Sportinis 2020 m. reglamentas: kas keičiasi?

Sportinis 2020 m. reglamentas: kas keičiasi?
logo 2019 Gruodžio 17 d. 12:42, Daimler AG

Pagrindiniai pakeitimai, kurie buvo padaryti 2020 metų sportiniame reglamente, daugiausiai yra susiję su bandymų situacija, kurių dabar tapo kur kas mažiau, be to, jiems galios dar ir papildomi apribojimai.

Bandymai ir padangų bandymai

Priešsezoniniai bandymai yra sutrumpinti iki 6 dienų, išskaidytų į dvi sesijas po tris dienas ir dabar jiems yra taikomas 21.4 straipsnis, draudžiantis slėpti bolidą nuo visų, norinčių jį pamatyti, kuris anksčiau galiodavo tik lenktynių savaitgalio dienomis.

Dviem atvejais tai daryti vis tik galima ir apie tai kalbama 10.5 straipsnio „a“ punkte: jei bolide yra išrinktas dugnas arba jei jis buvo sudaužytas darbo trasoje metu. Tokis atvejais mašiną galima uždengti nuo pašalinių akių evakuacijos ir remonto procese.

Po sezono pabaigos trasoje, kurioje vyko finalinės lenktynės, bus rengiami trijų dienų bandymai, kuriuose vieną arba dvi dienas turi dirbti lenktynininkai, kurie sezono eigoje yra dalyvavę bent viename GP. Tai daroma dėl vienintelio tikslo: komandoms suteikti galimybę išbandyti padangas, kurios bus naudojamos kitą sezoną.

Taip pat viena arba dvi dienos bandymų po sezono bÅ«tinai turi vykti dirbant su jaunais lenktynininkais, kurie turi gauti galimybę susipažinti su aktualiomis „Formulės-1“ mašinų versijomis. Prie tokių bandymų yra prileidžiami tik lenktynininkai, atitinkantys du reikalavimus: visų pirma, jie turi turėti tarptautinės „A“ kategorijos licenciją, antra, jų patirtis dalyvaujant pasaulio čempionato varžybose turi bÅ«ti ne didesnė kaip dvejos lenktynės.

Taip pat priklausomai nuo susitarimų su padangų tiekėjais, komandos turės pasirinkti, kokios konfigÅ«racijos bus mašinos, parengtos padangų bandymams: ar tokios, kurios buvo naudojamos 2020 metų sezono bėgyje, ar pereinamoji bolido versija, adaptuota prie 2021 metų padangų.

Paragrafo 10.5 „c“ punkte yra kalbama, kad laikotarpiu tarp 2020 m. vasario 1 d. ir baigiantis viena savaite prieš pirmąsias lenktynes, taip pat gali bÅ«ti rengiami padangų bandymai, bet juose galima naudoti tik bolidus, kurie yra dalyvavę 2018 ir 2019 m. lenktynėse ir jie bÅ«tų adaptuoti naujojo techninio reglamento reikalavimams. Kartu bus draudžiama naudoti bet kokius techninius komponentus, sukurtus 2021 m. sezonui – išskyrus padangas, ratlankius bei ratų gaubtus.

Komendanto valanda

Naujoje straipsnio 21.7 redakcijoje kalbama apie tai, kad niekam iš komandų darbuotojų, susijusių su mašinų eksploatacija, lenktynių savaitgalių metu neleidžiama bÅ«ti trasoje per du 9 valandų periodus, kurie prasideda likus 12-kai valandų iki pirmos ir trečios treniruočių, t.y. komendanto valanda pratęsiama dar vienai valandai.

Padangų panaudojimas

Paragrafo 24.4 g punktas papildytas tokia nuostata: „Jei pirmoji treniruotė buvo paskelbta lyjant lietui iki sesijos ar sesijos starto metu, pirmo „slick“ tipo padangų komplekto panaudojimo terminas (įprastinėmis sąlygomis tai apribojama pirmosiomis 40 sesijos minutėmis) yra pratęsiamas visam likusiam sesijos laikui.

Kartu šis punktas yra papildomas nuostata, kad panaudoti šÄ¯ padangų komplektą iki sesijos pabaigos gali naudoti tik tie lenktynininkai, kurie nuvažiavo daugiau nei vieną ratą su tarpinėmis arba lietaus padangomis.

Lenktynininko keitimas

26 straipsnyje atsirado priminimas apie „penktadieninę superlicenciją“. Paragrafe  26.1 kalbama, kad komandos gali kviesti pirmoms dviem treniruočių sesijoms papildomus pilotus, kurie privalo arba turėti FIA superlicenciją, arba „palengvintą“ jos „penktadieninę“ versiją.

Norėdamas gauti superlicenciją, leidžiančią dalyvauti „Formulės-1“ varžybose, lenktynininkas turi kitose lenktynių serijose uždirbti 40 taškų. Norint dalyvauti penktadienio treniruotėse, pakanka 25 taškų.

Svėrimas

Straipsnis 29, reglamentuojantis privalomo svėrimo procedÅ«rą, turi punktą, kalbantį apie baudas, kurios yra skiriamos situacijoje, jei lenktynininkas, FIA pakviestas svėrimo procedÅ«rai, dėl kokių nors priežasčių, jos neatliko. Jei anksčiau už tai automatiškai bÅ«davo skiriama rimta bauda ir tokiam pilotui tekdavo startuoti iš techninio aptarnavimo juostos, tai dabar kiekvienas atvejis bus atskirai svarstomas teisėjų.

Lenktynių finišas

Šiais metais oficialiu lenktynių pabaigos signalu buvo elektroninis tablo, atvaizduojantis languotą vėliavą, tačiau Japonijos GP etape buvo techninis sutrikimas, dėl kurio finišas buvo kiek pakoreguotas. Ši negatyvi patirtis buvo įsisąmoninta ir 2020 m. oficialiu signalu finiše vėl bus įprasta languota vėliava, o ne jos elektroninė versija.

Piniginiai įnašai

Sportinio reglamento 7 priede pateiktos indeksuotos startinių įnašÅ³ sumos, kurias pasaulio čempionato dalyviai turi sumokėti, norėdami dalyvauti kitų metų čempionate.

Komanda, kuri 2019 m. laimėjo Konstruktorių įskaitą, t.y. „Mercedes“, turėjo sumokėti 556 509 JAV dolerius plius po 6677 dolerius už kiekvieną uždirbtą tašką.

Visiems kitiems F-1 čempionato dalyviams taip pat reikėjo į FIA sąskaitą pervesti po 556 509 dolerius, o taip pat po 5563 dolerius už kiekvieną uždirbtą tašką. Reikia manyti, kad visi tai jau padarė, kadangi bazinę sumą privalu sumokėti kartu pateikiant paraišką dalyvauti kitų metų čempionate, o likusią sumą sumokėti iki gruodžio 10 d.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos