VRM nedrausmingiems vairuotojams siūlo griežtesnes priemones (8)

VRM nedrausmingiems vairuotojams siūlo griežtesnes priemones
logo 2023 Lapkričio 20 d. 16:38, Pexels

Vidaus reikalų ministerija pranešė, jog Vyriausybėje įvykusiame Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje aptarta šių metų avaringumo situacija šalyje ir eismo įvykių priežasčių analizė.

Pastaraisiais metais šalies keliuose stebimos nerimą keliančios tendencijos. Suprastėjo eismo įvykių statistika – padaugėjo eismo įvykių ir žūčių juose, nors keliuose sumažėjo žuvusių pėsčiųjų. Mažiau eismo įvykių sukelia ir neblaivūs vairuotojai ir neturintys teisės vairuoti.

Per 2023 m. 10 mėnesių šalies keliuose įvyko 2 513 eismo įvykiai, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti žmonės.

Šiuose eismo įvykiuose žuvo 128 žmonės, t. y. 24 žmonėmis daugiau nei per 2022 metų tą patį laikotarpį. Daugiausia žuvusiųjų – transporto priemonių vairuotojai. Žuvę automobilių vairuotojai sudaro 41 proc. visų žuvusių eismo dalyvių, keleiviai – 26 proc., pėstieji – 26 proc.

Eismo įvykiuose sužeisti 2 894 žmonės, t. y. 20 žmonių daugiau nei 2022 metais tuo pačiu laikotarpiu.

Pagrindinė tragiškų įvykių keliuose priežastis – nesaugus greitis arba greičio viršijimas.

VRM nuomone, reiktų didinti baudas už greičio viršijimą iki 30-60€ už 11-20 km/val. viršijimą (dabar galioja 12-30 Eur bauda) ir skirti nuo 60 iki 120 Eur baudą už 21-30 km/val. viršijimą; dabar galioja 30-90 Eur bauda.

Taip pat siūloma atimti teisę vairuoti, viršijus greitį daugiau 30 km/val., kai vairuotojas jau buvo kartą baustas, bei viršijus greitį daugiau nei 40 km/val., kai vairuotojas taip pat buvo kartą baustas.

Pažymėtina, kad baudos už greičio viršijimą neperžiūrėtos nuo 2008 m. ir neatitinka dabartinio pragyvenimo lygio ir gaunamų pajamų. Praktika rodo, kad kuo daugiau viršijamas saugus greitis, tuo mažiau išieškoma baudų.

Be kita ko, išsisukinėjimas nuo baudų tampa ir verslu – kai kurie asmenys siūlo savo kontaktus, kad būtų nurodyti pažeidėjais, tačiau baudų nemoka.

Nesumokėjusiems baudų už kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus VRM siūlo neleisti naudotis savo automobiliais iki baudų sumokėjimo – būtų stabdoma transporto priemonės teisė dalyvauti eisme, nekeičiamas/neišduodamas vairuotojo pažymėjimas.

2021 m. skirta 1 406 809 Eur baudų už KET pažeidimus, iš jų sumokėta 513 978 Eur (36%). 2022 m. skirta  1 701 520 Eur baudų, iš jų sumokėta 476 976 Eur (28%). 2023 m. iki lapkričio 1 d. skirta 2 562 617 Eur baudų, iš jų sumokėta 409 236 Eur (16%).

Šiuo aspektu Finansų ministerijai ir Valstybinei mokesčių inspekcijai siūloma peržiūrėti baudų už paskirtus administracinius nusižengimus išieškojimo procedūras.

Kitoms ministerijoms pagal veiklos sritis siūloma parengti pasiūlymus dėl prieigos prie nebūtinųjų paslaugų (pvz., lizingo, transporto priemonės pirkimo, kelionės bilieto pirkimo ir kt.) ribojimo apimties plėtimo, jei asmuo nesumokėjo visų paskirtų baudų už administracinius nusižengimus.

Taip pat VRM siūlymu automobilio savininkas, davęs vairuoti savo transporto priemonę ryšių su Lietuva neturinčiam asmeniui, privalo laiduoti už pažeidėjui paskirtos baudos sumokėjimą. KET pažeidėjui per nustatytą terminą nesumokėjus baudos, atsakomybė tektų laiduotojui. Automobilio savininkui nesumokėjus baudos, turi būti ribojamas vairuotojo pažymėjimo išdavimas/keitimas; transporto priemonei stabdoma teisė dalyvauti eisme.

VRM nuomone, Rizikos grupės asmenų sąrašą tikslinga papildyti pakartotinai vairuojančiais be teisės vairuoti, vairuojančiais chuliganiškai ir viršijusiais greitį virš 50 km/val. Siūloma išplėsti pareigūnų įgaliojimus tikrinti, ar tokie asmenys laikosi apribojimų ir nevairuoja, bei esant reikalui – siųsti jiems įspėjimus.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
YZF
IP: 20135ae | 11/20 19:42 Atsakyti
Kaip jie nustate kad kalte greitis? Isvaziavo i priesinga juosta, kaktomusa lavonas, o jie sugavojo kad cia del virsyto greicio? Akivaizdu kad greitis cia tik nevykes pasiteisinimas (kaip ir statistikos paemimas su covidiniais ar post cividiniais metais kai kelioniu buvo zenkliai maziau). Paprasciausiai reikia daugiau pinigu surinkti kad poto greicio matuoklius po 50k galetu 'issinuomoti' ir tiek ziniu. Luzeriu gauja.
Klepsidra
IP: ebcf803 | 11/20 18:37 Atsakyti
valdziazmogio matematika: bauda yra 30Eur - surenku 18%, padarysiu bauda 60Eur, kad tie 72% daugiau nesumoketu
rasytojelis
IP: 85f0e13 | 11/20 18:41 Atsakyti
Šiaip tai keista, kad toks mažas surenkamumas procentaliai, reiškia niekas nieko nemoka čia tų baudų/
ddt
IP: ca1c225 | 11/20 19:16 Atsakyti
Tai kaip gaunasi? Pirmadienį viršijau greitį, antradienį į VMI ateina pranešimas, susimoku penktadienį, bet ir psio, automobilis nuo antradienio iki penktadienio negali dalyvauti eisme? Ir dar - nesu tikras ar straipsnio/pasiūlymo autoriai gali pasakyti, kokia bauda yra už viršytą saugų greitį.
bratka
IP: ccd17f4 | 11/21 19:42 Atsakyti
O dėl nekokybiškų kelių kur yra paskaičiauta kiek eismo dalyvių nukentėjo, ar tokios statistikos nėra, kad nemokėti kompensacijos.
Jo
IP: a2251a6 | 11/22 05:41 Atsakyti
Valdžiagalvių logika, manau, reikia bausti visus, kurie nenubausti ir bausti daug griežčiau, nes jie - piktybiniai pažeidinėtojai, tiesiog gerai maskuojasi!
f40
IP: 35e494f | 11/20 20:17 Atsakyti
YZF
11/20 19:42

Kaip jie nustate kad kalte greitis? Isvaziavo i priesinga juosta, kakt... skaityti daugiau

gal pirma atskirk-kas yra ,,greicio virsijimas,, ir ,,saugus greitis,,. gali ir nevirsidamas greit padaryt avarija-nubaus kaip uz ,,nesaugu greiti,,. o baudos uz greicio virsijima skiriamos,kad sumazint saugaus greicio pasekmes....
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983