„Ferrari“ padarė viską, norėdama aplenkti „Mercedes“ dėl pasikeitusio reglamento, pridėjo greičio, sumažino atsilikimą ir kartais net pasirodydavo geriau, bet sudėti visų šių sėkmės faktorių į vieną nepavyko...
Lenktynininkas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
Sebastianas Vettelis |
20 |
2 |
317 |
1 |
1 |
Kimis Raikkonenas |
20 |
4 |
205 |
1 |
2 |
Scuderia Ferrari |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2017 |
20 |
2 |
522 |
1 |
1 |
2016 |
21 |
3 |
398 |
3 |
2 |
2015 |
19 |
2 |
428 |
1 |
1 |
2014 |
19 |
4 |
216 |
4 |
2 |
2013 |
19 |
3 |
354 |
2 |
1 |
63-ąją savo „Formulės-1“ mašiną „Ferrari“ pavadino SF70H – pirmojo „Ferrari“ automobilio atsiradimo 70-mečio proga. Bolido kūrimui vadovavo technikos direktorius Mattia Binotto, o komanda siejo labai dideles viltis su nauja mašina – pradėjo su ja dirbti su labai didele laiko atsarga, išskyrusi tam nemenką grupę specialistų.
Kur kas ilgesnė mašinos priekinė dalis, strėlės formos priekinis sparnas – kai kurios permainos buvo paskatintos pakeitimų reglamente, bet ir aerodinamika buvo sukurta kur kas kruopščiau, nei ankstesnių metų boliduose. Pakeitimai paveikė ir pakabos komponuotę – dabar priekyje buvo naudojami stūmikliai, o gale – trauklės.
Komandos sudėtis liko ta pati – Sebastianas Vettelis ir Kimis Raikkonenas sėkmingai važiavo per žiemos bandymus. Pirmąją dieną Vettelis įveikė dviejų lenktynių distanciją, parodydamas antrą laiką – naujoji SF70H iš karto pasirodė esanti labai patikima ir greita. Žiemos programa „Ferrari“ ekipai ne kartą būdavo sėkminga, bet tik pirmosios lenktynės galėjo atsakyti į visus klausimus.
Kvalifikacijoje Melburne Vettelis nusileido Lewisui Hamiltonui, bet lenktynėse jie važiavo beveik vienodu tempu – „Mercedes“ jau neturėjo buvusio pranašumo. Pradėjęs pirmauti lenktynėse po sustojimų, Sebastianas nesunkiai privedė varžybas iki pergalės - pirmą kartą hibridinių jėgainių eroje „Ferrari“ pradėjo pirmauti Konstruktorių įskaitoje.
Jėgų išsidėstymas keitėsi kiekvienoje trasoje ir priklausė nuo daugelio faktorių. Pirmuose penkiuose etapuose Sebastianas ir Lewisas keturis kartus užėmė dvi pirmąsias vietas, Monake „Mercedes“ nusileido, o Kanadoje „Ferrari“ atsidūrė gale – kova buvo apylygė.
„Ferrari“ atveždavo naujienas į kiekvieną etapą, kad nenusileistų varžovams pagal mašinos modernizavimo tempus. Po aštuonių etapų Vettelis pirmavo asmeninėje įskaitoje su 20 taškų pranašumu. Daugeliui tada atrodė, kad „Ferrari“ šiemet nenusileis.
Gerų Vettelio rezultatų fone Kimio Raikkoneno pasiekimai atrodė kur kas silpniau – Kimis stabiliai nusileido kolegai, jam retai pavykdavo atimti taškus iš Hamiltono, jis dažnai nusileisdavo Bottui. Tik trejose lenktynėse šiame sezone – Silverstoune, Suzukoje ir Meksikoje suomis uždirbo daugiau taškų nei Vettelis.
Daugelis laukė labai ryškios priešpriešos tarp Kimio ir į „Mercedes“ perėjusio Botto, bet viskas praėjo labai ramiai. Kimis neslėpė, kad pakeitimai mašinoje ją tobulinant sezono eigoje netinka jo pilotavimo technikai – jam trūko tikslumo valdant bolidą ir stabilumo stabdant, o Sebastianui pavyko adaptuotis prie šių pakeitimų. Kai kuriose lenktynėse pilotai net dirbo su skirtingų versijų bolidais.
Vettelio ir Hamiltono kovoje aistros virė ne juokais – statymai buvo tiek aukšti, nors publikos akivaizdoje pilotai tarpusavyje elgėsi labai draugiškai. Baku įvyko įdomus incidentas, kai paskui saugos automobilį Lewisas smarkiai sumažino greitį prieš restartą. Sebastianas nusprendė, kad Lewisas norėjo patikrinti jo reakciją – susilyginęs su juo, jis atsitrenkė į brito mašinos šoną. Vokiečio veiksmai iššaukė didelę laviną kritikos, todėl jam teko atsiprašyti FIA, kad išvengtų rimtų sankcijų.
