WRC: Monte Karlas: rezultatai ir išvados

WRC: Monte Karlas: rezultatai ir išvados
logo 2005 Sausio 24 d. 15:52, Peugeot
Pasibaigė pirmasis Pasaulio ralio čempionato etapas. Stebuklų nėra, Monte Karlo „sėkmės formulė“ tokia pat, kaip ir bet kurio kito ralio, jos pagrindiniai elementai yra vairuotojo ir šturmano pajėgumas, technikos galimybės ir laimės koeficientas.
Kaip tik todėl, vairavęs „Opel Ascona", ralį laimėjo… Ne, net Monte Karlo laimės koeficientas nėra toks svarus, kad 2005-jų varžybas laimėtų koks nors senutės „Asconos“ vairuotojas. Nugali tik tie, kurie yra pajėgūs nugalėti. Tačiau kartais atrodo, kad su kitais, ne mažiau vertais pergalės, likimas elgiasi nesąžiningai…
Tarp kitko, „Opel Ascona“ tikrai laimėjo Monte Karlo ralį. 1982 metais, tai buvo antroji iš keturių legendinio V.Riohrlio pergalių šiame ralyje.
Nugalėtojai
Sebastienas Loebas, „Citroen“ - 10 taškų
Tonis Gardemeisteris, „Ford“ - 8 taškai
Gilles Panizzi, „Mitsubishi“ - 6 taškai
Markko Martinas, „Peugeot“ - 5 taškai
Marcusas Gronholmas, „Peugeot“ - 4 taškai
Manfredas Stohlis, „Citroen“ - 3 taškai
Harris Rovanpera, „Mitsubishi“ - 2 taškai
Romanas Kresta, „Ford“ - 1 taškas
Laimėjęs septynis greičio ruožus iš penkiolikos, nepalikęs jokių vilčių artimiausiems konkurentams, varžybose nugalėjo Sebastienas Loebas, vairavęs „Citroen“. Jo stenogramoje buvo pažymėtos net tos vietos, kurios „nenumatytai galėjo tapti pavojingomis”, bet prie jų sugrįšime kiek vėliau.
Ar galėjo kas nors sukliudyti S.Loebui tapti nugalėtoju? Taip, jis pats. Jau po šešto greičio ruožo Sebastienas nuo artimiausio persekiotojo buvo atitrūkęs daugiau, nei pusantros minutės, t.y. labai daug. Tokioje situacijoje tarsi reikėtų neskubėti, stengiantis saugiai išlaikyti įgytą pranašumą. Tačiau, kaip S.Loebui parodė 2004-jų sezono pamokos, važiuoti lėčiau yra pavojinga, nes labai sunku išlaikyti maksimalią koncentraciją. Kalnai nėra ta vieta, kur galima sau leisti „truputį suklysti“. Todėl prancūzas „spaudė iki galo“. Ir laimėjo.
Antrasis ant podiumo užlipo Tonis Gardemeisteris ("Ford"), trečiasis – Gilles Panizzis ("Mitsubishi"). Jie buvo tarp stipriausiųjų, bet būtent jų sėkmės formulėje laimės koeficientas nulėmė daug. Todėl vertėtų pabandyti įvertinti komandas ir ekipažus, remiantis ne tik jų vietomis galutiniame sąraše, t.y. pažiūrėti, kas būtų lyderiai, jei sėkmės formulėje neliktų „laimės koeficiento“. Kam reikalingi svarstymai tema „kas būtų, jeigu būtų”? Kad geriau suprastume ralį. Patikėkite, tada jis tampa nepalyginamai įdomesniu.
Faktai ir išvados
"Citroen": Monte Karlo „Nr.1”
"Xsara WRC“ nurašyti dar anksti. S.Loebas toks pat greitas, šaltakraujiškas, progresuojantis, kaip 2004-aisiais. Francois Duvalis taip pat vertas ypatingo pagyrimo: sunku būtų patikėti, kad pirmuosiuose penkiuose greičio ruožuose jis buvo antras atsitiktinai.
"Ford": geriau, nei buvo galima tikėtis
Abu vairuotojai finišavo taškų zonoje, o Tonio Gardemeisterio užimta antroji vieta rodo, jog komanda, kuriai labai sutrukdė praėjusių metų gale vėlavęs gamintojo sprendimas dėl dalyvavimo ralyje, turi šansų nebūti tarp atsaiderių. Pagal šio ralio rezultatus T.Gardemeisterį būtų galima įtraukti į pajėgiausių WRC vairuotojų šešetuką ar net penketuką, šiam sportininkui pavyko labai greitai adaptuotis „Focus WRC“ automobilyje. Paskutiniuose ralio greičio ruožuose ir Romanas Kresta atsipalaidavo, važiavo greitai ir užėmė aukštas vietas.
