WRC. Saulėtoji Korsika

WRC. Saulėtoji Korsika
logo 2005 Spalio 27 d. 22:48, Peugeot
Keturioliktojo WRC etapo – Prancūzijos ralio – scenarijuje buvo numatyti trys orų variantai:
1. lietus ir audra,
2. debesys ir šlapias asfaltas,
3. sausas asfaltas ir saulėtas oras.
Labiausiai tikėtinas variantas buvo antrasis, o iš tikrųjų įvykiai klostėsi pagal Nr.3. Tai yra, Sebastienui, puikiam jo automobiliui su dvigubo stogelio ženklu ir „Michelin“ (ar jau seniai nebe „Michelin“?) padangoms švietė saulutė. Tokį gražų rudens savaitgalį Marcusas nusprendė vidury GR sustoti ir išgerti su žiūrovais alaus bei pasiterauti kada artimiausias lėktuvas į Helsinkį. Francois pradžiugino fanus virtuozišku automobilio apsisukimu „aplink horizontalią ašį“. Na, o Petteris, matyt, prisiminęs vaikystę, trasoje vaikėsi kiaulę. Pasaulio ralio čempionato varžybos prancūzų Korsikoje buvo puikios.
Dabar apie viską truputį detaliau.
Trasos
Taigi, planuoto lietaus nebuvo. Tai yra lijo, bet ne tiek, kad lietus padarytų pastebimą įtaką rezultatams. Galima sakyti, jog daugelyje greičio ruožų (GR) asfaltas buvo sausas. Danga netolygi, sukibimas nepastovus, bet pakankamai geras. Kelkraščiai vietomis nelygūs, pavojingi „pjaunantiems“ juos automobiliams. Daugelyje vietų posūkiuose ant asfalto buvo užžerta žvyro.
Asfaltas nelygus, keletas vairuotojų po pirmos ralio dienos minėjo, kad jų automobilių važiuoklės derinimas yra „per kietas“, minkštesnė važiuoklė leistų geriau „prikibti“ prie kelio. Posūkių ir serpantinų iš tikrųjų daug, ne veltui šis ralis vadinamas „tūkstančio posūkių“ raliu. Visas trasos ilgis buvo 1023,82 km, joje 6 poromis po du kartus važiuojami GR, iš viso 341,68 km.
Rekordai
Sebastienas Loebas ir Danielis Elena laimėjo varžybas didele persvara. Rekordas: tai devintoji šio ekipažo pergalė 2005-jų čempionato varžybose. Sebastienas lig šiol nebuvo laimėjęs „naminio“ Korsikos ralio, todėl labai norėjo ir siekė pergalės būtent čia. Siekė taip sėkmingai, kad laimėjo visus greičio ruožus. Tai dar vienas rekordas.
Vėl reikia pagirti nenugalimą „rinkinį“, susidedantį iš S.Loebo ekipažo, „Citroen Xsara WRC“ automobilio ir „Michelin“ padangų. Jau ne pirmą kartą šiais metais atrodo, kad Sebastienas kovoja tik pats su savimi...
Dar apie padangas: buvo kalbų, kad ekipažai, naudojantys „Michelin“, iš tikrųjų važiuoja „BF Goodrich“ padangomis, tik su senaisiais „Michelin“ užrašais. „BF Goodrich“ yra tos pačios gamintojų grupės kito fabriko padangos, kurios turėtų pakeisti „Michelin“ nuo 2006-jų sezono pradžios. Už tokią prielaidą kalba bent du argumentai: pirmiausia, marketingas reikalauja „gero starto“, vadinasi, būtų logiška, kad padangas pirmiausia išbandytų „koviniais“ režimais tyliai, ir tik po to, užsitikrinę gerus rezultatus, jas pristatytų nauju vardu.
Antra, ilgai apylygiai konkuravę gamintojai („Michelin“ ir „Pirelli“) prieš kurį laiką staiga lyg „prarado balansą“, „Michelin“ ėmė laimėti beveik ant visų dangų, o „Pirelli“ rimčiau pasipriešinti gali nebent ant šlapio žvyro ar dar slidesnėse trasose. Gal tai yra ženklas, kad į konkurentų ginčą „Michelin“ pusėje įsijungė „BF Goodrich“ ir visas šio gamintojo ralių–reidų padangų patyrimas? Bet kuriuo atveju, „Michelin“ padangos, kuriomis dabar važiuoja WRC komandų automobiliai, yra tikrai geros, „Pirelli“ ant sauso asfalto neturi joms ką priešpastatyti.
Laukiame žinių apie „Citroen“ sprendimą dėl 2007-ųjų sezono. Jei gamintojas ir komanda nuspręs, kad dalyvavimo kaštai nėra perdideli, komanda grįš į WRC. Tokiu atveju S.Loebas pasilieka su „Citroen“, 2006-aisiais jis važiuotų „pusiau negamykline“ Xsara. Priešingu atveju Sebastienas ieškos vietos kito gamintojo komandoje.
Antrasis ešelonas
Marcusas Gronholmas startavo puikiai ir atrodė, kad galės spausti lyderį. Tačiau dar varžybų pradžioje „dingo“ trečioji „Peugeot 307 WRC“ pavara, o po to ir visai užsikirto pavarų dėžė. Ekipažui neliko nieko kito, kaip tik prisijungti prie žiūrovų.
Tonis Gardemeisteris buvo labai greitas, iš kovos dėl antrosios vietos pasitraukus M.Gronholmui, o vėliau ir F.Duvaliui, P.Solbergas jau negalėjo pasivyti šio „Ford“ ekipažo. Ką gi, Toniui labai svarbu būtent dabar pademonstruoti savo galimybes ir užsitikrinti vietą 2006-jų komandoje. Manau, jo rezultatą reikia vadinti puikiu. Be to, ekipažas priminė, kad „Ford Focus RS World Rally Car“, dalyvavęs jau šimtosiose savo WRC varžybose, nepaisant labai rimtų finansinių problemų, kurios spaudė komandą, kai šis automobilis buvo kuriamas, vis dar yra greitas ir konkurencingas automobilis. Tuo tarpu jau tuoj startuos naujos kartos „Ford WRC“, automobilį tikimasi pristatyti Australijos etape. Tarp kitko, T.Gardemeisteris vairavo taip pat suderintą automobilį, kaip jis buvo parengtas „Tour de Corse“ praėjusiais metais, kai nugalėjo Markko Martinas.
Francois Duvalis, vairavęs antrąjį „Citroen WRC“, taip pat laikėsi puikiai. Pasitraukus Marcusui, jis gana tvirtai „sėdėjo“ antrojoje vietoje, kol neprasidėjo stabdžių problemos: nustojo stabdyti priekinis dešinys ratas. Tai reiškia, jog automobilis tapo labai nestabilus stabdant. Francois ėmė daugiau naudoti rankinį stabdį, net kai kuriuos serpantinų posūkius įveikdamas „žvyriškai“, tačiau, žinoma, prarado daug laiko ir lyderių lentelėje nukrito keletu pozicijų žemyn. Nelaimės tuo nesibaigė. „Lygioje vietoje“ F.Duvalis, galbūt sekundės daliai apakintas saulės, netiksliai, ko gero, kiek perdideliu greičiu, įvažiavo į dešinį posūkį, „netilpo“ trasoje ir kylantis kairiosios šalikelės šlaitas automobilį apvertė. „Citroen“ atsivertė ant ratų ir tęsė varžybas, tačiau neužilgo teko sustoti, pažeidimai vis dėlto buvo per dideli.
Du „Subaru“ komandos ekipažai, Solbergas ir Sarrazinas, finišavo atitinkamai trečioje ir ketvirtoje vietose. Žinant, jog Imprezoms su „Pirelli“ padangomis ant asfalto oras buvo toli gražu ne idealus („pastebimai per daug saulės“), ekipažai pasiekė gal ne ypatingų, bet tikrai gerų rezultatų. O komandai toks finišas yra tiesiog rekordinis: trečia ir ketvirta, dvi aukštos vietos ant tikro asfalto. Po varžybų Petteris dar kartą pabrėžė, kad Impreza ir „Pirelli“ iš tikrųjų yra greitesni, nei anksčiau.
„Automobilis dar nepakankamai greitas pergalei, bet tobulinimo kryptis yra gera“. Problemų, jei neminėsime Atkinsono Imprezos sankabos, nebuvo daug. Solbergui bandė sukliudyti po ratais pasipainiojęs deglas pusparšis, vėliau jis prarado šiek tiek laiko dėl pavarų dėžės gedimo. Suklydęs Sarrazinas beveik apsisuko pačiame pirmajame „pažvyruotame“ serpantine, dėl ko taip pat prarado keletą brangių sekundžių.
Būtinai reikia paminėti „Škodą“: šeštoji A.Bengue'o vieta yra geriausias komandos pasiekimas šį sezoną. Vadinasi, galima užskaityti, kad žadėtasis „parodysime, ką „Škoda“ gali ant asfalto“ įvyko ir pavyko.
Varžybos po varžybų
Ralio ešelonai, trumpam stabtelėję Korsikoje, jau atvyko į „Rally Catalunya – Costa Daurada“. Apie tai – kitame straipsnelyje.
Šaltinis: Arturas Jucaitis,


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Giriby 1354
2. Tadas Misevičius 1347
3. Darius Linkevicius 1336
4. Kęstutis Šimkus 1334
5. f1a 1332