Strateginė Ispanijos GP etapo apžvalga

Strateginė Ispanijos GP etapo apžvalga
logo 2016 Gegužės 19 d. 06:55, Ferrari
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Ispanijos GP etapo rezultatams...
Dėl savo pergalės Ispanijoje jaunasis Maxas Verstappenas visų pirma turi dėkoti dviejų „Mercedes“ pilotų avarijai pirmajame lenktynių rate. Po to, kai Rosbergas su Hamiltonu pasitraukė iš kovos, Maxas lenktynes nuvažiavo be priekaištų, realizavęs komandos jam parinktą strategiją.
Esminiu momentu tapo kai kurių lyderių perėjimas prie kur kas rizikingesnės 3 sustojimų strategijos – tuo Danielis Ricciardo ir Sebastianas Vettelis prarado šansus nugalėti. Išanalizuosime komandų veiksmus ir pabandysime nustatyti, kas daugiau per šias lenktynes padarė klaidų – „Ferrari“ ar „Red Bull“.
Viltys prieš startą
Prieš lenktynes „Pirelli“ sakė, kad 3 sustojimų taktika bus tik šiek tiek greitesnė už dviejų, o itin patyrę strategai teigė, kad vargu ar kas imsis rizikingos 3 sustojimų taktikos, visi bandys važiuoti su 2 sustojimais – trumpa pirmoji atkarpa su minkštosiomis padangomis ir du ruožai su vidutinėmis padangomis.
Lenktynių modeliavimo rezultatai rodė, jog 3 sustojimų strategija yra rizikingesnė – tokiems pilotams reikėtų ne tik atkovoti 22 sekundes, kurias užtrunkama papildomai keistis padangas, bet ir paskutinėje atkarpoje aplenkti konkurentus, kurie važiavo su 2 sustojimais. Aplenkti Barselonoje visada būdavo sunku, jei jūs neturite rimto greičio pranašumo ar smarkiai naujesnių padangų.
„Red Bull“ nustebino strategijos Ricciardo pakeitimu
Specialistai, kurie sako, jog Verstappenas ne tik laimėjo lenktynes, o Ricciardo su Vetteliu – jas pralaimėjo, yra visiškai teisūs. Labai ginčytinu buvo „Red Bull“ sprendimas 28 rate australą pervesti prie 3 sustojimų taktikos, kai jis pirmavo ir kontroliavo visą situaciją. Dar keistesnis buvo „Ferrari“ sprendimas nukopijuoti tokią „Red Bull“ strategiją.
Kai dvi „Mercedes“ mašinos pasitraukė iš kovos po avarijos, tiek „Ferrari“, tiek ir „Red Bull“ gavo labai rimtus šansus pergalei, kuri buvo labai svarbi abiem komandoms. Pranašumą turėjo „Red Bull“ – D. Ricciardo iš karto pradėjo pirmauti lenktynėse, lenkdamas Verstappeną, iš karto už jų važiavo Vettelis su Raikkonenu.
Abi komandos suprato, kad „Ferrari“ mašina yra truputį greitesnė, bet per kvalifikaciją jiems nepavyko išspausti maksimumą iš padangų ir jie parodė palyginti žemą rezultatą, nusileisdami abiem „Red Bull“. Bet ar galėjo „raudonieji“ laimėti, jei jie būtų taikę kitokią strategiją?
Po starto Vettelis prarado daug laiko važiuodamas paskui lėtesnį Carlosą Sainzą, bet kai ispaną jis aplenkė, iš karto padidino greitį. Ricciardo pirmą sustojimą atliko 11 rate, o Verstappenas su Raikkonenu padangas pasikeitė ratu vėliau. Tuo tarpu Vettelis pasiliko trasoje net iki 15 rato, tuo norėdamas vėliau įgauti pranašumą. Tuo momentu niekas negalėjo pasakyti, kad jis rinksis 3 sustojimų taktiką – jo veiksmai rodė, kad jis elgsis visai priešingai.
Bet „Red Bull“ jautė, kad jų mašinos gali būti pažeidžiamos dėl didesnio „Ferrari“ greičio. Visai tikėtina, kad rinkdamiesi strategiją, jie prisiminė 2013 m. Japonijos GP etapą, kur Vettelis su M. Webberiu kovojo su R. Grosjeanu iš „Lotus“. Ten jie panaudojo 3 sustojimų taktiką pirmavusiam Webberiui, žinodami, kad Grosjenas nukopijuos jų veiksmus, o Vettelis, kuris pasiliko su dviejų sustojimų taktika, galės nugalėti – būtent taip ir atsitiko.
Barselonoje situacija buvo visai kitokia. Akivaizdžiu sprendimu buvo paprašyti Verstappeno kiek sumažinti greitį paskui Ricciardo, kad Vettelis atsiliktų ir neturėtų šanso aplenktu australo „pakirtimo“ būdu. Tai leistų lengvai Ricciardo laimėti lenktynes, o Verstappenas būtų finišavęs 3 vietoje.
