Sezono rezultatai: „Scuderia AlphaTauri“

Sezono rezultatai: „Scuderia AlphaTauri“
logo 2023 Sausio 02 d. 16:23, Unsplash

2022 metų sezonas „AlphaTauri“ komandai užsibaigė pačioje blogiausioje šiai komandai vietoje per pastaruosius penkerius metus – tik devintoje vietoje Konstruktorių įskaitoje.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

P. Gasly

22

14

23

5

5

Y. Tsunoda

22

17

12

8

7

AlphaTauri

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

9

35

5

5

2021

22

6

142

2

3

2020

17

7

107

4

1

2019

21

6

73

5

2

2018

21

9

33

5

4

Pasikeitus techniniam reglamentui, „AlphaTauri“ negalėjo tradiciškai panaudoti praėjusio sezono „Red Bull“ bolido važiuoklės kaip pagrindo naujai mašinai konstruoti – viską teko naujai konstruoti pačiai. Iš giminingos komandos inžinieriai gavo tik transmisiją, hidrauliką ir galinę pakabą.

Iš pradžių atrodė, kad viskas eisis normaliai. Rimtų problemų nebuvimas ir geri rezultatai žiemos bandymuos teikė optimizmo. Pierre'as Gasly vieną bandymų dieną užfiksavo geriausią rezultatą, naujas bolidas nuvažiavo 3500 km, bet jau pirmosiose lenktynėse iškilo problemų.

Bahreine dėl užtrumpinusio akumuliatoriaus užsidegė Gasly mašina, o Saudo Arabijoje komanda Yuki Tsunodos mašinoje komanda prarado dvi jėgaines, kai iš viso per sezoną be baudų galima panaudoti tik tris agregatus.

Greičio taip pat trūko. Komanda pradėjo sezoną, kai bolidas svorį viršijo 12-13 kg, vien tik dėl to atsilikimas rate buvo 0,2 sek. – ir tai vyko labai glaustoje vidurinėje ekipų grupėje. Sezono eigoje iš esmės svorio nepavyko sumažinti.

Gasly vėliau skundėsi: „Neprisimenu, kiek kartų mums pritrūko vienos ar dviejų dešimtųjų, kad patektumėm į kvalifikacijos finalą. Atrodo, kad tai buvo dešimt kartų. O važiuoti lenktynėse su tokiu papildomu svoriu – tas pats, kas bėgti su sunkia kuprine ant nugaros. Dėl didelio svorio perkaisdavo padangos, dėl to jo degraduodavo ir mažėjo greitis – visos šios problemos kaupėsi tarsi sniego kamuolys“.

Pirmose sezono lenktynėse Yuki Tsunoda uždirbo 4 taškus už 8 vietą, antrose tokio pat rezultato pasiekė P. Gasly. Jie finišavo dešimtuke, bet varžovai greitai pasitempė, o „AlphaTauri“ palaipsniui ritosi žemyn.

Pačiomis sėkmingiausiomis buvo birželio lenktynės Baku, atnešusios 10 taškų už penktą Gasly vietą. Prancūzas puikiai nuvažiavo lenktynes ir finišavo „geriausiu tarp likusiųjų“ - įkandin po „Red Bull“ ir „Ferrari“, tuo sukeldamas būsimųjų darbdavių iš „Alpine“ susidomėjimą, tačiau vėliau įtvirtinti sėkmės nepavyko. Jei per pirmus aštuonis etapus komanda uždirbo 27 taškus, tai kitose aštuoniose – tik 14.

Priežasčių buvo kelios. Viena iš jų – motyvacijos praradimas. Pierre'as Gasly suprato, kad realizuoti savo svajonių šioje komandoje negalės, o Yuki Tsunoda pasiekė savo galimybių maksimumą ir praktiškai rėkė ant savo inžinieriaus radijo ryšiu, kaip šis paprašė padidinti greitį.

Bet svarbiausia, „AlphaTauri“ iš esmės nustojo būti „dukterine“ „Red Bull“ komanda ir sukėlė minčių dėl savo egzistavimo.

