Vokietijos GP: spaudos konferencija

Vokietijos GP: spaudos konferencija
logo 2005 Liepos 25 d. 14:48, Renault
Pateikiame jums po Vokietijos GP lenktynių vykusios spaudos konferencijos vertimą.
KLAUSIMAS (K.:) Fernando, pasiekėte šeštąją pergalę dideliu skirtumu nugalėdamas artimiausius varžovus, tačiau, matyt, svarbiausia yra tai, jog pagrindinis Jūsų konkurentas kovoje dėl čempiono titulo lenktynių nebaigė.
FERNANDO ALONSO (F.A.): Taip, man tai buvo tobulos lenktynės. Automobilis elgėsi gerai nuo starto iki finišo, net sustojimų metu nieko nekoregavome – jaučiausi esąs stiprus. Apskritai, ši diena man – tobula. Pirmuosius 30 ratų negalėjau palaikyti Kimio tempo, kadangi jis kiekviename rate 0,2 ar 0,3 sekundės dalimis buvo už mane greitesnis. Tuo metu galvojau, kad antra vieta yra geras rezultatas. Po jo pasitraukimo buvo labai nuobodu pirmauti tokia didele persvara.
K.: Tačiau be nuobodulio dar teko susidurti ir su emocijomis, kai pamatėte Kimį stovintį šalia trasos, lėtesniais sportininkais ir galimų problemų grėsme.
F.A.: Ratu atsilikę lenktyniniai paskutinėse dvejose lenktynėse tapo itin didele problema trasoje. Čia, kaip ir prieš dvi savaites, mėlynų vėliavų nemačiau. Lenktynių pabaigoje prisivijau keturių ar penkių bolidų „traukinuką“, bet ryžtingesnių veiksmų prieš juos nesiėmiau. Juanas Pablo buvo atsilikęs nuo manęs apie 30 sekundžių, todėl nenorėjau be reikalo rizikuoti.
K.: Šį kartą Jūsų pusėje buvo patikimumas, o Kimio – greitis. Ką manote apie šį skirtumą tarp „McLaren“ ir „Renault“, žvelgdamas į ateinančias lenktynes?
F.A.: Matėme, kad viso savaitgalio metu dominavo viena komanda – „McLaren“, todėl mums buvo netikėtas „Renault“ progresas. Puikiai žinome, kad lenktynių rėžime su jais kovoti galime artimiau, tačiau tam, kad juos įveiktume, reikia patobulinti bolidą. Jie yra nežymiai greitesni – tai tiesa, tačiau lenktynės trunka ne 30, o 70 ratų.
K.: Juanai Pablo, nepaisant to, kad startavote paskutinis, buvote prisipylęs daugiausiai degalų iš visų pilotų, sugebėjote finišuoti antras.
JUANAS PABLO MONTOYA (J.P.M.): Turint galvoje greitį, kurį demonstravau šių lenktynių metu su pilnu kuro baku, galiu drąsiai teigti, jog turėjau nugalėti. Tačiau vakar (šeštadienį – red. past.) padariau klaidą. Atsiprašiau komandos, kadangi jie dėl manęs labai stengėsi. Šiandien sugebėjau reabilituotis: iš paskutinės vietos pakilau į antrąją. Tai nėra blogas rezultatas.
K.: Lenktynių metu nebuvo laiko nuoboduliui, ar ne taip?
J.P.M.: Pirmieji ratai buvo išties pamišėliški. Po to, važiuodamas paskui lėtesnius pilotus, taupiau degalus, o atsivėrus erdvei spaudžiau, kaip galėjau. Kai pavijau Michaelį ir Jensoną, viskas pasikartojo. Šiek tiek sunerimau, kai Jensonui pavyko aplenkti Michaelį, kadangi mano bolidas greičiau važiuoti galėjo tik „švarioje“ trasoje.
K.: Vakar kvalifikacijoje važiavote puikiai, tačiau padarėte klaidą. Kas atsitiko?
J.P.M.: Manau, visa bėda buvo aukštas trasos kraštas (angl. – kerb) prieš posūkį. Užvažiavus ant jo, bolido galas pradėjo slysti ir aš išlėkiau iš trasos. Šiek tiek apmaudu, kadangi galėjau užimti „pole“ poziciją. Žinojau, kad Kimio rato įveikimo laikas nėra įspūdingas, todėl tikėjausi laimėti kvalifikaciją.