Iki vasaros pertraukos Vettelis ir Hamiltonas kovojo lygiomis, Sebastianas atostogų išvyko būdamas asmeninės įskaitos lyderiu, turėdamas 14 taškų pranašumą, bet vėliau Lewisas perlaužė situaciją, tame tarpe ir dėl „Ferrari“ bei Vettelio klaidų.
Šešiose kitose lenktynėse Hamiltonas iškovojo 5 pergales, o Vettelis du kartus apskritai nesugebėjo finišuoti. Singapūre Sebastianas įsirėžė į Verstappeną ir Raikkoneną starto metu, taip atsakydamas į Maxo bandymą jį atakuoti. Suzukoje starte atsisakė uždegimo žvakė, kurios komanda nepatikrino prieš uždėdama į mašiną.
Faktiškai per mėnesį situacija kovoje dėl titulo apsivertė į kitą pusę ir atsilošti „Ferrari“ ekipai jau nepavyko. Ostine „Mercedes“ pirma laiko iškovojo Konstruktorių įskaitos taurę, o Meksikoje Hamiltonas sau garantavo pasaulio čempiono titulą.
Vettelis tęsė kovą dėl antrosios vietos asmeninėje įskaitoje ir galiausiai užbaigė antras, o Raikkonenas – tik ketvirtas, nusileidęs Valtteri Bottui lygiai 100 taškų.
Sebastianas Vettelis: „Blogiausiai aš jaučiausi po lenktynių Baku, kur aš pats viską sugadinau – to incidento buvo galima išvengti. Kai dėl avarijos Singapūre, tai lenktynėse taip atsitinka. Aš daug galvojau apie tai, išmesti mintis iš galvos ne taip jau paprasta, bet ką aš galėjau padaryti toje situacijoje?
Tas pats ir su lenktynėmis Japonijoje. Kai kada kas nors išeina iš jūsų kontrolės gniaužtų, bet reikia judėti į priekį. Kai kuriose lenktynėse mes su komanda galėjome pasiekti daugiau, bet buvo ir tokių, kur viskas galėjo susiklostyti kur kas blogiau“.
Sklandė gandai, kad rudeninė krizė, kai komanda per kelias savaites prarado šansą ilgai svajotam titului, prives prie kadrinių pakeitimų komandoje – „Ferrari“ labai dažnai perdėm emocionaliai reaguoja į pralaimėjimus, tačiau iki šios kadrinių pakeitimų kol kas nebuvo.
Jau po sezono pabaigos „Ferrari“ prezidentas Sergio Marchionne neslėpė kitokios nuomonės nei „Liberty Media“ „Formulės-1“ vystymosi klausimais, pareikšdamas, kad komanda išeis F-1, jei čempionatas pasuks mašinų unifikavimo kryptimi. „Dialogas prasidėjo ir jis tęsis. Iki 2020 metų būtina surasti sprendimą, naudingą „Ferrari““, - sakė Marchionne.
„Ferrari“ nutarė išsaugoti komandos sudėtį ir padarys viską, kad kitais metais vėl mestų iššūkį kovoje dėl titulo, bet tiek gerų šansų, kaip 2017 metais, kai sezono pradžioje iš šios kovos buvo pasitraukusi „Red Bull“ su nesėkminga mašina, gali ir nebūti. „Ferrari“ sirgaliai jau pasiilgo pergalių, bet norint laimėti čempiono titulą aštrios konkurencijos sąlygomis, viską reikia padaryti teisingai.
Maurizio Arrivabene: „Aš nenoriu kalbėti apie lenktynės Baku, Malaizijoje ir panašias. Mes laimime ir pralaimime kartu. Reikia pragmatiškai išanalizuoti visą sezoną, norint suprasti, kur mes galėjome padirbėti geriau, kur darėme klaidas, apspręsti silpnas ir stipriąsias mūsų puses – ir ruoštis kitam sezonui. Rodyti į ką nors pirštu – tai ne sprendimas. Reikia spręsti problemas, o ne ieškoti kaltųjų.
Viena iš stipriųjų „Mercedes“ pusių, be jų prekinio ženklo, kurį jie atstovauja – komandos darbo organizavimas ir įprotis nugalėti. Kartais jūs iškovojate „pole“ ir tai tampa įvykiu. Aš manau, kad „pole“ turi tapti įpročiu, o ne pretekstu švęsti. „Pole“ arba pergalė turi būti priimamos ne kaip išimtys iš taisyklių, o kaip natūralus mūsų darbo rezultatas. Aš su didele pagarba žiūriu į mūsų varžovus, bet mes žinome, kaip reikės veikti ateityje.
„Pole“ pozicijų skaičius taip pat turi įtakos, tačiau reikia atminti, jog svarbiausia yra pergalė čempionate. Mūsų rezultatai šiais metais liudija apie gerą komandos darbą, bet mes nelaimėjome čempionato, vadinasi, padarėme per mažai – kitais metais turėsime padaryti dar daugiau, nes reikės pasiekti pageidaujamo rezultato“.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |