W.Toet: taisyklės turi būti apibrėžiamos tariantis su komandomis

W.Toet: taisyklės turi būti apibrėžiamos tariantis su komandomis
logo 2007 Sausio 02 d. 20:42, FIA
BMW komandos vyriausiojo aerodinamikos specialisto Williamo Toet nuomone, „Formulės-1“ taisyklės, apibrėžiančios bolidų aerodinamiką, ir taip turėsiančios paskatinti lenkimus, turi būti apibrėžtos ir priimtos dalyvaujant ekipoms.
Specialisto nuomone, Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) siūlomi taisyklių apibrėžimai yra pernelyg bendriniai, ir komandos ras būdų, kaip išnaudoti reglamento spragas, taip sužlugdydamos pradinę taisyklių keitimo paskritį.
„Už paprastų taisyklių, priimtų be nuodugnių tyrimų, slypi pavojus, kad jas įgyvendinti ėmusios komandos, siekdamos sau naudingų tikslų, iškreips pradinę jų paskirtį“, - pareiškė W.Toet.
„Man svarbiausia – mano komanda. Turiu didinti savo komandos pajėgumą. Taigi, jei galėsiu pagreitinti savo bolidą, nors taip sugadinsiu visą CDG koncepcijos (dviejų dalių galinių sparno, žr. nuotrauką – red. past.) potencialą, neturėsiu kitos išeities. Turėsiu taip ir pasielgti“, - aiškino aerodinamikos specialistas.
„Todėl taisykles būtina aptarti su tokiais žmonėmis kaip aš ar Willi Rampfas (BMW komandos technikos direktorius – red. past.) ir tokiu būdu apibrėžti reglamentą, kuris būtų protingas ir neleistų komandoms sužlugdyti pradinės idėjų paskirties išnaudojant spragas taisyklėse“, - pažymėjo jis.
W.Toet nuomone, būtina suderinti FIA siūlomą CDG koncepciją bei komandų proteguojamą sprendimą didinti mechaninį bolidų sukibimą su trasa. Tačiau viskas, pasak šio specialisto, turi būti apibrėžta tik atlikus nuodugnius tyrimus.
„Visi žino, kad FIA reikia tyrimų, kurie leistų geriau perprasti lenkimus. FIA ištyrė šią problemą matematiškai, o automobilių gamintojai susidėję tarpusavyje atliko keletą studijų vėjo tunelyje. Abi pusės turi svarių argumentų, o FIA per Techninę darbo grupę kalba apie galimybes suderinti šias dvi nuomones ir suorganizuoti nuodugnų tyrimą, kas yra sveikintina“, - teigė W.Toet.
„Jei „Formulės-1“ populiarumas kris, mes visi neteksime darbo ir nebegalėsime toliau žaisti su savo mielaisiais žaisliukais. Mes visi norime, kad „Formulė-1“ būtų geros būklės, o ji bus geresnė, jei lenktynės taps geresnėmis“, - pridūrė jis.
„Formulės-1“ komandos rugsėjį FIA pateikė jungtinį alternatyvų pasiūlymą, kaip išspręsti lenkimų trūkumų lenktynėse. Ekipos, kaip jau teigta, siūlo vietoje radikalių aerodinamikos permainų, padidinti mechaninį bolidų sukibimą su trasa.
„Vizualiai bolidai atrodys visiškai kitaip. Jie bus visiškai atnaujinti ir lenkimų požiūriu veiks kiek geriau nei CDG sparnai, tačiau, tuo pačiu, neatrodys taip radikaliai. Išvaizdos skirtumas bus toks, kad po kelių lenktynių visi lengvai pripras ir pamirš, kad jie prieš tai atrodė kitaip“, – taip komandų pasiūlymą komentavo „Renault“ inžinerijos direktorius Patas Symondsas.
FIA kiek anksčiau atsisakė planų jau 2008 metų sezone įvesti CDG sparno naudojimą ir šios idėjos įgyvendinimą preliminariai atidėjo iki 2009 metų sezono. Beje, pastarajam numatyti pakeitimai turėtų padidinti ir mechaninį bolidų sukibimą su trasa, nes padidės mašinų plotis bei jų ratai, ypač galiniai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983