Strateginė Didžiosios Britanijos GP etapo apžvalga

Strateginė Didžiosios Britanijos GP etapo apžvalga
logo 2016 Liepos 14 d. 06:55, Ferrari
Britų ekspertas ir žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Silverstone pasibaigusių lenktynių rezultatams...
Britanijos lenktynės išėjo visai nenuspėjamos ir atsitiktinumo faktorius čia buvo labai svarbus – saugos automobilis arba nesėkmingas sustojimas boksuose galėjo labai lengvai bet kurį pilotą pašalinti iš kovos. Prieš startą nušniokštė liūtis, todėl lenktynės prasidėjo paskui saugos automobilį, o greitai po restarto dar ir buvo įvestas virtualaus saugos automobilio (VSC) režimas.
Lewisas Hamiltonas ketvirtą kartą nugalėjo SIlverstone – abejonių dėl to jau nebuvo po starto, bet kova dėl antros vietos ir dėl kitų pozicijų buvo pakankamai aštri, o strategija čia suvaidino nemažą vaidmenį galutiniams rezultatams.
Me pamatėme, kad lietaus sąlygomis „Red Bull“ bolidai yra greitesni nei „Mercedes“ – todėl vėliau šiame sezone tai gali būtų austrų ekipos pergalės priežastimi. „Williams“ vėl turėjo rimtų problemų ant šlapios dangos – po starto iš 6 ir 12 pozicijų komandai visai nepavyko uždirbti taškų.
Viltys prieš startą

Penktadienį treniruotės įvyko sausu oru ir komandos nuvažiavo gana solidžias distancijas, bandydamos surasti nors ir nedidelį kietųjų padangų pritaikymą, kurios greičiu nusileido kitiems dviem mišiniams, o dėl granuliavimosi kietosios padangos laikė net mažiau nei vidutinės. Kai kuriems bolidams kietosios leido pasiekti didesnio stabilumo greituose posūkiuose, bet visiems buvo aišku, kad šių padangų geriau visai nenaudoti.
Optimalia strategija sausu oru per lenktynes buvo laikoma viena atkarpa su minkštosiomis ir dvi atkarpos su vidutinėmis. „Ferrari“ pilotams lenktynėms liko tik po vieną naujų vidutinių padangų komplektą, todėl jiems dėl to galėjo kilti rimtų problemų, bet liūtis prieš startą iš esmės pakeitė visą situaciją.
Perėjimas nuo lietaus prie tarpinių padangų
Daugelis specialistų mano, kad saugos automobilis varžybų pradžioje per ilgai užsibuvo trasoje, bet po to komandos ir pilotai priiminėjo skirtingus sprendimus pereinant nuo lietaus prie tarpinių padangų, o vėliau ir prie „slick“ tipo. O kai kuriais atvejais tai turėjo esminę įtaką galutiniams rezultatams. Kartu visų schema buvo vienoda: „lietaus-tarpinės-vidutinės“.
Sebastianas Vettelis prarado 5 pozicijas starte dėl pavarų dėžės keitimo ir turėjo rizikuoti, norėdamas atsikovoti, bet nesugebėjo pasinaudoti ankstyvu perėjimu nuo lietaus prie tarpinių padangų.
Po restarto 5 rate Vettelis važiavo paskui S. Perezą – jie tuo metu užėmė 10 ir 11 vietas. Vettelis iš karto pasuko į boksus, o Perezas su lietaus padangomis pasiliko dar dviem ratams, lygiai taip padarė ir lyderių trejetukas – Hamiltonas, Rosbergas ir Verstappenas.
Jų sprendimas buvo teisingas. Vienas iš tų, kuris pirmasis pasuko į boksus, buvo Pascalis Wehrleinas – jis greitai išlėkė iš trasos su tarpinėmis padangomis ir tai tapo VSC režimo įvedimo priežastimi. Tai leido tiems, kurie dar nebuvo pasikeitę padangų, laimėti nemažai laiko. Galiausiai lyderių trejetukas išsaugojo savo pozicijas, o Perezas atsidūrė net 4 vietoje.
Dabar komandos turi itin sudėtingus ir šiuolaikiškus instrumentus, kurie vertina greitį ir bolidų išsidėstymą trasoje ir kiekvienas strategijos variantas yra aptariamas kelių strategijos skyriaus inžinierių, kurie analizuoja padėtį trasoje visuose sektoriuose pagal bolidų greitį ir modeliuoja sustojimus. Bet nemažai iš jų šįkart apsiriko.
O tie, kas iš karto nepuolė keistis tarpinių padangų, turėjo galvoje ir irgi šiuos skaičiavimus. Tuo momentu trasos būklė dar ne visai tiko tarpinėms padangoms, be to, buvo ir kitų faktorių. Iš dalies – vandens purslai, mat kuo jų mažiau, tuo pilotas gali važiuoti greičiau, kadangi geriau mato trasą. Jokio būtinumo tuo metu keistis padangų nebuvo, todėl „Mercedes“ ir „Red Bull“ nepakvietė savo pilotų į boksus po restarto ir padarė teisingai.
Tie, kurie iš karto pasikeitė padangas, greitai suprato, kad padarė klaidą. Rizikingas sprendimas kartais būna naudingas, tačiau keista, kad „Ferrari“ nutarė rizikuoti iš karto su abiem savo pilotais, pakeitę jiems padangas 5 rate. Dauguma komandų sustojimus pilotams rengė skirtinguose ratuose ir taip sumažino riziką.
Pasitraukus saugos automobiliui, niekas negalėjo tinkamai įvertinti trasos būklės lenktynių sąlygomis, reikėjo palaukti bent vieną ratą, o keisti ratus iškart buvo labai rizikinga. „Ferrari“ nutarė surizikuoti su abiem pilotais ir pralaimėjo. Perezas ir Massa dėl vėlesnio sustojimo iš karto laimėjo 6 ir 5 pozicijas, Vettelis pasiliko 11 vietoje, o Raikkonenas prarado vieną vietą.
Perėjimas nuo tarpinių prie „slick“ padangų
Nuo 15 rato lenktynių trajektorija beveik išdžiūvo ir buvo galima pereiti prie „slick“ padangų. Vettelis pirmas pasuko į boksus, o per kitus tris ratus padangas pasikeitė ir visi likusieji pilotai.
Vettelį apsuko trasoje, o tai byloja apie tai, kad keistis padangas tame rate dar buvo per anksti. Tuo metu Maxas Verstappenas bandė išnaudoti fenomenalų „Red Bull“ bolido greitį su tarpinėmis padangomis, norėdamas nuvažiuoti keletą labai greitų ratų ir sumažinti atsilikimą nuo Hamiltono, kuris į boksus pasuko 17 rate. Maxas efektingai aplenkė Rosbergą išorine trajektorija „Becketts“, turėjo puikų sukibimą su asfaltu, o „Mercedes“ pilotai to neturėjo.
„Mercedes“ abiem lenktynininkams „slickus“ uždėjo 17 rate ir Hamiltonas iš karto ratą nuvažiavo per 1:40 min. tempu, o Rosbergui dar prireikė kelių ratų norint adaptuotis prie kur kas greitesnių padangų – galiausiai jis nusileido Verstappenui 5 sek., kuris iš karto pradėjo važiuoti Hamiltono tempu.
Džiūstant trasai, Rosbergo greitis augo, jis pasivijo Maxą ir aplenkė jį.
Visas peletonas pasirinko vidutines padangas – likus 34 ratams iki finišo tai buvo geriausiais kompromisas tarp jų dėvėjimosi ir greičio. Minkštosios padangos granuliavosi, todėl būtų reikėję dar vieno sustojimo, o kietosios padangos buvo 0,5 sek. lėtesnės ir išlaikytų dviem ratais mažiau nei vidutinės.
Buvo abejonių dėl to, kad ne visi galės pasiekti finišą su vidutinėmis ir čia Verstappenas vėl neblogai pasirodė, nors tai buvo nepaprasta, nes „Red Bull“ „valgo“ padangas labiau nei „Mercedes“.
Strategijų specialistai sekė padangų dėvėjimąsi ir likus 15 ratų iki finišo tapo aišku, kad papildomo sustojimo neprireiks.
S. Perezo finišas 6 vietoje buvo įmanomas dėl teisingo sprendimo atidėti pirmą sustojimą, o štai Nickas Hulkenbergas iš pradžių pirmo sustojimo metu iš 8 vietos nukrito į 10-tąją, dėl vėlyvesnio antro atsikovojo keletą pozicijų, nes pasikeitė padangas vėliau nei Massa ir Kvyatas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. tundrinė 3896
2. Tadas Misevičius 3858
3. fandom 3858
4. ramasgo 3856
5. Valode 3850