Vengrijos GP etapo strateginė apžvalga

Vengrijos GP etapo strateginė apžvalga
logo 2017 Rugpjūčio 03 d. 06:00, Pirelli/LAT Images

Britų žurnalistas ir komentatorius Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Vengrijos GP etapo rezultatams...

Po nesėkmės Silverstoune „Ferrari“ Vengrijoje reikėjo pergalės ir jie pasiekė šito dėl ryžtingų veiksmų ir skvarbios strategijos.

„Mercedes“ nusileido kvalifikacijoje, o lenktynėse problemos su radijo ryšiu ir nesėkmingas Lewiso Hamiltono startas, kai jis pirmoje atkarpoje užstrigo paskui Maxą Verstappneną, sumažino jų šansus atsilošti.

Budapešte komandų strategai labiausiai bijojo mėlynų vėliavų, laiko praradimo grūstyje ir nesėkmingų startų, po ko jūs atsiduriate paskui lėtesnį bolidą.

Laisvoje trasoje Lewisas buvo greitesnis už komandos draugą Valtteri Botą, jis padidino tempą ir bandė spausti Kimį Raikkoneną, bet padangų dėvėjimasis Vengrijoje šiemet buvo labai mažas, todėl dėl to aplenkti dėl greičio pranašumo nepavyko.

Dėl problemų su vairo mechanizmu Vettelio tempas nebuvo toks geras, bet iš galo jį dengė Raikkonenas, kuris ir garantavo pergalingą dublį.

Ar galėjo „Mercedes“ aplenkti „Ferrari“, jei būtų išskyrę pilotų strategijas? Išnagrinėsime šį klausimą o taip pat „McLaren“ ir Fernando Alonso veiksmus.

Viltys prieš startą

Skirtumas tarp trasos būklės penktadienį, kai komandos renka informaciją apie padangų darbą ir sekmadienio Hungaroringe toks pats didelis kaip ir Bahreine. Trasos būklė smarkiai pagerėja savaitgalio metu.

Po penktadienio treniruočių kai kurios komandos kalbėjo apie du sustojimus boksuose, bet padangos šiemet dėvisi du kartus mažiau nei ankstesniais metais, todėl prieš startą visi suprato, kad distanciją bus galima nuvažiuoti su vienu sustojimu.

„Ferrari“, dėl komandai skaudžių problemų su padangomis paskutiniuose ratuose Silverstoune, dviejų sustojimų variantas atrodė kur kas saugesnis ir jų tempas pirmoje atkarpoje leido spręsti, kad tokia strategija įmanoma, bet šoninės padangų perkrovos Hungaroringe gerokai mažesnės nei Silverstoune, bet to, Vettelio tempas dėl vairo problemų nebuvo labai jau aukštas, todėl padangų nusidėvėjimas pirmoje atkarpoje nebuvo labai didelis.

Raikkonenas buvo greitesnis už komandos kolegą ir galėjo laimėti lenktynes, bet komanda tokio varianto net nesvarstė, jiems buvo svarbiausia, kad Vettelis gautų kuo daugiau taškų nei Hamiltonas ir Bottas.

Lenkimui Vengrijoje reikia turėti mažiausiai 1,5 sek. pranašumą kiekviename rate, bet ir tokiu atveju lenktynininkas gali apsaugoti savo poziciją aktyviai gindamasis. Patyręs pilotas net ir su lėtesne mašina Hungaroringe gali pasipriešinti toms atakoms, kas turi greičio pranašumą.

Ar vertėjo „Mercedes“ pilotams išskirti pilotų strategijas

Kai tik situacija po starto stabilizavosi – Vettelis ir Raikkonenas pirmavo lenktynėse, trečias važiavo Bottas, o paskui jį Verstappenas ir Hamiltonas – „Mercedes“ prireikė „plano B“. Galima buvo pervesti Bottą į du sustojimus   ir spausti „Ferrari“, bandyti įtraukti juos į atsakomąją strategiją, jau suprantant, kad Hamiltonas aplenks Verstappeną dėl jam paskirtos 10 sek. baudos.

Svarbų vaidmenį čia vaidino Carlosas Sainzas – iki padangų pasikeitimo Bottui iki jo reikėjo susikurti reikiamą atstumą, kad po sustojimo boksuose neišvažiuoti paskui Carlosą, kuris tuo metu kovėsi su Alonso – tai galėjo atvesti prie labai didelių laiko praradimų. Valtteri reikiamą atstumą susikūrė tik 22 rate.

