WRC atsisako hibridinių sistemų: kas toliau?

WRC atsisako hibridinių sistemų: kas toliau?
logo 2024 Kovo 28 d. 07:00, Jaanus Ree/Red Bull Content Pool nuotr.

Po Švedijos ralio FIA paskelbė – nuo 2025 metų pasaulio ralio čempionate (WRC) vėl keisis reglamentas. Tiesa, tai turėtų išeiti į naudą.

FIA paskelbė, kad nuo 2025 metų WRC nebeliks hibridinių automobilių.

Nuo 2022 m. sezono pasaulio ralio čempionate automobiliai turėjo būti hibridiniai. Tai turėjo pažymėti nauja WRC era, galiausiai tai buvo padaryta ir dėl oro taršos mažinimo. Visgi tai nepasiteisino.

WRC populiarumas pastaruoju metu krenta, o viena iš to priežasčių yra ir sumažėjęs konkurencingų lenktynininkų skaičius. „Ford“ (kitaip – „M Sport“) pastaraisiais metais priminė tik savo šešėlį, kalbant apie tuos laikus kai Sebastianas Ogier galėjo skinti titulus su šios ekipos automobiliais.

Atsisakymas hibridinių sistemų gali būti geras ženklas „M Sport“ ekipai. 2024 m. sezone šios ekipos sudėtį sudaro Adrienas Fourmaux ir Gregoire'as Munsteris. Su visa pagarba šiems talentingiems lenktynininkams, bet tokia sudėtis parodo neegzistuojančias komandos ambicijas bei susitraukusį biudžetą.

2025 metais automobiliai bus pigesni, o tai visada yra gerai – galima bus daugiau pinigų išleisti kitose pozicijose. Tiesa, nuo 2026 metų, panašiai kaip ir „Formulės-1“ čempionate, WRC susipažins su dar visiškai nauju reglamentu.

Kitas ir galbūt net lemiamas argumentas – stagnacija. Jeigu WRC toliau liktų prie hibridinių automobilių, tai sukurtų nemalonią stagnaciją. Šiuo metu „Rally 2“ ir „Rally 1“ klasės yra atsiskyrusios kaip niekada. Jaunesni lenktynininkai neturi šansų pajusti, ką reiškia aukščiausios klasės automobiliai.

Sugrįžimą į ralį žada ir „Lancia“ su „Subaru“. Šiems gamintojams būtų be proto sunku „įsipaišyti“ į hibridinių automobilių erą, o dabar kelias pasidaro atviras. WRC žino, kad jiems reikia kelti savo populiarumą, o senieji prekės ženklai prie to gali prisidėti. Galų gale, čempionate reikia ir daugiau konkurencijos.

Šioje situacijoje padėjo ir WRC sirgalių apklausa, kurią kūrė pati FIA (tarptautinė automobilių federacija). Joje sirgaliai išreiškė savo nuomonę ir akivaizdu, kad jie buvo išklausyti.

Iki šiol buvo įvairių svarstymų. Galbūt net viskas ėjo link to, jog galėjo nelikti elitinės „Rally 1“ klasės. Galiausiai buvo rastas kitas sprendimas – „Rally 1“ su elitiniais Neuville, Tanaku, Evansu turėtų likti, kaip ir stipriausios komandos.

WRC čempionato dar laukia pereinamieji metai, o pirmas žingsnis teisinga linkme jau buvo žengtas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos