“ jaunimo programos pilotas, F-1 debiutavęs praėjusiame sezone „Manor“ sudėtyje.

„Force India“ be rimtesnių problemų praleido žiemos bandymus ir pradėjo sezoną geros formos, nuo pirmųjų lenktynių taškus uždirbinėjusi dviem mašinomis. VJM10 pagal efektyvumą nusileido tik trims stipriausioms komandoms, bet galėjo palaipsniui atsiplėšti nuo kitų varžovų Konstruktorių įskaitoje.

Ne taip puikiai klostėsi komandos bendrasavininkio ir vadovo Vijayaus Mallya situacija. Keletą kartų buvo svarstomas klausimas dėl jo ekstradicijos į Indiją dėl ekonominių nusikaltimų. Vijayus nepaliko Didžiosios Britanijos ir sezono eigoje betarpiškai galėjo dalyvauti tik viename etape Silverstoune. Kitur komandai vadovavo Robertas Fernley‘us, bet situaciją valdė Mallya ir sprendė esminius klausimus.

Sezono bėgyje sklandė gandai, kad komanda keis pavadinimą ir jame nebus Indijos vardo – buvo įvardyti pavadinimai „Force One“ ir „Force Racing“, bet šiuo klausimu išliko prieštaravimų su naujaisiais „Formulės-1“ savininkais iš „Liberty Media“ ir sprendimas nebuvo priimtas.

Išėjus Nico Hulkenbergui, Sergio Perezui netapo lengviau. Pirmoje sezono pusėje Estabanas Oconas dar nusileido patyrusiam komandos draugui, bet greitai apsiprato, o dėl jo greičio ir pasiryžimo kovai abejonių nebuvo. Iš kitos pusės, Sergio nebuvo pasiruošęs prarasti ekipos lyderio statuso.

Komanda leido jiems kovoti tarpusavyje, bet šios kovos pasekmės neigiamai atsiliepė komandos rezultatams. Kontaktas Šanchajuje privedė prie to, kad buvo pradurta padanga. Kanadoje Perezas atsisakė praleisti kolegą, važiavusį su kur kas naujesnėmis padangomis, kai jo to paprašė komanda. Po to buvo susidūrimas Baku, kai pilotai kovojo lyderių grupėje – Perezas pasitraukė, o Estebanas užbaigė lenktynes šeštas. Sergio kritikavo jaunąjį kolegą, bet prancūzas atsakė, kad nežada nieko keisti.

Kai lenktynėse Spa pilotai susidūrė du kartus, komandos kantrybė trūko galutinai. Nežiūrint į tai, kad Perezas atsiprašė ekipos draugo, operacijų direktorius Otmaras Szafnaueris iškėlė ultimatumą – arba jie nustoja susidūrinėti vienas su kitu, arba komandai reikia kitų pilotų.

Galiausiai Perezui ir Oconui uždraudė kovoti vienas su kitu trasoje – dabar jų pozicijas apspręsdavo komanda. Draudimo buvo paisoma iki pat sezono pabaigos, kai komanda garantavo sau 4 vietą Konstruktorių įskaitoje.

„Force India“ buvo susirūpinusi galima konkurencija iš „Renault“ pusės ir planingai tobulino bolidą, naujoves atveždami beveik į kiekvieną etapą. Ne visi buvo pakankamai efektyvūs. Bet komanda progresavo, todėl išsaugoti poziciją Konstruktorių įskaitoje pavyko be problemų.

Sezono eigoje Oconas uždirbo taškus beveik kiekvienose lenktynėse, išskyrus Monaką ir Braziliją, o pasitraukimas iš lenktynių Interlagose tapo jam pirmuoju per dvejus metus. Neįtikėtinas stabilumas vakarykščiam naujokui. Kita vertus, Perezas irgi praleido sezoną labai stabiliai – jis aplenkė jaunąjį prancūzą kvalifikacijose (rezultatu 13:7) ir lenktynėse (100 taškų prieš 87).

Komanda labai anksti patvirtino ekipos sudėtį kitiems metams. Oconas turi trejų metų kontraktą, o sutartį su Perezu pratęsė rugsėjo viduryje. Komanda nebe pagrindo pilotų sudėtį laiko vienu iš savo aktyvų ir šis stabilumas gali padėti ekipai 2018 metais, kai kova dėl 4 vietos Konstruktorių įskaitoje bus labiau įtempta.

Vijayus Mallya: „Mes kėlėme sau tikslą užbaigti sezoną trečioje vietoje, bet antrus metus paeiliui buvome ketvirti. Skeptikų buvo labai daug, bet dabar aš jiems siūlau savo žodžius atsiimti atgal.

Aš labai didžiuojuosi tuo, kad su ribotais resursais mes sugebėjome iššokti aukščiau galvos. Pas mus puiki komanda, mūsų darbuotojai gyvena lenktynėmis. Mes niekada nepasiduosime. Tikslai 2018-tiems dar aukštesni – mes pasiruošę kovai“.

Kovoti su trimis „top“ komandomis esant ribotam biudžetui beveik neįmanoma, bet visiems likusiems „Force India“ rezultatai yra puikus pavyzdys, kad F-1 efektyviai gali dirbti ir nelabai turtinga privati komanda.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983