Pirmą sezoną vadovaujant iš „Mercedes“ atėjusiam Jamesui Vowlesui, „Williams“ komanda metus užbaigė su geriausiu rezultatu per pastaruosius penkerius metus.
Lenktyninin kas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
A. Albonas |
22 |
13 |
27 |
4 |
7 |
L. Sargeantas |
22 |
21 |
1 |
6 |
10 |
Williams Racing |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2023 |
22 |
7 |
28 |
4 |
7 |
2022 |
22 |
10 |
8 |
6 |
9 |
2021 |
22 |
8 |
23 |
2 |
2 |
2020 |
17 |
10 |
0 |
11 |
11 |
2019 |
21 |
10 |
1 |
14 |
10 |
Išpirkę teises į komandą iš Williamsų šeimos, naujieji „Williams“ savininkai iš amerikiečių fondo „Dorilton Capital“ nutarė sugrąžinti legendinei komandai buvusią šlovę. Tai gana ilgalaikis procesas ir gali neprivesti prie visiškos sėkmės, nes komandos bazė dešimtmečius nebuvo atnaujinama, biudžetas buvo gana apribotas, o varžovai nestovėjo vietoje. Bet praėjęs sezonas buvo pakankamai sėkmingas, nors sėkmė „Formulėje-1“ visuomet balansuoja su varžovų nesėkmėmis, kurie šiais metais pasirodė prasčiau.
„Dorilton Capital“ komandai vadovauti pakvietė buvusį „Mercedes“ strategą Jamesą Vowlesą, kuris pakeitė Jostą Capito, o vėliau ir Patą Fry'jų technikos direktoriaus pareigose, pasirašė kelis kontraktus su rėmėjais ir sezoną užbaigė su pelnu.
Vowlesas įvertino situaciją ir vėliau atvirai pripažino, kad „Williams“ neturi daugelio naujų technologijų, kurias aktyviai naudoja kitos komandos. Jis daugiau kaip 20 metų praleido Braklyje, kur dirbo su BAR, „Honda“, „BrawnGP“ ir „Mercedes“ komandomis, gaudamas fantastišką patirtį, bet pripažino, kad „Mercedes“ ir „Williams“ yra skirtingose žemės pusėse.
„Mercedes“ turėjo viską naują ir šiuolaikišką, nupirktą, pastatytą ar sukurtą dar prieš įsigaliojant finansiniams ribojimams, o „Williams“ visa įranga daugelį metų visai nebuvo atnaujinama, o komanda uždirbdavo tik iš rėmėjų ir lenktynininkų. Personalas iš darbo išeidavo kiekviena pasitaikiusia proga.
Šiais metais situacija pasikeitė, į komandą atėjo pinigai, daugmaž panašūs į tuos, kuriuos turėjo pagrindiniai varžovai, atėjo Vowlesas ir darbuotojų motyvacija pasikeitė. Atsirado viltis, kad „Williams“ tampa vėl gera ir perspektyvia darbo vieta.
Komandos sportinės sėkmės kalvis šiais metais buvo vienas Alexas Albonas. Helmuto Marko nurašytas buvęs „Red Bull“ jaunimo programos dalyvis buvo labai greitas ir stabilus. Tai puikus lenktynininkas. Šiemet jis komandai uždirbo 27 taškus – visus išskyrus 1 tašką, kurį gavo jo partneris amerikietis Loganas Sargeantas.
Sargeantas, atvirkščiai, labai blogai praleido sezoną, sudaužęs mašinų už keturis milijonus dolerių. Pačiu brangiausiu „Williams“ komandai etapu tapo Zandvoortas – Sargeantas Nyderlanduose du kartus sudaužė bolidą, kurio remontui prireikė net 1,4 mln. dolerių. Bet kontraktas su juo vis tiek buvo pratęstas. Akivaizdu, kad jam padėjo vienintelio piloto iš JAV statusas, F-1 tvarkaraštyje esant trims etapams Jungtinėse Valstijose, be to – ir dosnūs Logano rėmėjai.
„Williams“ sėkmę šiais metais galima pavadinti atsitiktine, paklaidos ribose – komanda kol kas yra toli gale, po 22 etapų tik trimis taškais aplenkusi „AlphaTauri“ komandą. Kita vertus, po paskutinės vietos 2022 metais Konstruktorių įskaitoje, šiųmetinis pasiekimas yra neabejotinas žingsnis į priekį. Norisi tikėti, kad ir ateityje „Williams“ nesumažins tempų ir jos laukia didelė sėkmė.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Valode | 3073 |
2. | mantioras | 3070 |
3. | fandom | 3063 |
4. | D27 | 3060 |
5. | Darius Linkevicius | 3039 |