Techninis 2020 m. reglamentas: kas keičiasi?

Techninis 2020 m. reglamentas: kas keičiasi?
logo 2019 Gruodžio 16 d. 11:34, Pirelli

Kitas sezonas bus paskutinis dabartinėms „Formulės-1“ mašinoms, kadangi nuo 2021 metų įsigalios naujas techninis reglamentas. Išeitų, jog būsimojo pasaulio čempionato eigoje komandoms ne tik reikės modernizuoti dabartinius bolidus, bet ir lygiagrečiai konstruoti visiškai naują važiuoklę 2021 metams, ties kuria darbo bus kur kas daugiau nei dabar.

Tai gali atsiliepti ir F-1 ekipų jėgų išsidėstymui, kadangi pasaulio čempionato dalyviams teks surasti subalansuotą sprendimą iš karto dviem projektams vykdyti. Gali būti, jog kai kurios ekipos taktiniais sumetimais pabandys pasiekti geresnių rezultatų „čia ir dabar“, nors tai neišvengiamai atsilieptų pasiruošimo 2021 metams tempams. O kai kas žada elgtis atvirkščiai – visas jėgas sutelkti kuriant naujas mašinas. Visa tai, be abejo, turės neigiamos įtakos 2020 m. sportiniams rezultatams.

Beje, 2020 metų techninis reglamentas apskritai išliks stabilus ir krūviai, susiję su tradiciniu bolidų modernizacijos procesu, bus kur kas žemesni nei ankstesniais metais.

Aerodinamika

Aerodinamikos srityje jokių esminių permainų nėra, bet techninio reglamento tekste atsirado kai kurių formuluočių patikslinimas punktuose dėl priekinio sparno torcinių plokštelių profilio konfigūracijos ir pačio priekinio sparno. Kalbama apie niuansus, suprantamus tik specialistams.

Štai, pavyzdžiui, vienas pavyzdys (paragrafas 3.3.6, punktas f): „Norint išvengti abejonių, priekinio sparno pereinamieji paviršiai turi būti visiškai už vertikalios išilginės plokštumos ribų, kuri yra 250 mm atstumu iki centrinės mašinos plokštumos“.

Bolido svoris

4.1 paragrafo 4 straipsnis yra pakeistas: kitame sezone „mašinos svoris be degalų turi būti ne mažesnis nei 745 kg bet kokiu momentu visų varžybų metu“.

Degalų sistema

Techninio reglamento 6.1.2 paragrafe atsirado patikslinimas: „Už saugumo salelės ribų gali būti daugiausiai 0,25 l degalų, bet tik toks kiekis, kuris būtinas normaliam variklio darbui“.

Tepimo sistema

Kiekvienais metais FIA griežtina reikalavimus variklinės alyvos sunaudojimui, norėdama išvengti, kad tepalas nepatektų į degalų degimo procesą variklyje. Eilinis žingsnis buvo žengtas ir dabar. Reglamente atsirado paragrafas 7.9, pavadintas „Papildomas tepalo rezervuaras“. Jame sakoma tai: „Mašinoje gali būti sumontuotas tik vienas alyvos bakelis. Jo bendras tūris kartu su vamzdynu negali viršyti 2,5 litro. Tepalo pertekėjimą iš šio rezervuaro į variklį turi valdyti elektromagnetinis vožtuvas“.

Transmisija

Nemažų pakeitimų sulaukė ir paragrafų 9.2.1 bei 9.2.2 korektūros, kuriose kalbama apie sankabos valdymo elementus. Pavyzdžiui, dabar smulkiai aprašyta, kad dabar galima naudoti daugiausiai dvi svirtis po vairu, kurios yra išdėstytos po vairu lygiagrečiai iš kairės ir dešinės pusių, kurias pilotas turi traukti į save, o jos turi būti identiškos pagal funkcijas bei ergonomiką, o taip pat jų eiga turi būti vienoda.

Taip pat neleidžiama kokia nors sąveika tarp šių dviejų svirčių, kiekvieną iš jų lenktynininkas privalo valdyti tik viena ranka ir jos niekaip negali būti susijusios su signalais, skleidžiamais elektroninio valdymo bloko ECU. Taip pat atskirai aptariama, kad šios svirtys negali būti susijusios su kitais valdymo elementais.

Stabdžių sistema

Reikalavimai stabdžių sistemai praktiškai nepasikeitė, išskyrus 11.4 straipsnį, kuriame kalbama apie priekinius ortakius, bet čia viskas apsiribota atskirų formuluočių patikslinimu, o taip pat sugriežtinus kai kuriuos ortakių geometrijos kontrolės metodus.

Saugumo sistemos

Straipsnyje 14.3, skirtame galinių veidrodėlių reglamentavimui, atsirado naujos formuluotės, apibrėžiančios šią svarbią detalę – jų konstrukciją bei išdėstymo vietas ant bolido korpuso. Čia pridėta dar viena eilutė, kurioje kalbama: „Nė viena iš veidrodžio detalių ar jos tvirtinimo elementų negali sudaryti trukdžių matomumui“.

Straipsnyje, apibrėžiančiame saugumo sistemų bandymo metodiką, atlikti kai kurie nedideli pakeitimai, susiję su viršutiniu saugumo lanku bei bolido kokpito šonais.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794