Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Šanchajuje įvykusių lenktynių rezultatams.
Po trečiojo etapo dar labiau tapo aišku, kad šiais metais strategijų įtaka padidėjo dėl to, kad komandos gali pasirinkti iš trijų padangų sudėčių. Lenkimų matome dar kur kas daugiau, o sprendimai, priimami per lenktynes ir dar gerokai iki jų, gali smarkiai paveikti galutinius rezultatus. Šiandien pabandysime išanalizuoti kai kuriuos Kinijos lenktynių epizodus.
Net 13 iš 22 pilotų čia naudojo visų trijų sudėčių padangas, o per varžybas komandos koregavo strategijas, atsižvelgdami į situaciją trasoje, o vienu iš esminių momentu buvo lenktynių startas.
Startas, nulėmęs varžybų eigą
Nico Rosbergas laimėjo lenktynes, bet daugelis ekspertų mano, jog tai atsitiko dar šeštadienį, kai jis antroje kvalifikacijos dalyje panaudojo minkštąsias padangas, o ne superminkštąsias, kaip tai darė dauguma kitų pilotų.
Per treniruotes tapo aišku, kad superminkštosios padangos labai greitai dėvisi, o vienas komplektas išlaiko viso labo tik 4 ar 5 ratus, po to praranda efektyvumą. Strategai manė, kad per lenktynes, kai trasos būklė pagerės, superminkštosios padangos galės išsilaikyti kiek daugiau – nuo 10 iki 13 ratų, todėl per kvalifikaciją „Ferrari“ nuspendė sutaupyti vieną tokių padangų komplektą S. Vetteliui.
Bet Rosbergas startavo su minkštosiomis padangomis – jos per pirmąją atkarpą leido nuvažiuoti 16-20 ratų, o tai leido jam kontroliuoti situaciją. Be to, kai kurie sportininkai dėl ankstyvo sustojimo būtų užstrigę už tų, kas startavo su minkštosiomis padangomis už pirmojo dešimtuko ribų, tokių kaip F. Alonso ar R. Grosjeanas, o Nico turėjo galimybę atsiplėšti.
Vienintelė Rosbergo strategijos silpnybė buvo ta, kad starto metu minkštosios padangos blogiau sukimba su asfaltu nei superminkštosios, kurias turėjo pagrindiniai varžovai. Be to, prieš tai vykusiose lenktynėse „Mercedes“ pilotai prastai startuodavo. Jei šiuos faktorius suvienyti, o tai ir atsitiko, kas atsitiko – Danielis Ricciardo laimėjo startą ir pirmavo lenktynėse. Bet Rosbergui tai netapo problema – jis žinojo, kad maždaug nuo 6 rato, kai Ricciardo pasuks į boksus, prieš jį atsivers laisvas kelias.
Galiausiai viskas įvyko dar anksčiau – Danielis užkabino nuolaužas, likusias ant trasos po starto ir pradūrė padangą, todėl jau 3 rate buvo priverstas sukti į boksus.
Rosbergas pasirinko komfortišką sau tempą ir nuvažiavo visą distanciją su 2 sustojimais. Jis sugebėjo pirmo padangų komplekto tarnavimo laiką pratęsti net iki 23 ratų (3 ratai kvalifikacijoje ir 20 lenktynėse), po to dar nuvažiavo 16 ratų su antru minkštųjų padangų komplektu. Jis galėjo nuvažiuoti ir dar daugiau, bet pasikeitė padangas 36 rate, nes reikėjo „atsakyti“ į Vettelio ir Kvyato sustojimus, kurie kovėsi dėl antros vietos.
Ilga Rosbergo pirmoji atkarpa turėjo įtakos ir L. Hamiltono strategijai. Lewisui visas savaitgalis buvo labai sudėtingas, dėl problemų su jėgaine jis startavo iš rikiuotės galo, o starte įsivėlė į incidentą, per kurį buvo aplaužytas jo bolidas. Jis dukart pasikeitė padangas saugos automobilio fazėje, kad įvykdytų reglamento reikalavimą panaudoti bent du skirtingus padangų mišinius ir tam neprarado laiko.