Bet komanda arba nenorėjo prašyti Verstappeno mažinti greičio, arba Ricciardo pergalė jiems nebuvo jokiu prioritetu. Gali būti, jog puikus Maxo rezultatas debiutinėse lenktynėse, jų nuomone, pateisintų šio piloto pervedimą iš „Toro Rosso“ komandos vietoje Daniilo Kvyato. O gali būti, kad jie prisiminė Verstappeno elgesį „Toro Rosso“ komandoje, kur jis neklausydavo ekipos vadovų nurodymų ir būtų nesutikęs sumažinti greičio.
Antroje atkarpoje Verstappenas atrodė truputį greitesnis už australą, o pastarasis toliau judėjo toliau, įgyvendindamas iš anksto suplanuotą 2 sustojimų strategiją. Bet labai netikėtai visiems 28 rate Ricciardo vėl pakvietė į boksus ir jis buvo pervestas į 3 sustojimų taktiką.
Dėl šio „Red Bull“ elgesio iš karto iškilo trys problemos. Visų pirma, Danielis jau buvo praradęs 3-4 sekundes dėl to, kad stengėsi tausoti padangas, kad galėtų su jomis važiuoti iki pat finišo su 2 sustojimais. Antra, panaudotų padangų komplektas nebuvo toks greitas, jog būtų galima kompensuoti 22 sek. praradimą dėl papildomo sustojimo. Trečia, paskutinėje atkarpoje jam reikėtų lenkti tuos, kas važiavo su 2 sustojimais.
Lenktynių lyderio pervedimas į 3 sustojimų strategiją buvo susijęs su nereikalinga rizika, todėl kitų komandų strategai nepatikėjo savomis akimis, kai Ricciardo pasuko į boksus.
Po lenktynių Christianas Horneris aiškino, kad jie norėjo išskirti abiejų pilotų strategijas tam atvejui, jei Vettelis bandys stoti tris kartus, bet tai daugiau panašu istoriją pritaikyti įvykiui, o ne atvirkščiai. „Red Bull“ argumentai yra aiškūs – jie taikėsi į pergalę, bet visai nesirūpino tuo, kad ją iškovotų kur kas labiau patyręs ekipos lenktynininkas, kuris ilgai pirmavo šiose varžybose.
„Ferrari“ padarė klaidą
Tuo momentu „Ferrari“ galėjo labai garsiai juoktis – abiem pilotams išsaugoti 2 sustojimų strategiją ir laimėti lenktynes. Taip, arčiau finišo jiems būtų grėsusios Ricciardo atakos su naujesnėmis padangomis, bet Danieliui būtų tekę lenkti ir Raikkoneną, ir Vettelį, o tai būtų padaryti be galo sunku.
Kartu Vettelis galėjo atakuoti Verstappeną dėl ankstesnio antro sustojimo ir laimėti šias lenktynes. Tuo momentu „Ferrari“ buvo labai svarbu iš karto pradėti atakuoti Verstappeną, bet to padaryti nepavyko. Galiausiai komanda nukopijavo varžovų strategiją – Vettelis taip pat pasuko į boksus ir buvo pervestas prie 3 sustojimų taktikos.
Kovoje su Verstappenu komanda paliko Raikkoneną, bet ir Kimis nesugebėjo rimtai paspausti lyderio, taip pat nesugebėjo jo aplenkti dėl ankstesnio sustojimo. Verstappenas padangas pasikeitė 34 rate, o Raikkonenas – vienu ratu vėliau. Kimis persekiojo Maxą iki pat finišo, bet rimtos kovos nebuvo.
Kaip vertinti tokius „Ferrari“ veiksmus? Gali būti, jog jie nebuvo per daug įsitikinę savo jėgomis ir dėl to, kad po nesėkmingos kvalifikacijos ekipos boksuose pasirodė kompanijos prezidentas Sergio Marchionne. Prieš pat lenktynių savaitgalį jis sakė, kad atėjo laikas „Ferrari“ nugalėti, dėl to ekipa jautė didelį spaudimą ir nenorėjo per daug rizikuoti lenktynėse, naudodami neįprastus strateginius sprendimus ir tuo išvengti savo boso nemalonės.
Kartu už jų važiavę varžovai „Ferrari“ nekėlė jokios grėsmės – Valtteri Bottas prie „Williams“ vairo pralaimėjo labai daug, todėl „Ferrari“ galėjo ir surizikuoti – dėl to jie būtų visai nenukentėję. „Mercedes“ ir „Red Bull“ Barselonoje pamatė, kad „Ferrari“ ekipai kartais trūksta pasitikėjimo savo jėgomis ir pabandys tai išnaudoti savo tikslams. Tuo tarpu „Ferrari“ komandos viduje reikia atlikti auditą ir ateityje elgtis kur kas drąsiau – panašiai, kaip mes matėme praėjusiais metais.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983