K.: Jensonai, tai antrasis kartas šiais metais, įskaitant ir San Marino GP, kai Jūs lipate ant podiumo. Puikiai kovojote su Michaeliu Schumacheriu.
JENSONAS BUTTONAS (J.B.): Puikios lenktynės. Buvo smagu pagaliau su kažkuo kovoti. Per startą Michaelis mane aplenkė pirmą posūkį įveikdamas kiek plačiau. Po pirmojo sustojimo jis sugebėjo likti priekyje, o aš užstrigau ir niekaip negalėjau jo aplenkti. Apskritai, lenkti „Ferrari“ šioje trasoje yra labai sunku. Nors ir pavyko tai padaryti, laiko sugaišta buvo pernelyg daug. Jeigu nebūčiau užstrigęs, galbūt galėčiau džiaugtis geresniu rezultatu. Tačiau, nepaisant to, norėčiau padėkoti komandai. Šis savaitgalis mums buvo išties puikus.
K.: Puikiai susidorojote su Michaeliu. Jis dar bandė gintis, tačiau nesėkmingai.
J.B.: Michaelis nėra tas žmogus, kurį lengva aplenkti, todėl galima sakyti, jog manevras buvo geras. Žinojau, kad posūkio viduryje jis yra labai lėtas, todėl vienintelė galimybė su juo susidoroti buvo lėčiausiame trasos posūkyje. Turint galvoje šį sunkų sezoną, iškovota prizinė vieta yra labai geras rezultatas komandai. Tikime, kad toliau reikalai tik gerės.
K.: Lenktynių pabaigoje priartėjote prie Juano Pablo.
J.B.: Taip, niekada negali žinoti, ką galvoja tavo varžovas. Kai tik aplenkiau Michaelį, automobilis važiavo greitai, neturėjau jokių problemų su balansu.
K.: Fernando, kova dėl čempiono titulo blėsta. Jums ši diena buvo puiki. Ką manote apie likusią sezono dalį?
F.A.: Galvoju ir ruošiuosi kiekvienoms lenktynėms atskirai. Panašu, kad tai yra geras būdas, kadangi šiuo metu esu geroje situacijoje. Nematau priežasties kažką keisti. Dar liko 70 taškų, o mano persvara sudaro daugiau nei pusę jų – 36. Jeigu sugebėsime finišuoti lenktynėse, jam (K.Raikkonenui – red. past.) atsigriebti bus nepaprastai sunku.
K.: Ką jautėte lenktynių pradžioje, kai Kimis tolo nuo Jūsų?
F.A.: Iš pradžių jis tolo gana sparčiai, kadangi aš buvau konservatyvesnis, norėjau susipažinti su sąlygomis trasoje. O vėliau jis tolo po 0,3 ar 0,2 sekundės kiekviename rate, kas buvo netgi mažiau, nei mes tikėjomės.
K.: Kelis kartus sugebėjote būti greitesnis ir šiek tiek sumažinote atsilikimą.
F.A.: Galbūt. Mano ratų įveikimo laikai buvo pastovūs, o Kimis tuo pasigirti negalėjo. Jis buvo pirmasis žmogus, kuriam tekdavo lenkti ratu atsilikusius sportininkus, todėl su jais jis turėjo daugiau problemų negu aš.
K.: Ar buvote patenkintas automobiliu visų lenktynių metu?
F.A.: Taip. Dažniausiai sustojimų metu pareguliuojame sparnų atakos kampus, padangų slėgį, tačiau šį kartą nedarėme nieko. Buvau visiškai patenkintas bolido elgesiu.
K.: Po savaitės lenktyniausite Vengrijoje, kur jau esate nugalėjęs. Kokiomis nuotaikomis ten važiuojate?
F.A.: Vengrija man visuomet buvo viena mėgstamiausių trasų. Manau, užlipsime ant podiumo ir, galbūt, nugalėsime „McLaren“. Tačiau tenka pripažinti – šią akimirką jie yra greičiausi.
K.: Juanai Pablo, ar prieš startą tikėjotės užlipti ant podiumo?
