FOTA sutarė dėl 2013 m. F-1 technikos gairių

FOTA sutarė dėl 2013 m. F-1 technikos gairių
logo 2011 Gegužės 17 d. 08:40, Red Bull/Getty Images
Praėjusią savaitę posėdžiavusi „Formulės-1“ komandų asociacija (FOTA) galutinai nutarė priešintis idėjai į sportą sugrąžinti ekrano efektą, tačiau sutarė dėl grupės kitų bolidų aerodinamikos modifikacijų.
Ekipos nepritarė Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) užsakytos ir garsių specialistų – „Williams“ inžinerijos direktoriaus Patricko Heado bei buvusio „Ferrari“ bolidų kūrėjo Rory Byrne'o – pasiūlytai minčiai į „Formulę-1“ grąžinti reljefinius dugnus ir taip ženkliai padidinti bolidų aerodinamikos efektyvumą.
Tokia ekrano efektą (angl. ground effect) sukuriančia priemone, kartu su naujo 1,6 l 4 cilindrų variklių standarto įvedimu, buvo tikimasi lenktyninių automobilių kuro sąnaudas sumažinti 35 procentais, apsunkinti bolidų valdomumą, kartu nesulėtinant jų daugiau nei penkiomis sekundėmis per ratą.
FOTA narių nuomone, šiuos tikslus galima pasiekti gerokai taupiau – išlaikant dabartinius iš esmės plokščius bolidų dugnus ir koreguojant kitus automobilių aerodinamikos elementus.
Komandų priimtą siūlomų pakeitimų paketą, parengtą to paties R. Byrne'o, BBC teigimu, sudaro žemiau išvardintos modifikacijos:
- siauresnis, 165 cm vietoje 180 cm, priekinis sparnas;
- gerokai žemesnis galinis sparnas;
- ženkliai žemesnė nosis, tačiau dėl konkretaus aukščiau dar nesutarta;
- reguliuojamo galinio sparno (DRS) išlaikymas;
- smulkių kėbulo elementų priešais šonines aušinimo angas ribojimas;
- priekinių sparnų kraštų plokštelių konstrukcijos sudėtingumo ribojimas.
Be to, ekipos nutarė ir bent iki 2014 m. atidėti anksčiau planuotą perėjimą nuo 13 iki 18 colių ratlankių.
Naujo 1,6 l 4 cilindrų variklių su turbokompresoriais formato, nuo 2013 m., planuojama, pakeisiančio dabartinį 2,4 l 8 cilindrų standartą, ekipos, šį kartą, panašu, neaptarinėjo.
Įgyvendinus FOTA pageidaujamus pakeitimus, lyginant su ankstesniais FIA planais, bolidų aerodinamika bus ne tokia efektyvi, o jų pasipriešinimas orui – ne toks mažas.
Skaičiuojama, kad tokiu atveju „Formulės-1“ automobilių pasipriešinimo orui koeficientas būtų sumažintas nuo dabartinių 0,9 Cd iki 0,7 Cd. Sugrąžinus ekrano efektą, buvo tikimasi šį rodiklį sumažinti net iki 0,5 Cd.
Teoriškai FOTA nutartos 2013 m. F-1 technikos gairės turėtų virsti taisyklėmis, tačiau vis dar lieka klausimas, ar FIA lengvai atsisakys savo ankstesnių planų. Ar šios prezidentas Jeanas Todtas stos į karą prieš komandas, turėtų paaiškėti iki birželio pabaigos.
FIA ir FOTA keliai artimiausioje ateityje susikirs ir keliais kitais klausimais. Laukia diskusijos dėl bandymų sezono metu sugrąžinimo, variklių formato bei komercinę sporto pusę reglamentuojančios Konkordo sutarties pratęsimo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983