"Mitsubishi": planas artėti prie lyderių yra vykdomas
Pirmasis „Mitsubishi“ ekipažo apdovanojimas po 2001 m. Komanda daro viską, kad automobiliai pasiektų finišą. Ir, nors techninių problemų buvo (nestabiliai veikė pusiau automatinis pavarų perjungimo mechanizmas, perdaug kaito stabdžiai), trečioji G.Panizzi vieta yra tiesiog puikus rezultatas. Juolab, kad vairuotojams labai trukdė pagal naujus saugumo reikalavimus privalomas specialus kaklo įtvaras. Be to, komanda buvo pasirinkusi šiek tiek per minkšto mišinio padangas.
"Peugeot": pavarų dėžė negenda
Norėtųsi tikėti, kad problemos liko 2004-uosiuose. Bet kuriuo atveju, „307 WRC“ Monte Karlo ralį atlaikė. Ir, nors M.Martinui „Peugeot“ vis dar yra „neįprastas automobilis”, komandą nuo pirmųjų vietų skiria labai neaukštas laiptelis. Dukart pasaulio čempionas M.Gronholmas yra pareiškęs, kad, jei jo netenkins šių metų rezultatai, jis pasitrauks ir ralio. Bet niekas nemano, jog Marcusas pasiduoda.
"Škoda": komandoje – nauja žvaigždė?
Pastaraisiais metais komanda sėkmingai dirba dviem kryptimis: palaipsniui vis labiau tobulėja „Fabia WRC“ ir gauna „starto galimybę“ jauni, tik savo šalyse žinomi sportininkai. Vieną jų – A.Bengue'ą – galima drąsiai pavadinti šio ralio atradimu.
"Subaru": stiprūs, bet pralaimėję
Komanda varžybas užbaigė be taškų. Nuo pat ralio pradžios abu vairuotojai, pasirinkę per minkštas padangas, susidūrė su dar viena netikėta problema: greitai važiuoti labai trukdė perkaistantys ir prarandantys stabdymo jėgą stabdžiai. Praėjusį sezoną „Subaru“ stabdžiai nekėlė problemų, sistema nebuvo modifikuota. Gal įtakos turėjo aerodinamikos efektai?
Atskiruose greičio ruožuose užimtos aukštos vietos rodo, kad, nepaisant problemų, automobilis yra pakankamai greitas. Akivaizdu, jog Stephane'o Sarrazino ateitį ralyje nulems jo sugebėjimas sparčiai mokytis. Ligšiol važiavęs vienas, jis dar nėra įpratęs ne tik prie ralio automobilio, bet ir prie fakto, jog ekipažą sudaro du žmonės. Situaciją dar pablogino tai, jog Monte Karle Stephanui teko važiuoti su nauju šturmanu.
Priežastis, dėl kurios varžybose nefinišavo dėl trečiosios vietos kovojęs Petteris Solbergas yra „nenumatytai pavojingomis“ tapusios trasos vietos. Žiūrovų ant trasos numestas sniegas (dėl jo rimtų problemų turėjo ir M.Gronholmas bei G.Panizzi) verčia prisiminti saugumo temą. Tai, kaip žiūrovai supranta ralį, jų kultūra ir geranoriškumas gali nulemti ne tik varžybų rezultatus. „Žaidimas“ gali kainuoti gyvybę.
Kas greičiausi
Ralis buvo sudėtingas visiems, net televizijos programų sudarytojams: štai „TV Publika“ apie šeštadienio „Eurosport“ kanalo transliaciją rašė „Autosportas. Dakaro ralis. Antras etapas Monake.“ Todėl ir ekipažų pasiekimus reikėtų vertinti atsargiai. Tačiau, pažvelgus į atskirų greičio ruožų rezultatus, galima padaryti išvadą, jog Monte Karlo „greičiausiųjų dešimtukas“ atrodo maždaug taip:
S.Loebas ("Citroen"),
F.Duvalis ("Citroen"),
M.Gronholmas ("Peugeot"),
A.Bengue ("Škoda"),
T.Gardemeisteris ("Ford"),
P.Solbergas ("Subaru"),
G.Panizzis ("Mitsubishi"),
R.Kresta ("Ford"),
S.Sarrazinas ("Subaru"),
M.Stohlis ("Citroen")
Bus labai įdomu stebėti, kaip šis dešimtukas atrodys kitose varžybose, kitose sąlygose, ant kitų dangų.
Atskira eilute apie padangas
Praėjusį sezoną „Subaru“ ekipažai, naudoję „Pirelli“ padangas, turėjo pranašumą kai kuriais šlapių kelio dangų atvejais, tačiau automobiliai buvo sunkiau valdomi ant sauso asfalto. Šiais metais naujos kartos „Pirelli“ naudoja jau trys gamyklinės komandos: „Subaru", „Mitsubishi“ ir „Peugeot“. Kitos gamyklinės komandos pratęsė bendradarbiavimą su „Michelin“.
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140