J.P.M.: Podiumo nesitikėjau. Maniau, kad galiu finišuoti penketuke. Po trijų ar keturių ratų buvau jau dešimtas ir tas man labai padėjo.
K.: Papasakokite apie pirmąjį ratą. Jo metu sugebėjote aplenkti aštuonis sportininkus!
J.P.M.: Tris bolidus aplenkiau jau starto metu. Negalėjau matyti šviesoforo, taigi pajudėjau tada, kada pamačiau pajudant kitus. Tiesą sakant, mano startas nebuvo geras. „Jordan“ pilotai labai vangiai pradėjo lenktynes, o aš aplenkiau iš karto tris lenktynininkus. Na, o tada sekė pirmas ir antras posūkiai, kuriuos įveikiau labai gerai ir sugebėjau iškovoti dar keletą pozicijų.
K.: O tada šiek tiek aprimote.
J.P.M.: Taip. Prieš mane buvo trys ar keturi pilotai. Galėjau aplenkti vieną, gal du, tačiau tikrai nebūčiau aplenkęs visų, todėl nusprendžiau verčiau pataupyti degalus.
K.: Turėjote gana nemalonių akimirkų, kai prisivijote ratu atsilikusius lenktynininkus.
J.P.M.: Taip, praradau nemažai laiko ir netgi maniau, kad Jensonas gali tuo pasinaudoti. Panašu, kad tai buvo Nickas ir Ralfas, kurie kovodami dėl aukštesnės pozicijos manęs nepraleido pusę rato. Ten praradau mažiausiai vieną sekundę. Aš juos suprantu, jie varžėsi tarpusavyje, tačiau aš kovojau dėl antrosios vietos.
K.: Tačiau gale paaiškėjo, kad tai per daug Jums nekainavo.
J.P.M.: Taip, sugebėjau pakankamai atitrūkti prieš savo sustojimą.
K.: Jensonai, kaip manote, ar Jums buvo įmanoma po Juano Pablo sustojimo į antrą posūkį įvažiuoti pirmiau?
J.B.: Labai ilgai buvau užstrigęs už Michaelio, be to, žinojau, kad Juanas Pablo turi daugiau degalų kuro bake, taigi to tikėtis buvo naivu. Tačiau aš nesiruošiau nuleisti rankų. Tikėjausi, kad jis užstrigs už lėtesnių sportininkų. Mums abiems šios lenktynės buvo puikios. Tai buvo pirmais kartas, kai galėjau važiuoti maksimaliu greičiu viso GP metu nuo starto iki finišo. Džiaugiuosi trečia vieta ir sveikinu komandą. Jie labai gerai padirbėjo.
K.: Ar jaučiate dar didesnį palengvėjimą po šios dienos lenktynių?
J.B.: Taip, šis sezonas mums labai sunkus, bet panašu, kad kiekvienose lenktynėse esame greitesni ir greitesni. Tikiuosi, kad neilgai trukus galėsime konkuruoti su „Renault“ ir „McLaren“. Nežinau, ar tai realu, tačiau būtų fantastiška.
K.: Fernando, ar jaučiatės taip, lyg pusė čempiono titulo būtų Jūsų kišenėje?
F.A.: Ne visai, juk visko pasitaiko. Gali iškovoti 10 taškų, o tavo oponentas 0, tačiau jau kitose lenktynėse gali būti atvirkščiai. Deja, dar liko per daug lenktynių, dar gali daug kas atsitikti. Šį mėnesį buvome labai stiprūs, mums labai sekėsi, todėl iškovojome daugiau taškų už Michaelį ir Kimį. Mano persvara prieš juos yra gana didelė, nors dar liko 70 galimų taškų.
K.: Fernando, visą laiką, stovėdamas ant podiumo, kažką kalbėjote. Ar galite atskleisti su kuo šnekėjote ir ką sakėte?
F.A.: Kalbėjau su Jensonu, Juanu Pablo ir visa komanda. Kai matai tau brangius žmones, mechanikus, fizioterapeutus, vadovą – matai savo šeimą ir būna labai sunku sustoti.
K.: Kaip manote, ar Kimis dar turi galimybių Jus pavyti?
