Turkijos GP: lenktynės

Turkijos GP: lenktynės
logo 2008 Gegužės 11 d. 16:53, Bridgestone Motorsport
Turkijos GP lenktynėse triumfavo „Ferrari“ lenktynininkas Felipe Massa, pelnęs jau trečiąją iš eilės pergalę Stambulo trasoje. „McLaren“ pilotas Lewisas Hamiltonas finišo liniją kirto antras, o nugalėtojo komandos draugas Kimi Raikkonenas užėmė trečiąją vietą.
Ketvirtoje vietoje, daugiau nei 20 sekundžių atsilikęs nuo lenktynių nugalėtojo, finišavo „BMW Sauber“ lenktynininkas Robertas Kubica. Penktas finišo liniją kirto lenko komandos draugas Nickas Heidfeldas.
Didelę pažangą pastaruoju metu demonstruojančios „Renault“ lyderis Fernando Alonso Turkijoje, kitaip nei Ispanijoje, sėkmingai finišavo, užimdamas šeštąją vietą. Taškus taip pat pelnė „Red Bull“ pilotas Markas Webberis ir „Williams“ atstovas Nico Rosbergas, užėmę atitinkamai septintąją ir aštuntąją vietas.
Po penktųjų šiemet „Formulės-1“ lenktynių čempionate ir toliau pirmauja K. Raikkonenas, surinkęs 35 taškus. Pelnęs pergalę į antrąją vietą pakilo F. Massa – 28 taškai. Tiek pat jų turi ir L. Hamiltonas, žengiantis trečioje vietoje.
Konstruktorių taurės įskaitoje lyderės poziciją dar labiau įtvirtinto „Ferrari“ komanda, dabar turinti 63 taškus. „BMW Sauber“ ekipa su 44 taškais ir toliau lieka antra. 42 taškus surinkusi „McLaren“ užima trečiąją vietą.
Saugos automobilis – jau pirmajame rate
Lenktynių starte užtikrintai pirmąją poziciją išsaugojo F. Massa, o jam įkandin pagrindinėje tiesiojoje virė nuožmi kova ir pylėsi bolidų nuolaužos.
Prastai startavusį H. Kovalaineną iškart aplenkė L. Hamiltonas, o pirmajame posūkyje vidine dalimi jį įveikti bandė ir K. Raikkonenas. Pastarajam manevras nepavyko – paskutiniu momentu teko nuspausti stabžius. Tuo kaip mat pasinaudojo R. Kubica, aplenkęs abu suomius ir pakilęs į trečiąją vietą.
Pirmajame varžybų posūkyje didelė avarija kilo rikiuotės gale. Stabdymo tašką pražiopsojęs „Force India“ pilotas Giancarlo Fisichella tiesiog perskrido Kazukio Nakajimos „Williams“ bolidą. Abiem lenktynininkams teko pasitraukti iš tolimesnės kovos, o trasoje pasirodė saugos automobilis.
Pirmajame rate nemalonumų turėjo ir „Toro Rosso“ pilotas Sebastianas Vettelis bei „Force India“ lenktynininkas Adrianas Sutilas, po incidentų turėję apsilankyti boksuose. Pora ratų vėliau, iš trasos jau pasitraukus saugos automobiliui, į techninio aptarnavimo zoną pakeisti pradurtos padangos netikėtai pasuko ir ketvirtoje vietoje važiavęs H. Kovalainenas, po sustojimo į trasą sugrįžęs paskutinėje vietoje.
Saugos automobiliui sugrįžus į boksus, žiūrovai galėjo išvysti trumpą, bet įspūdingą kovą dėl ketvirtosios vietos. Penktas tuo metu važiavęs K. Raikkonenas kelių iš eilės dideliu greičiu įveikiamų posūkių kombinacijoje prisivijo ir aplenkė F. Alonso.
Po pirmųjų keturių ratų lenktynių lyderiu toliau buvo F. Massa, jam įkandin sekė L. Hamiltonas, R. Kubica, K. Raikkonenas, F. Alonso, M. Webberis, N. Heidfeldas, N. Rosbergas, Davidas Coulthardas („Red Bull“).
