Vėl apie F-1 taisykles

Vėl apie F-1 taisykles
logo 2003 Gegužės 08 d. 20:13
Atrodo, jog FIA ir F-1 komandos pagaliau galutinai susitarė dėl šio ir ypač ateinančių sezonų taisyklių. Išplatintame pranešime dar kartą minimi pagrindiniai pakeitimai ir, daugelio specialistų nuostabai, jame skelbiama, jog sukibimo kontrolės sistema (traction control) nebus uždrausta!
Po kelių FIA ir ekipų atstovų susitikimų, kurie tęsėsi dar nuo praeitų metų gruodžio mėnesio, pagaliau Tarptautinė automobilių federacija ir „Formulės-1“ komandos pasiekė kompromisą.
Informuojame apie pagrindinius taisyklių pokyčius, kurie, kaip manoma, bus paskutiniai pakeitimai ateinantiems sezonams.
Elektroninės pagalbos pilotui priemonės
Nuo 2004-ųjų metų sezono automatinės greičių dėžės ir starto kontrolės sistemos draudžiamos. Sukibimo kontrolė leistina, nes ekipoms pavyko įrodyti FIA, jog sistemos draudimo išlaidos viršytų gautą vertę ir pablogintų ekipų finansinę būklę.
Telemetrija
Duomenų perdavimas iš boksų į bolidą (pit-to-car telemetry) draudžiamas.
Duomenų perdavimas iš bolido į boksus (car-to-pit telemetry) leistinas, nes ekipoms pavyko įrodyti FIA, jog šio būdo duomenų perdavimo draudimo išlaidos viršytų gautą vertę ir pablogintų ekipų finansinę būklę.
Varikliai
Vienas lenktynininkas vieno GP savaitgalio metu naudos tik vieną variklį. Jei variklį teks keisti, lenktynininkas startuos dešimčia pozicijų žemesnėje, nei iškovota kvalifikacijoje, vietoje.
Jei visoms komandoms pavyks gauti pakankamą finansavimą varikliams 2004-ųjų metų sezonui ir išpildyti šiuos reikalavimus, 2005-2006 sezonuose „vieno variklio taisyklė“ bus įteisinta be jokių išimčių.
Radijo ryšys
Komandos naudos nuosavas radijo ryšio sistemas. Ryšio kanalais draudžiama perduoti duomenis – leistinas tik balso perdavimas. FIA turi teisę ir galimybę klausytis bet kokių ekipos radijo pokalbių bei kartu su komercinių teisių savininkais naudoti pokalbių įrašus komerciniais tikslais.
Važiuoklės dalys
2004-2005 sezonuose variklio gaubtų ir galinių sparnų formos bus pakeistos.
Taip pat galiniame sparne bus leidžiama naudoti tik du aerodinaminius elementus (plokštes).
Bent iki 2006-ųjų metų sezono bandymų metų visi bolidai turės standartinius galinius sparnus.
Standartinių sparnų įteisinimui FIA reikalauja, jog tokie sparnai turėtų pakankamą efektyvumą kartu tokiose techniškai skirtingose trasose, kaip Monza ir Interlagos.
2006-ųjų metų sezono važiuoklės dalių reikalavimai bus paskelbti iki 2003-ųjų metų pabaigos.
Techninės grupės (grupė, sudaryta iš F-1 ekipų techninių direktorių – aut.past.) prašoma išanalizuoti galimybę atsisakyti šoninių aerodinaminių skydelių (sidepods) naudojimo.
Specialios lietui skirtos padangos (extreme-weather tyres)
Abi kompanijos-padangų gamintojos turės pagaminti padangas, skirtas labai smarkiam lietui ar liūtims.
Tokių padangų sąlyčio su danga paviršiaus santykis bus numatytas FIA reikalavimais. Šių padangų naudojimas bus galimas tik atitinkamomis oro sąlygomis ir Lenktynių direktoriaus nurodymu.
2004-ųjų metų taisyklėse FIA numato, kad vienos lietaus tipo padangos (wet tyres) vienodai efektyviai veiks nedidelio vandens kiekio trasoje, taip pat ir lietingo oro sąlygomis.
Standartinės stabdžių sistemų žaliavos
Techninės grupės prašoma išanalizuoti ir pateikti FIA medžiagų, skirtų standartinėms stabdžių sistemoms pagaminti, sąrašą. Standartinės stabdžių sistemos planuojamos naudoti nuo 2004-ųjų metų sezono.
Kvalifikacija
Kvalifikacijos taisyklės 2004-ųjų metų sezone išliks tokios, kaip ir šiuo metu t.y. lenktynėse bolidai startuos su tokiu kuro kiekiu bakuose, koks buvo bolide kvalifikacijos metu.
Uždaras parkas (parc ferme)
Jei nebus pateiktas pasiūlymas, kuomet galima būtų vienodai efektyviai stebėti galimus taisyklių pažeidimus laike nuo kvalifikacijos iki lenktynių, uždarojo parko taisyklė liks galioti ir 2004-ųjų metų sezone.
Atsarginis automobilis
Kiekviena komanda nurodys du savo automobilius, kurie dalyvaus kvalifikacijoje.
Jei kvalifikacijoje bus naudojamas atsarginis bolidas, jis turės tiek pat kuro,kiek ir pakeičiamasis automobilis.
Tokiu būdu komandoms bus leista papildyti ar nuleisti kurą atsarginiame bolide pagal aukščiau aprašytą tvarką, bet tik su teisėjų priežiūra.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983