Problema buvo ta, kad likusius 50 ratų jam reikėjo ištempti su 2 komplektais minkštųjų, arba naudoti vidutines vienoje iš atkarpų. Pirmoji ilga Rosbergo atkarpa „Mercedes“ komandai teikė viltį, kad Lewisas irgi galės tai padaryti, bet tik minkštųjų padangų komplektas, su kuriuo Hamiltonas startavo ir nuvažiavo tik vieną ratą, buvo sugadintas ir negalėjo būti panaudotas. Buvo pažeista ir mašina, todėl padangos dėvėjosi kur kas greičiau – galiausiai Hamiltonui teko sustoti 30 rate ir užsidėti vidutines padangas.
D. Ricciardo kovoja
Kinijoje D. Ricciardo ir „Red Bull“ komanda pirmą kartą pirmavo lenktynėse, nors ir neilgai, nes buvo pradurta australo padanga. Bet po to jis labai efektyviai lipo rikiuote į viršų, o saugos automobilio pasirodymas neigiamai atsiliepė jo lenktynėms.
F-1 galioja klaidinga nuomonė, jog saugos automobilio pasirodymas po sportininko sustojimo duoda naudą. Gali būti, kad ši nuomonė yra paremta
Fernando Alonso pergale po Nelsono Piqueto avarijos Singapūre 2008 metais. Bet pagal dabartines F-1 taisykles, ypač Ricciardo situacijoje, kai saugos automobilis išvažiavo būtent tuo metu, kai Danielis išvažinėjo iš boksų po sustojimo, bet tai suveikė prieš jį patį – jis negalėjo panaudoti naujų padangų greičio, kad laimėtų laiko ir pozicijas.
Rezultatas – jo ratas užtruko 2:19.444 sek – tai 14 sek. daugiau nei tai užimtų įprastinėmis sąlygomis, jis atsidūrė tik 17 vietoje ir turėjo kovoti su tais, kurie priekyje važiavo su visai naujomis minkštosiomis padangomis.
Saugos automobilio fazė leidžia sutapyti nemažai laiko lyginant su įprastomis sąlygomis. Kinijoje sustojimas užtrunka apie 22 sek., o jei jūs keičiatės padangas saugos automobilio metu, tai prarandate tik 10-11 sek.
Bet tai ne visuomet padeda. Jei jūsų strategija numato ilgą pirmą atkarpą, kaip tai darė Rosbergas ir dar keli pilotai, kurie startavo su minkštosiomis padangomis, tai jūs nevažiuosite į boksus 4 rate. O jei jis pasirodo tuo metu, kai jums artėja laikas keistis padangas, tai jūs galėsite tuo puikiausiai pasinaudoti.
Dar per žiemos bandymus buvo matyti, kad padangos ant Ricciardo bolido dėvisi labai lėta , o tai leido jam nuvažiuoti gana ilgą antrą atkarpą, iš pradžių leido aplenkti Alonso, Buttoną bei Sainzą, o vėliau, turint galvoje, jog jo padangos buvo uždėtos 6-7 ratais vėliau, dar ir Massą, Bottą bei Hamiltoną ir leido jam finišuoti 4 vietoje.
Vettelis ir Kvyatas
Pirmajame rate po susidūrimo su komandos kolega S. Vettelis nusirito į 8 poziciją, bet per lenktynes sugebėjo aplenkti Daniilą Kvyatą kovoje dėl 2 vietos.
Jis gavo tokią galimybę po to, kai šeštadienį per kvalifikaciją jis sutaupė superminkštųjų padangų komplektą. Per lenktynes jis jas panaudojo antroje atkarpoje, atkovojo keletą pozicijų, o po to perėjo prie minkštųjų – 2 ir 3 sustojimų metu.
Kvyatas tokių padangų neturėjo ir 3 sustojimo metu jis buvo priverstas užsidėti vidutines. „Ferrari“ pabandė aplenkti rusą ankstesnio sustojimo dėka, bet „Red Bull“ gerai apskaičiavo situaciją ir Kvyato sustojimą atliko tame pačiame rate. Galiausiai Vettelis vis dėlto išsiveržė į priekį, pasinaudodamas minkštesnėmis padangomis, nes Kvyatas turėjo problemų įšildant vidutines po sugrįžimo į trasą.
Tokiu būdu, akivaizdu, kad net esant gana neblogoms aplinkybėms aplenktu varžovą trasoje, atsiradus trečiajam padangų mišiniui, tai turi nemažos įtakos lenktynių rezultatams.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).