Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“ (2)

Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“
logo Sausio 01 d. 07:38, Ferrari nuotr.

2023 metais „Ferrari“ pakeitė komandos vadovybę, atnaujino bolidą, pasiekė daugiau iš jėgos agregato, tačiau rezultatas liko toks pats.

Lenktyninin

kas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

C. Leclercas

22

5

206

1

2

C. Sainzas

22

7

200

1

1

Ferrari“

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2023

22

3

406

1

1

2022

22

2

554

1

1

2021

22

3

323,5

1

2

2020

17

6

131

4

2

2019

21

2

504

1

1

Kaip visada „Ferrari“ lūkesčiai prieš sezono pradžią buvo labai dideli. Komanda išmoko praeities klaidų pamokas, pasistengė pagerėti visose srityse, todėl naujojo SF-23 bolido pristatyme naujasis komandos vadovas Fredericas Vasseuras iškėlė maksimalų tikslą - „Ferrari“ turi nugalėti.

Komanda galbūt būtų pasiekusi ir daugiau, jei nebūtų nuolat kartojama, kad „Ferrari“ turi tik laimėti: „Ferrari“ negali turėti kito tikslo kaip pirmoji vieta“. Tačiau verta prisiminti, kad paskutinį kartą pirmąją komandinę vietą „Ferrari“ užėmė tolimaisiais 2008 metais – prieš 15 metų.

Daugelį metų komanda dirba milžiniško spaudimo sąlygomis. Iš „Ferrari“ laukiama tik pergalių, dėl to ekipa nuolat daro klaidas, kurios kaupiasi sezono metu ir velka komandą žemyn.

2023 metais „Ferrari“ vis trimis taškais nusileido „Mercedes“ komandai, nors pelnė septynias „pole“ pozicijas, iškovojo devynias podiumo vietas ir turėjo vieną pergalę. „Mercedes“ statistika kur kas prastesnė – viena „pole“, aštuoni podiumai ir nulis pergalių, taigi tai yra praleistų šansų klausimas. Italijos spauda kiekvieną kartą liejo pyktį po strateginių apsiskaičiavimų ar avarijų, komanda bandė į tai reaguoti, o likęs ekspertų pasaulis tik konstatavo: taip buvo nuolatos pastaraisiais metais.

Akivaizdi priežastis – kadrai. Labai gerų specialistų, kurie norėtų iš ūkanotos Anglijos persikraustyti į saulėtą Italiją, nėra daug, kita vertus - „Ferrari“ visada patriotiškai priimdavo specialistus italus.

Bet dabar komandoje jau nėra Lucos di Montezemolo. Nėra ir prancūzo Jeano Todto, nėra brito Rosso Brawno, nėra ir Michaelio Schumacherio. Net ir šiam žvaigždžių sąrašui prireikdavo kelių metų surasti čempionišką kelią ir užlipti ant viršūnės.

Dabar viršūnėje yra „Red Bull“, o „Ferrari“ jiems Konstruktorių taurės įskaitoje nusileido daugiau nei dvigubai pagal taškus praėjusį sezoną. Ir atkovoti tokį milžinišką atsilikimą nepasikeitus reglamentui yra tiesiog neįmanoma. Tai reiškia, kad iki 2026 metų F. Vasseurui reikia sukurti tokį kaip laikrodis suderintą bolidą, kokį dabar turi „Red Bull“. Tik tada per pristatymus prancūzų specialistas galės kalbėti: „Ferrari“ privalo tik nugalėti“. Taigi, pirmiau reikia padaryti, o tik po to – kalbėti.

Kita vertus, 2023 metai buvo ne taip jau blogai. „Ferrari“ neatsiliko nuo lyderių kvalifikacijose, kur dažnai laimėdavo, suteikdami savo sirgaliams viltį labai gerai nuvažiuoti lenktynes. Tačiau ilgoje distancijoje raudonosios mašinos nusileisdavo – gana smarkiai dėvėdavosi padangos ir šios problemos iki galo nepavyko išspręsti. Sezono pabaigoje F. Vasseuras prisipažino, kad padangų problema buvo aiški dar per žiemos bandymus Bahreine.

