T. Wolffas: iš Lewiso titulą atėmė FIA

T. Wolffas: iš Lewiso titulą atėmė FIA
logo 2021 Gruodžio 16 d. 20:09, Unsplash

Šiandien „Mercedes“ atsisakė teikti apeliaciją dėl Abu Dabio GP baigties, kuria norėjo įrodyti lenktynių direkcijos veiksmų neteisėtumą lenktynių restarto metu. Vien oficialiu pareiškimu komanda nepasitenkino: vėliau jos vadovas Toro Wolffas susitiko su žurnalistais ir atsakė į klausimus, susijusius su FIA ir lenktynių direktoriaus Michaelo Masi darbu.

„Mes tikimės, kad federacijos sukurta nauja komisija neapsiribos vien pasisakymais, o imsis išties naudingų veiksmų ir mes visa tai įdėmiai stebėsime, - sakė T. Wolffas.- Sportas turi likti sportu, o tik po to pramoga, o ne atvirkščiai. Kitaip mes negalėsime tęsti darbų.

Tikime, kad turime labai tvirtus argumentus. Jei mūsų byla būtų nagrinėjama įprastiniame teisme, tai praktiškai pergalė mums būtų garantuota.

Problema ta, kaip yra sudarytas FIA Apeliacinis teismas. Federacija iš esmės negali vertinti savo pačios veiksmų ir čia būtų sunku pasiekti teisingumo. Taigi, yra pamoka, kurią reikėtų išmokti: kas gali garantuoti, kad panašiais atvejais būtų priimami teisingi sprendimai?

Visa tai yra kur kas platesnė problema. Jei jūs pažiūrėsite į daugumą ginčytinų situacijų, kurios buvo šiais metais, tai galėsite suprasti, kad trasose priimti sprendimai būdavo nenuoseklūs taikant taisykles. Viena pusė – skirtingos nuomonės tarp komandų ir pilotų. Bet tai – tarsi žaidimas. Nenuoseklūs sprendimai priveda prie ginčų ir poliarizacijos, tampa daugelio prieštaravimų trasoje priežastimi“.

Wolffas taip pat paminėjo Eifelio GP atvejį, kuris vyko prieš 14 mėnesių. Jis pažymėjo, kad praėjusį savaitgalį „paaiškinimai buvo priešingi“, nors situacijos, austro nuomone, buvo vienodos. Tada saugos automobilis buvo trasoje labai ilgai todėl, kad „visoms mašinoms reikėjo sugrįžti į pagrindinį ratą ir tai atitiko Sportinio reglamento nuostatas“.

„Egzistuoja aiškios taisyklės, jose sakoma, kad jei yra rizika pilotų saugumui ir bolido negalima greitai pašalinti, tai važiavimus reikia stabdyti raudonomis vėliavomis. O jei išleidžiate saugos automobilį, tai tokiam atvejui irgi yra aiškios taisyklės. Reglamentas sako, kad atsiliekantieji ratu turi sugrįžti į pagrindinį ratą iki restarto, o važiavimus galima atnaujinti tik po vieno rato, kai saugos automobilis nutaria sugrįžti į boksus.

Nieko to nebuvo. Pilotams atsitiktinai buvo leidžiama lenkti ir grįžti į ratą su lyderiais. Kodėl Carlosui Sainzui nedavė šanso nugalėti? Tarp jų (ispano ir Maxo) bvo likę mašinos. Kodėl saugos automobilis į garažą sugrįžo pažeisdamas taisykles?

Aš nesu suinteresuotas pokalbiu su Michaelu Masi. Sprendimas, kuris buvo priimtas per paskutines keturias varžybų minutes, atėmė iš Lewiso Hamiltono pelnytą pergalę čempionate. Pastarąsias ketverias lenktynes jis važiavo be priekaištų, Abu Dabyje nuo pat starto pirmavo. Jis laimėjo startą ir nė karto nebuvo praradęs lyderio pozicijų. Jo apvogimas paskutiniame rate yra nepriimtinas.

FIA turi nuspręsti, kaip ateityje išvengti panašių situacijų. Būčiau nieko prieš, jei Maxas ir „Red Bull“ laimėtų titulą sekmadienį, Maxas šioje situacijoje yra visai ne prie ko. Jis nusipelnė čempiono vardo, jo pasirodymai būdavo įspūdingi, o „Red Bull“ yra kieti varžovai, gerbiu žmones, kurie ten dirba. Taigi, tai neturi nieko bendro.

FIA reikia nuspręsti, kaip jie veiks ateityje ir man regis, tarp mūsų vyko geras dialogas pastarąsias kelias dienas.

Mercedes-AMG Petronas Formula One Team
Komanda: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W13
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794