F.A.: Taip, manau, jis gali laimėti lenktynes, kadangi šią akimirką greičiausias yra jo automobilis. Žinome, kad esame geresnėje pozicijoje, tačiau reikia būti atsargiems, nes, kaip jau sakiau, dar liko 70 taškų. Jeigu sugebėsime finišuoti kiekvienose lenktynėse, jam bus nepaprastai sunku mane pavyti, tačiau užtenka dvejose ar trejose etapuose nefinišuoti ir persvara gali ištirpti.
K.: Juanai Pablo, kaip apibūdintume šį gana keistą savaitgalį komandai?
J.P.M.: Šeštadienį norėjau save pribaigti ir, manau, visi troško padaryti tą patį. Esu tikras, kad galėjau laimėti „pole“ poziciją. Kai atsitrenkiau į sieną, paklausiau komandos: „Kokiu greičiu važiavau?“. Jie atsakė, kad buvau 0,1 sekundės dalimis priekyje, taigi labai nusiminiau. Pažadėjau visiems, kad dėl jų padarysiu viską, kad tik geriau pasirodyčiau. Tai man pavyko. Manau, jeigu būčiau startavęs priekyje, būčiau nesunkiai nugalėjęs, tačiau tai antroji mano prizinė vieta šiais metais. Esu labai laimingas, kadangi man šis sezonas nėra pats sėkmingiausias. Panašu, kad reikalai gerėja. Tik 16 ar 17 taškų atsilieku nuo Kimio.
K.: Jensonai, ar nebijojote lenkti Michaelio Schumacherio? Kaip manote, gal jis per daug Jus blokavo, nors buvo žymiai lėtesnis?
J.B.: Svarbiausia yra tai, kad man pavyko. Kontakto nebuvo. Stabdymo metu jis šiek tiek pajudėjo į mano pusę, tačiau baimintis tikrai nebuvo ko.
K.: Kaip manote, kodėl lenkti buvo taip sunku?
J.B.: Michaelis galėjo greitai važiuoti greituose posūkiuose, taigi negalėjau prie jo priartėti. Pranašumą turėjau antrame, lėtame, posūkyje, todėl stengiausi kuo geriau iš jo išvažiuoti ir tiesiojoje jį „pagauti“.
K.: Fernando, kas sukosi Jūsų galvoje, kai šalia trasos pamatėte Kimio bolidą?
F.A.: Galvojau tą patį, ką jis Kanadoje, kai pamatė stovintį mane. (Juokiasi)
K.: Juanai Pablo, minėjote, kad pergalė galėjo būti Jūsų, jei būtumėte startavęs rikiuotės priekyje. Ar tai reiškia, kad „McLaren“ vis dar nenaudoja komandinės taktikos?
J.P.M.: Aš vos 17 taškų atsilieku nuo Kimio, todėl kalbos apie komandinę taktiką net būti negali. Jeigu ne mano nesėkmės, būčiau priekyje jo. Komandai nėra gerai, kad šiandien Kimis nepasiekė finišo, tačiau bent jau aš sugebėjau pelnyti keletą brangių taškų. Smagu žinoti, kad turime greičiausią bolidą, tačiau blogai, kad sėkmė nėra mūsų pusėje. Pavyzdžiui Prancūzijoje sugedo mažas vamzdelis ir sugadino visą hidraulikos sistemą. Nežinau, kas šiandien nutiko Kimiui, tačiau esmė yra ta, kad problemų turime su tais automobilio komponentais, su kuriais anksčiau niekados bėdų neturėjome. Ir baisiausia, kad tai atsitinka velniškai svarbiose lenktynėse. Galiu drąsiai teigti, kad komandinės taktikos „McLaren“ nenaudoja. Ji – uždrausta. Jeigu sumanyčiau padėti Kimiui, tai būtų mano vieno sprendimas. Šiuo metu labiau panašu, kad turėsiu kovoti su juo dėl antrosios vietos čempionate.
K.: Ar sūnus pakeitė Jūsų požiūrį į lenktynes? Ar dabar esate atsargesnis?
J.P.M.: Žmonės galvoja, kad taip, tačiau šiandien aplenkiau net 8 pilotus pirmame rate. Taigi, matyt, kad nepakeitė.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983