Daugelyje kitų trasų toks strategijos pakeitimas galėtų ir suveikti, bet ne šį savaitgalį, kai padangų dėvėjimasis pasirodė esąs minimalus. Vėliau lenktynių eigoje paaiškėjo, kad dėl vairo mechanizmo problemų Vettelis negali atakuoti kelkraščių ir nuvažiuoja ratą 1,5-2 sek. lėčiau nei realus lyderio tempas. Todėl galimybė su dviejų sustojimų strategija „Mercedes“ rimtai pasipriešinti „Ferrari“ buvo labai reali, bet tuo momentu, kai reikėjo priimti tokį sprendimą, minusų buvo daugiau nei pliusų.

Dėl informacinės sistemos gedimo ir radijo ryšio nebuvimo „Mercedes“ negaudavo reikiamos informacijos ir negalėjo kontroliuoti lenktynių. Jie prarado labai daug laiko atstatinėdami sistemą, kad turėtų galimybę ką nors pakeisti.

Nežiūrint į tai, kad „Ferrari“ buvo priversti riboti savo greitį, Bottui nepavyko paspausti Raikkoneno, todėl „Mercedes“ nutarė duoti galimybę Hamiltonui aplenki Kimį. Lewisas pažadėjo sugrąžinti poziciją, jei aplenkti Raikkoneno jam nepavyks.

Sezono pabaigoje „Mercedes“ gailėsis tų trijų taškų, kuriuos Hamiltonas sugrąžino Bottui. Kova asmeninėje įskaitoje šiais metais labai įtempta, pranašumą turi tai „Mercedes“ tai „Ferrari“, tą parodė ir paskutinės lenktynės. Antroje sezono pusėje buvo daugiau trasų, kurios labiau tinka „Mercedes“ komandai, nei tų, kurios labiau tinka „Ferrari“. Bet šio savaitgalio pamoka yra ta, kad jei jūsų komandoje yra akivaizdus „pilotas nr.1“, tai jam kaupti taškus yra kur kas paprasčiau, nei leisti abiem pilotams kovoti tarpusavyje.

„Mercedes“ laikėsi vienodo požiūrio į lenktynininkus pastaruosius trejus metus, nes jie turėjo labai didelį pranašumą dėl greitesnės mašinos. Kai kova tapo kur kas aštresnė, nugalėti su tokiu požiūriu bus kur kas sunkiau, nei pastatyti už vieną favoritą. Vieną kartą tokį „statymą“ reikės atlikti, bet kol kas „Mercedes“ mano, kad dar per anksti.

Alonso ir Sainzo kova

Nedidelio padangų dėvėjimosi  ir mažo strategijų variantų pasirinkimo šalutiniu efektu tapo scenarijus „važiuok paskui lyderį“ vidurinėje grupėje, kai lenktynininkas  į boksus važiavo tame pat rate kaip ir varžovas, važiavęs priekyje. Vengrijoje nebuvo jokių agresyvių „pakirtimų“, kai pilotas stengiasi išsiveržti į priekį dėl ankstesnio sustojimo – keletas tokių bandymų neatnešė laukiamo efekto.

35 rate Fernando Alonso ir Carlosas Sainzas, kovoję dėl 6 vietos, kartu pasuko į boksus.

Kodėl tai įvyko? Tuo momentu Alonso važiavo paskui Sainzą, o iš galo jį spaudė Sergio Perezas. Meksikietis jau buvo beveik priartėjęs prie atstumo, leidžiančio aplenkti ispaną „pakirtimo“ būdu, o ir Alono galėjo „pakirsti“ Sainzą, bet „McLaren“ nesiėmė to daryti.

Komandos žinojo, kad nuvažiuoti su vienu minkštųjų padangų komplektu daugiau kaip 40 ratų bus labai sudėtinga. Jei Sainzą „pakirsti“ 30 rate, iki finišo kaip tik liktų 40 ratų ir tai buvo rizikingas variantas, todėl komanda nutarė „važiuoti paskui lyderį“.

Paprasčiausiai iš visų šioje situacijoje buvo „Toro Rosso“. Jie jautė grėsmę iš Alonso ir Perezo pusės, suprato, kad Fernando į boksus važiuos greičiausiai kitame rate, todėl pakvietė Sainzą pirmą. Tuo pat paskui jį į boksus nuvažiavo ir Alonso. Dabar reikėjo Fernando varžovą aplenktu trasoje, bet ispanas su tuo susitvarkė, nes jis – tikras Hungaroringo ekspertas.

Alonso puikiai važiavo lenktynėse, finišavo šeštas ir tuo pačiu patvirtino „McLaren“ bolido važiuoklės kokybę, kuri ne vieną kartą buvo svarstoma šiais metais.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983