Lyderių pora greitai ėmė tolti nuo savo persekiotojų. Iš pradžių greitesnis buvo F. Massa, po truputį persvarą prieš varžovą padidinęs iki beveik 2 sekundžių. Vis dėlto, greitai iniciatyvą perėmė kietesnės sudėties padangomis važiavęs L. Hamiltonas, vieną po kito užfiksavęs kelis iš eilės greičiausius lenktynių ratus.
Pirmieji boksuose – F. Alonso ir L. Hamiltonas
Visiems buvo įdomu, kuris iš šių dviejų lyderių anksčiau pasuks į techninio aptarnavimo zoną. Pirmasis iš jų boksuose 16-ame rate, vos ratu vėliau nei F. Alonso, apsilankė L. Hamiltonas. F. Massa ir R. Kubica, tuo tarpu, trasoje sugebėjo išbūti 3 ratais ilgiau už „McLaren“ lenktynininką. K. Raikkonenas, tuo tarpu, į boksus pasuko tik 21-ame rate ir į trasą sugrįžo prieš R. Kubicą, taip pakildamas į trečiąją vietą.
23-iame lenktynių rate, daugumai sportininkų atlikus pirmąjį sustojimą boksuose, lenktynėse toliau pirmavo F. Massa, nuo jo nedaug atsiliko itin trumpai techninio aptarnavimo zonoje stovėjęs L. Hamiltonas, jam paskui rikiavosi K. Raikkonenas, R. Kubica, dar nestojęs N. Rosbergas, N. Heidfeldas, F. Alonso, M. Webberis.
Po pirmųjų sustojimų boksuose greitai ir vėl užvirė kova tarp F. Massos ir L. Hamiltono. Anksčiau sustojęs, tačiau trumpiau stovėjęs britas netruko pasivyti brazilą, o galų gale 24-ame rate jį puikiu manevru ir aplenkė.
Įveikęs varžovą, L. Hamiltonas kiekviename rate persvarą prieš F. Massą didino po sekundę. Kaip ir reikėjo tikėtis, „McLaren“ lenktynininkas į boksus antrajam sustojimui pasuko gerokai anksčiau nei varžovas, 32-ame lenktynių rate. Tuo metu jo persvara prieš brazilą jau siekė 7,5 sekundės.
Trys L. Hamiltono sustojimai
L. Hamiltonas ir vėl techninio aptarnavimo zonoje stovėjo itin trumpai – vos 6 sekundes. Tapo aišku, kad britas lenktynių metu boksuose lankysis tris kartus, kai beveik visi jo varžovai – tik du. Į trasą „McLaren“ pilotas grįžo trečioje vietoje, 13 sekundžių už F. Massos ir 2 sekundėmis už K. Raikkoneno. Už šios trijulės rikiavosi R. Kubica, N. Heidfeldas, F. Alonso, M. Webberis, N. Rosbergas.
Antruosius sustojimus pirmieji pradėjo F. Massa ir R. Kubica, boksuose apsilankę 41-ame rate. Ratu vėliau ten pasuko ir F. Alonso. 44-ame rate į techninio aptarnavimo zoną užvažiavus K. Raikkonenui, lenktynių lyderiu vėl tapo L. Hamiltonas. Britas paskutiniam, trečiajam, sustojimui pasirinko 45-ąjį ratą. Vos vieno rato užteko tam, kad „McLaren“ pilotas į trasą grįžtų prieš K. Raikkoneno bolido nosį – britui atiteko antroji vieta.
Greitai paaiškėjo, kodėl L. Hamiltonas minkštesnės sudėties padangas pasiliko paskutiniesiems lenktynių ratams. Britas šiomis padangomis ėmė važiuoti lėčiau nei abu „Ferrari“ lenktynininkai – K. Raikkonenas greitai pasivijo „McLaren“ pilotą. Vis dėlto, suomis net nemėgino lenkti varžovo, nors sekė paskui jį iki pat lenktynių finišo.
Kitos „Formulės-1“ čempionato lenktynės, Monako GP Monte Karlo gatvėmis, vyks gegužės 25 dieną.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144