Fredericas Vasseuras: „Sezono pradžioje viltys buvo gana didelės, bet mes gana greitai supratome, kokia situacija yra iš tikrųjų. Tam reikėjo vos kelių ratų per bandymus Bahreine. Bet ne, tai mes supratome dar dirbdami su simuliatoriumi prieš Bahreiną.

Bet man patiko, kaip komanda tvarkėsi su sunkumais. Mums teko pergyventi itin sudėtingus momentus Džedoje, Majamyje, Ispanijoje ir Nyderlanduose. Etapas Zandvoorte buvo sąlyginai neseniai ir ten mums aplenkė visu ratu. Nuo to laiko komanda žengė milžinišką žingsnį į priekį, o tai yra geras ženklas ateičiai“.

„Ferrari“ stabiliai gaudavo taškų visuose sezono etapuose, išskyrus Australiją, kur Charlesas Leclercas išlėkė iš trasos, o Carlosas Sainzas gavo baudą. Gali būti, kad būtent šios lenktynės nulėmė antrosios komandinės vietos likimą, bet tuo metu apie tai niekas net negalvojo.

Charlesas ir Carlosas sezoną praleido su labai panašiu pajėgumu. Buvo aišku, kad Skuderija „stato“ už Leclercą, bet vienintelę pergalę sezone iškovojo Sainzas, o Leclercas už ispaną surinkto tik 6 taškais daugiau. Taigi, skirtumas per 22 sezono etapus buvo minimalus.

Pačiu rezultatyviausiu „Ferrari“ komandai buvo etapas Singapūre – Sainzo pergalė ir ketvirta Leclerco vieta. Ten Vasseuras pats asmeniškai nukeliavo pasiimti taurės ant podiumo.

Abu lenktynininkai lieka komandoje ir šiais metais – Leclercas vėl pasirašė ilgametį kontraktą, o dalis ekspertų Sainzo ateitį sieja su „Audi“. Tačiau tai yra tik gandai.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
4Ratai
IP: 1479edb | 01/02 01:02 Atsakyti
“Buvo aišku, kad Skuderija “stato” už Leklerką”. Ir iš ko buvo aišku? Kad nei sykį Leklerkui prašant jį praleisti į priekį nebuvo paklausyta? Kad nei karto per kvalas nebuvo duotas oro maišas? Kad Leklerkui buvo kelis sykius liepta “hold the position”? Ar kad tai vienintelei Sainz’o pergalei buvo būtina paaukoti Leclerco lengtynes (lygiai kaip pernai Silverstone) ?

Jei aš klystu, priminkit man, kada paskutinį kartą Sainzas nors kuo padėjo Leklerkui? Sainzas nors ir geras lenktyninkas yra tiesiog alergiškas betkokiai pagalbai Leklerkui, kai pat kassyki pats pirmas strateguoja už abi mašinas, kad tik jo rezultatam nepakenktų.

Realybė yra tokia, kad sainzas nors ir greitas, nėra ir niekada nebus laikomas draiveriu galinčiu laimėti wdc. Kiekvieną syki gavęs rimto spaudimo lekia iš trasos ir daro klaidas, beveik visas savo “pole” prapila dar iki pirmo posūkio. Geras vidutiniokas - taip. Geresnis už: verstappena, hamiltona, alonso, leclerca, norris, russell, pereza - ne. Jis vienam lygi su Albonu, Ricciardo, Bottu, Piastriu, Gasliu, Oconu.
Qqqqq
IP: 9ab7d77 | 01/03 23:43 Atsakyti
Idomu kiek siemet daugiau uz kitus arklio galiu tures :DDDD
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983