Skaičiai ir faktai apie Las Vegasą (8)

Skaičiai ir faktai apie Las Vegasą
logo 2023 Lapkričio 11 d. 14:46, Liberty Media

Prieš daugiau nei keturis dešimtmečius Las Vegasas jau priėmė „Formulės-1“ lenktynes, bet tuomet tai buvo ne pats sėkmingiausias sumanymas – galbūt vien dėl to, kad laikinoji lenktynių trasa buvo pastatyta „Caesars Palace“ viešbučio parkavimo aikštelėje ir du GP etapai, įvykę 1981 ir 1982 metais, turėjo viešbučio pavadinimą. Žodžiu, šios lenktynės, be nuostolių, daugiau nieko gero organizatoriams neatnešė.

Visai kita istorija, kai dabar amerikiečių kompanija „Liberty Media“, kuri kontroliuoja „Formulės-1“ ekonomiką, tapo Las Vegaso GP etapo organizatoriumi ir investuotoju ir į šį projektą investavo šimtus milijonų dolerių. Kaip tai pavyko, sužinosime kitą savaitę, o kol kas oficialus pasaulio čempionato puslapis pasidalino keliais statistiniais duomenimis, kalbančiais apie amerikiečių užmojus, kurie turėtų Las Vegaso etapą išskirti iš kitų.

Galima pradėti kalbą nuo naujai pastatyto boksų komplekso, kuris yra Harmon Aveniu ir Koval Line sankirtoje – jo ilgis yra kaip trys amerikietiško futbolo aikštės – 330 metrų. Tai didžiausias pastatas tarp visų vykstančių F-1 lenktynių.

Norint įrengti atitvarus pagal naujojo pastato perimetrą, reikėjo sunaudoti 22 kilometrus armatūros iš nerūdijančio plieno. Ant pastato stogo sumontuotas milžiniškas ekranas F-1 logotipo formos, kuris sudarytas iš 22 tūkst. šviesos diodų modulių, kurio bendras plotas – 2600 kv. metrų.

Laukiama, kad kiekvieną lenktynių savaitgalio dieną tribūnose ir laisvo priėjimo vietose susirinks po 100 tūkst. žiūrovų kasdien ir vien iš kitų JAV vietų į etapą turėtų atvažiuoti apie 120 tūkst. žiūrovų. Norint sutalpinti visus žiūrovus, reikėjo įrengti 18 laikinų tribūnų, 10 svečių zonų ir 12 fanų zonų.

Las Vegaso ir apylinkių viešbučiuose užsakyta mažų mažiausiai 60 tūkst. papildomų kambarių, o apskritai ekonominis efektas, kurį gaus vietos ekonomika dėl GP lenktynių, yra vertinamas 1,2 mlrd. dolerių. Pilnu tempu teks dirbti Vas Legaso visuomeninio maitinimo tinklui, todėl gana logiška, kad visos vietos restoranuose ir baruose jau seniai rezervuotos. Viešbučių gyventojai, kurie per langus galės matyti lenktynes, turėjo sumokėti po papildomus kelis tūkstančius už tai, kad jie iš savo kambarių galės stebėti varžybas.

Kartu Las Vegaso etapas prasidės pompastiška atidarymo ceremonija, kuri tęsis 30 minučių ir bus surengta grynai amerikietišku stiliumi, joje dalyvaus visi 20 lenktynininkų. Iliuminaciją starto lauke kurs specialūs 1000 dronų danguje, o taip pat 100 žmonių su šviesos diodus turinčiomis vėliavomis, o šalia trasos stovės visa armija statistų su šviečiančiomis apyrankėmis. Pagrindinis trasos apšvietimas, priimančios naktines lenktynes, bus organizuotas su 1750 prožektorių – gerokai daugiau nei Singapūre ar Džedoje.

