V. Bottas: mes užtrukome vienerius metus kurdami DAS sistemą (6)

V. Bottas: mes užtrukome vienerius metus kurdami DAS sistemą
logo Vasario 22 d. 09:52, Daimler AG

Vairo valdymo sistema DAS, sukurta „Mercedes“, bus uždrausta nuo 2021 metų, bet pasaulio čempionų komanda ją galės naudoti šį sezoną. Valtteri Bottas papasakojo, kad komandos inžinieriams sukurti DAS prireikė vienerių metų, todėl jis abejoja, kad varžovams pavyks nukopijuoti šią sistemą šiame sezone.

Valtteri Bottas: „Pirmąją bandymų dieną mes nenaudojome DAS, tik antrą dieną. Aš seniai žinojau apie šios sistemos kūrimą, šio projekto realizacijai prireikė daug laiko – pirmą kartą apie DAS aš išgirdau maždaug prieš metus, o gal ir dar anksčiau.

Atvirai kalbant, DAS naudojimas nesukelia jokių keistų pojūčių. Sistema gerai dirba, ji yra patikima. Galima dirbti vairu kaip tu nori, tai nesukelia jokių problemų. DAS gana paprasta naudoti – kaip jau sakiau, jokių problemų su vairaračiu nėra.

Kai tik komanda atsiveža kokią nors naujovę, tai iš karto prasideda kalbos, legali ji ar ne. Manau, kad mūsų komanda nebūtų pradėjusi kurti tokios sistemos, jei manytų, kad FIA nepripažins jos legalumo ir panaudojimo teisėtumo.

DAS atitinka reglamentą. Kitoms komandoms šiuo atveju yra ties kuo susimąstyti. Esu įsitikinęs, kad dabar jie vertina, kiek laiko ir pajėgų jiems prireiks, norint suprasti, ar sugebės jie pagaminti analogišką sistemą šiais metais ar ne.

„Mercedes“ šis projektas buvo gana sudėtingas, todėl bus nelengva ją greitai nukopijuoti. Tikiuosi, mes turėsime pranašumą, bet kiek didelį – kitas klausimas. Bet kokiu atveju, mūsų ekipa yra geros sportinės formos.

Šaunu, kad komanda diegia panašias inovacijas – tai byloja apie tai, kokie protingi specialistai pas mus dirba. Nėra paprasta sukurti ir įdiegti panašią sistemą. Šiuo metu mes bandome įvertinti DAS potencialą. Manau, kad kai kuriais atvejais DAS bus efektyvi, bet kiek – sužinosime tik sezono eigoje. Viskas priklausys nuo trasų ir lenktynių sąlygų. DAS gali padėti ir šios sistemos pagalba gali būti esminė kovojant dėl pergalių“.

Komentarai (6)


zonker
| Vasario 24 d. 19:15
skeptikas
| Vasario 22 d. 17:56

Sistema yra labai paprasta. Ir visada genialu yra, tai kas paprasta. Lenkiu galvą prieš Merso konstruktorius. Tai vadinasi "mąstyk kitaip". Esmė: DAS sukurta reguliuoti konkrečiai šių Pirelli padangų temperatūrą. (Gal viena iš priežasčių, kodėl Mersai balsavo už praeitų metų padangų palikimą šiems metams. Kitais metais bus žemas profilis, bus 18" ratai, bus visai kitos padangos ir galimas daiktas visai kitos problemos. Tai DAS ir automatiškai gali būti nebereikalinga. Bet šis sprendimas mane žavi. Dar kartą respect.

Pritariu, kad gerai cia sugalvota :) yra sky sports visai geru paaiskinimu youtubeje kaip veikia tas DAS ir mano galva tai turetu prideti nemazai pranasumo, vien priekiniu padangu devejimasi turetu sumazeti kazkiek, plius didesnis greitis tiesiojoje (gal tiksliau pagreitejimas geresnis), na bus idomu pamatyti sia sistema naudojama lenktynese. Mersu vietoje ir as sand baginciau su tokia sistema, nes paskui ponai Helmutai ir kiti visai issigastu :)
skeptikas
| Vasario 22 d. 17:56
Sistema yra labai paprasta. Ir visada genialu yra, tai kas paprasta. Lenkiu galvą prieš Merso konstruktorius. Tai vadinasi "mąstyk kitaip". Esmė: DAS sukurta reguliuoti konkrečiai šių Pirelli padangų temperatūrą. (Gal viena iš priežasčių, kodėl Mersai balsavo už praeitų metų padangų palikimą šiems metams. Kitais metais bus žemas profilis, bus 18" ratai, bus visai kitos padangos ir galimas daiktas visai kitos problemos. Tai DAS ir automatiškai gali būti nebereikalinga. Bet šis sprendimas mane žavi. Dar kartą respect.
Prozax
| Vasario 22 d. 15:10
RBR
| Vasario 22 d. 11:49

Su ta DAS kažkoks š... yra. Visiems aišku, kad daug paprasčiau tokia sistema padaryti veikiančią mygtuko paspaudimu, o ne vairo tampymu. Bet tada gal jau būtų pripažinta kaip automatinė, kas yra uždrausta. Bet nelabai norisi tikėti, kad ji yra mechaninė ir tiesiogiai sujungta su vairo mechanizmu. Tai čia yra tik du variantai. Arba mersai specialiai norėjo, kad tai visi pamatytų ir padarė judinama vairą, arba labai gudriai apėjo taisykles. Bet kokiu atveju 7 titulas garantuotas.

Tokia sistema gali būti TIK mechaninė, nes kitaip būtu nelegali.
McNerka
| Vasario 22 d. 13:25
kazin ar apsimoketu aukoti daug svorio sitai sitemai kalbant apie hidrauline suistema, galbut yra kokia tai unikali svertu sistema, nedaug sverianti kad reikalaui esant butu galima ja pasalinti is bolido nepazeidus labai viso bolido balanso..
kart
| Vasario 22 d. 12:13
RBR
| Vasario 22 d. 11:49

Su ta DAS kažkoks š... yra. Visiems aišku, kad daug paprasčiau tokia sistema padaryti veikiančią mygtuko paspaudimu, o ne vairo tampymu. Bet tada gal jau būtų pripažinta kaip automatinė, kas yra uždrausta. Bet nelabai norisi tikėti, kad ji yra mechaninė ir tiesiogiai sujungta su vairo mechanizmu. Tai čia yra tik du variantai. Arba mersai specialiai norėjo, kad tai visi pamatytų ir padarė judinama vairą, arba labai gudriai apėjo taisykles. Bet kokiu atveju 7 titulas garantuotas.

Be hidraulikos, tai nemanau, kad ten taip patraukytu paprastai ta vaira. Bet kazkur skaiciau, kad ten tipo ir taip galima nu, nes tipo vis tiek vairavimo mechanizmas.
RBR
| Vasario 22 d. 11:49
Su ta DAS kažkoks š... yra. Visiems aišku, kad daug paprasčiau tokia sistema padaryti veikiančią mygtuko paspaudimu, o ne vairo tampymu. Bet tada gal jau būtų pripažinta kaip automatinė, kas yra uždrausta. Bet nelabai norisi tikėti, kad ji yra mechaninė ir tiesiogiai sujungta su vairo mechanizmu. Tai čia yra tik du variantai. Arba mersai specialiai norėjo, kad tai visi pamatytų ir padarė judinama vairą, arba labai gudriai apėjo taisykles. Bet kokiu atveju 7 titulas garantuotas.
×

F-1.lt pulsas