Limonado gamintojai tęsė finansavimą, bet ilgametė jaunimo programos tradicija užsidarė savaime. „Red Bull“ lenktyniavo Maxas Verstappenas, parengtas savo tėvo – Helmutas Marko jam padėjo tik gal su ankstyvu debiutu F-1, pateikdamas geresnį pasiūlymą nei Toto Wolffas, kuris siūlė Maxui dar dvejus metus važiuoti jaunimo serijose. Maxo partneriu tapo Sergio Perezas, prieš tai neturėjęs jokių ryšių su „Red Bull“. Už „AlphaTauri“ važiavo Galsy, kuris norėjo pratęsti karjerą kitur, o Tsunoda yra iš „Honda“ jaunimo programos.

2023 metais Gasly pakeis Nyckas de Vriesas, kartingo čempionas ir „Formulės-E“ laimėtojas, kurį išauklėjo „McLaren“. Po Dietricho Mateschitzo mirties loginiu kitu žingsniu turėtų būti kompanijos jaunimo programų ideologo H. Marko išėjimas.

Jaunimo programos auklėtinių komandose daugiau nebuvo, susidomėjimas „AlphaTauri“ sumažėjo ir be ideologijos visa jaunų sportininkų auklėjimo programa žlunga.

„AlphaTauri“ eikvojo savo biudžetą kurdama sprendimus „Red Bull“ komandai, o jų pačių bolidas beveik nepasikeitė per visą sezoną – rezultatai prastėjo su kiekvienu etapu.

Varžovai tobulino mašinas ir uždirbinėjo taškus, kad galėtų tęsti pasirodymus. Tokio tikslo „AlphaTauri“ neturėjo. Pinigai ateidavo laiku, bet tik sumos, leidžiančios plaukti pasroviui. Iš čia – ir 9 vieta Konstruktorių įskaitoje.

2023 m. komanda galutinai pakeis savo statusą. Prie vieno bolido vairo sės N. de Vriesas, kurio užduotis bus uždirbinėti taškus, o prie kito – tas pats Y. Tsunoda, kuris užtikrins svarbų „Red Bull“ ryšį su „Honda“.

„AlphaTauri“ taps parduodama komanda. Iš pradžių „Toro Rosso“ buvo reikalinga, kad būtų gauta daugiau balsų įvairiuose balsavimuose, po to tapo jaunimo programos kalve, o pervadinta į „AlphaTauri“ padėjo reklamuoti madingus drabužius. Dabar tokios užduotys išnykusios, o naujieji kompanijos akcininkai vargu ar norės laikyti probleminį aktyvą, kuris jau suvaidino savo vaidmenį. Jie palaikys merdėjančią komandą, kol atsiras tinkamas pirkėjas. Ir labai greitai buvusi „Minardi“ sugrįš prie savo ankstesnio statuso. Kalbama, kad „AlphaTauri“ galėtų nupirkti „Honda“ koncernas ir šią ekipą paversti savo jėgos agregatų bandymo laboratorija.

Komandos vadovas Franzas Tostas: „Mūsų mašina buvo nepakankamai efektyvi. Mes turėjome problemų su tolesne jos modernizacija dėl apriboto biudžeto, kadangi iki FIA išaiškinimo mes galvojome, kad pereikvojame biudžetą. Bet tuo momentu atnaujinimo tempai jau buvo nukritę, todėl rezultatai liko gana žemame lygyje – jei buvo prastesni nei mes planavome.

Tsunoda parodė neblogą pažangą ir sezono pabaigoje lenkė P. Gasly kvalifikacijose. Ar galės jis dar pasitempti, priklausys tik nuo jo pačio. Tikiuosi, kad 2023 metais jis bus geros sportinės formos. Į komandą ateina Nyckas de Vriesas ir jei bolidas veiks normaliai, tai aš iš jo daug tikiuosi“.

Scuderia AlphaTauri
Komanda: Scuderia AlphaTauri 2024 sezono taškai: 7
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: AT03
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983