Sprintas Baku vyks pagal ypatingas taisykles

Sprintas Baku vyks pagal ypatingas taisykles
logo 2023 Kovo 31 d. 18:49, Ferrari

Nuo pat trumpų sprinto lenktynių atsiradimo 2021 metais, jos buvo laikomos tarpine grandine tarp kvalifikacijos ir lenktynių sekmadienį. Sprinto starto tvarka buvo apsprendžiama kvalifikacijoje, o pagal sprinto rezultatus buvo formuojama pagrindinių lenktynių tvarka.

Pirmieji naujojo formato GP savaitgaliai parodė, kad tokiu atveju niekas nenori rizikuoti šeštadienį, kadangi tai gali sugadinti viso etapo rezultatus.

Tuo tarpu „MotoGP“ lenktynėse, kuriose sprintai nuo šių metų rengiami kiekviename etape, naudojamos kitos taisyklės: ten važiavimų tvarka apsprendžiama pagal kvalifikacijos rezultatus.

Neseniai vykusiame „Formulės-1“ Komisijos posėdyje prezidentas Stefano Domenicali pasiūlė lygiai tokią pačią tvarką naudoti ir per Azerbaidžano GP balandžio pabaigoje. Šią idėją palaikė visi čempionato dalyviai.

Yra pagrindo teigti, jog iš pradžių tokį eksperimentą pasiūlė komandų sporto direktoriai. Svarstymai vyko jau kurį laiką, o Melburne buvo suderintos visos detalės.

Kaip tiksliai bus organizuotas etapas Baku, iki galo dar nėra aišku. Bet rinktis teks iš dviejų variantų, kurie yra labai panašūs.

Pagrindinė idėja yra ta, kad penktadienį, kaip paprastai, įvyks vienos valandos treniruotė ir kvalifikacija – ir pagal pastarosios rezultatus bus formuojama sekmadienio lenktynių starto tvarka.

Šeštadienis bus visiškai savarankiška diena. Rytinė treniruotė, kuri dažnai buvo kritikuojama dėl savo beprasmiškumo, užleis vietą sprinto kvalifikacijai, pagal kurios rezultatus buvo formuojamas trumpųjų sprinto lenktynių starto laukas.

Antra galimybė – sprinto kvalifikaciją organizuoti penktadienį dieną, o pagrindinę kvalifikaciją – šeštadienio ryte.

Po to, kai naujas formatas bus galutinai pasirinktas, teks operatyviai pakeisti Sportinį reglamentą. Tam reikės apsispręsti su uždaro parko režimu ir padangų komplektų skaičiumi, kuriuos „Pirelli“ turės atvežti į Azerbaidžano sostinę.

Įprastai per savaitgalius su sprintu kiekvienas sportininkas turi po 12 padangų komplektų – 2 kietųjų, 4 – vidutinių ir 6 minkštųjų. Tačiau šio kiekio nepakaks norint surengti dvi pilnavertes kvalifikacijas po tris sesijas kiekvieną. Paprastai pilotas panaudoja po vieną naują komplektą kiekvienoje sesijoje.

Todėl galimai „Formulės-1“ sirgaliai pamatys ir kitokį eksperimentą: kvalifikaciją su vienu greitu ratu kiekvienam lenktynininkui. Kažkas panašaus buvo bandoma įdiegti F-1 prieš 20 metų, bet idėja nebuvo palaikyta.

Atšaukus Kinijos GP etapą, F-1 tvarkaraštyje, po Melburno bus mėnesio pertrauka, kuri leis komandoms ir čempionato vadovybei susitarti dėl konkrečių formato detalių ir patvirtinti jį Pasaulinėje FIA taryboje.

Jei atsitiks taip, kad visų administracinių pakeitimų nepavyks įgyvendinti, eksperimentą su „nepriklausomu šeštadieniu“ teks atidėti iki antrojo sprinto savaitgalio Spielberge.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983