GP etapas vyks visai naujoje trasoje, kurios ilgis 6,1 km ir joje 17 posūkių, sujungtų skirtingo ilgio tiesiosiomis. Beje, prieš pasirinkdami trasos konfigūraciją, organizatoriai apsvarstė daugiau kaip 30 projektų, kuriuos siūlė architektai. Distanciją sudarys 50 ratų ir judėjimas vyks prieš laikrodžio rodyklę, numatomas vidutinis greitis bus 237 km/h, o maksimalus greitis, pagal skaičiavimus, 342 km/h. Šie du rodikliai byloja, kad Las Vegaso trasa bus viena greičiausių visame „Formulės-1“ tvarkaraštyje.

Nors tai yra miesto žiedas, o plotis tėra tik 12-15 metrų ir tai leis sportininkams kovoti laisviau nei tokiose trasose kaip Monakas.

Trasos reljefas iš esmės yra lygus, tik 14 posūkyje ji kyla į nedidelį kalnelį (2 proc.), o įvažiavimo į serviso juostą rajone, t. y. 17 posūkyje yra nedidelė 3,5 proc. nuokalnė.

Norint sukurti visiškai naują trasos dangą, etapo organizatoriams teko pašalinti seną asfalto dangą, kurios storis buvo nuo 12 iki 25 cm., vėliau reikėjo pakloti naują smėlio ir žvyro paklotę, kai buvo sunaudota daugiau kaip 60 tūkst. tonų smėlio, žvyro ir skaldos, o ant viršaus pakloti 43 tūkst. tonų specialios sudėties asfalto.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
mariusis
IP: 7ad5add | 11/11 22:05 Atsakyti
Heiteris
11/11 19:15

Šis GP gali būti atvirkščiai, pats prasčiausias šiemet. Daug vis... skaityti daugiau

Ko jūs čia verkiat? Monake lygiai taip pat nelabai kur privaiksčiosi. Visad būna nepatenkintų, kaip ir tamsta. Vilniuje ir visi apsiverkė dėl Nato samito, bet išgyveno. Mažiau žliumbti reikia, ypač, dar net nemačius kaip viskas vyks.
Heiteris
IP: 9b1be5c | 11/11 19:15 Atsakyti
Šis GP gali būti atvirkščiai, pats prasčiausias šiemet. Daug visko pridirbta, vietiniai to nekenčia, viskas brangu, ribojamas pėsčųjų eismas daug kur ir t.t.
ggm
IP: 9c0ebf5 | 11/11 21:57 Atsakyti
bando mandriai viska daryti bet manau bus sudas nereik to vegaso. Galetu grazinti jau geriau kokia malaizijos gp
lolol
IP: ae918c1 | 11/12 09:33 Atsakyti
mariusis
11/11 22:05

Ko jūs čia verkiat? Monake lygiai taip pat nelabai kur privaiksčios... skaityti daugiau

Šiaip vienas žmogus mirė, nes dėl NATO samito nepraleido greitosisios. Tai tas "išgyveno" skamba makabriškai.
O LasVegas gyventojai to šou žiauriai nekenčia ir ruošiasi nuo pėsčiųjų tilto kuris nebus uždaromas lenktynių metu vinis barstyti, tai ten visokių cirkų dar gali būti.
Slipstream
IP: 749ae41 | 11/12 10:53 Atsakyti
Manau kad vienintelis dalykas kuri visi atsimins is sio Granf Prix bus garsioji sfera
Zvejs
IP: f5d8a5e | 11/11 21:47 Atsakyti
Heiteris
11/11 19:15

Šis GP gali būti atvirkščiai, pats prasčiausias šiemet. Daug vis... skaityti daugiau

Sitas GP tikrai niekam nereikalingas, net normaliam F1 fanui.
mariusis
IP: 7ad5add | 11/12 10:44 Atsakyti
lolol
11/12 09:33

Šiaip vienas žmogus mirė, nes dėl NATO samito nepraleido greitosis... skaityti daugiau

Makabriškai skamba jūsų žliumbimas.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140