Skirtingas „Mercedes“ ir „Ferrari“ požiūris

Skirtingas „Mercedes“ ir „Ferrari“ požiūris
logo 2017 Rugpjūčio 01 d. 06:00, Pirelli/LAT Images

„Tai atims iš manęs taškus asmeninėje įskaitoje, bet aš esu žodžio žmogus“, - pasakė Lewisas Hamiltonas po finišo Vengrijoje ketvirtoje vietoje, padovanojęs tris taškus Sebiastianui Vetteliui ir Valtteri Bottui. Kontrastas tarp to, kaip į lenktynes žiūri „Mercedes“ ir „Ferrari“, pasirodė esąs įdomus. Pateikiame britų eksperto Jameso Alleno svarstymus.

Vienas už visus

Toto Wolffo laikais „Mercedes“ komandoje galioja akivaizdi taisyklė „iš pradžių komanda“, kada visi veikia dėl bendro intereso, o ne dėl konkretaus lenktynininko. Jie taip veikė visus trejus metus, kai komandoje buvo Hamiltonas ir Rosbergas, ši taisyklė galioja ir dabar. Abu „Mercedes“ pilotai turi šansą į pasaulio čempiono titulą, Vengrijoje komanda buvo sandorio, pasiūlyto Hamiltono, garantu.

Lewisas svarbiu lenktynių momentu liko be radijo ryšio ir užstrigo už Botto. Lewisas pasiūlė sandorį – jis paprašė komandos perduoti Valtteri, kad jis Lewisą praleistų į priekį ir pažadėjo sugrąžinti poziciją, jei jam nepavyks aplenkti Raikkoneno.

Taip ir pasielgė. Po pozicijų pasikeitimo Valtteri nebuvo labai greitas su minkštosiomis padangomis ir prarado laiką lenkiant ratu atsiliekančius. Iš galo jį spaudė Maxas Verstappenas, važiavęs geresniu tempu su naujesnėmis padangomis. Bandymas sugrąžinti poziciją tokioje situacijoje buvo gana rizikingas.

Panašūs sandoriai „Mercedes“ buvo naudojami ir anksčiau, tai teisingas požiūris, leidžiantis išvengti konfliktų komandoje, panašių į tą, koks buvo tarp „Force India“ pilotų Kanadoje.

Po lenktynių T. Wolffas pareiškė, kad sezono pabaigoje juos gali pavadinti labai naiviais, jei tų trijų taškų Lewisui pritruks  iki pasaulio čempiono titulo, bet komanda laikosi tų pačių principų, kuriais vadovaudamiesi jie laimėjo tris pasaulio čempionatus paeiliui.

Atrodytų, kad šioje situacijoje buvo galima panaudoti kiek kitokią schemą, iškėlus Valtteri tam tikrą sąlygą – neatsilikti nuo Hamiltono daugiau nei tam tikras sekundžių skaičius, kad Lewisas sugrąžintų poziciją nesėkmingos atakos atveju.

Kartu tai buvo komandos interesas – leisti pačiam greičiausiam komandos nariui paspausti „Ferrari“. Su minkštosiomis padangomis Lewisas buvo ryškiai greitesnis už kolegą.

Visi už vieną

„Ferrari“ turi kitokį požiūrį. Jų pagrindinis tikslas – čempiono titulas asmeninėje įskaitoje. Jie taip pat žinojo apie „Mercedes“ sandorį ir panaudojo Raikkoneną Vetteliui pridengti, kuris turėjo problemų su vairo mechanizmu.

Kadangi Spa trasoje pranašumas, atrodo, vėl bus „Mercedes“ pusėje, „Ferrari“ buvo svarbu uždirbti kuo daugiau taškų abiem mašinomis, nes ši trasa joms tiko. Su ne visai tvarkinga mašina Vettelis puikiai susitvarkė, bet be Raikkoneno priedangos jis galėjo ir pralaimėti.

„Ferrari“ tradiciškai palaiko tik vieną pilotą kovoje dėl čempiono titulo ir Vengrijoje mes matėme to patvirtinimą. Bet šio požiūrio „Ferrari“ per daug neafišuoja lyginant su gerai žinomu „Mercedes“ komandiniu požiūriu.

Panaudodami šią filosofiją, „Ferrari“ viską padarė teisingai, nors buvo tam tikra rizika – jei Raikkonenas būtų padaręs klaidą ir Hamiltonas išsiveržtų į priekį, Vettelis jam galėjo tapti lengvu grobiu.

Įdomu tai, kad „Ferrari“ bolidas nepraranda efektyvumo važiuodamas paskui kitą mašiną, gali ilgai važiuoti įkandin ir neperkaitinant padangų bei variklio. Tai gali padėti kai kuriose antrosios sezono dalies lenktynėse.

Raikkonenas žino „Ferrari“ požiūrį. Labai gaila, kad „didysis“ lenktynininkas ir čempionas turi vaidinti tokį vaidmenį, bet kaip kompensaciją jis gauna solidų honorarą ir galimybę lenktyniauti labai stiprioje komandoje. Tikėtina, kad jis „Ferrari“ pasiliks dar vieną sezoną. Jeigu Vettelis laimės šiais metais titulą, vadinasi „Ferrari“ požiūris pasiteisino. Bet čia yra daug „jeigu“...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983