“Mercedes” inžinieriai apie pasiruošimą Malaizijos GP

“Mercedes” inžinieriai apie pasiruošimą Malaizijos GP
logo 2015 Kovo 25 d. 06:55, Daimler
Prieš Malaizijos etapą „Mercedes“ komandos inžinieriai papasakojo apie pasiruošimą vienam iš sudėtingiausių etapų šiais metais – Malaizijos GP...
„Aušinimas yra bene pats svarbiausias veiksnys šiuolaikinėje hibridinės eros „Formulėje-1. Vidaus degimo variklio tūrio sumažinimas nuo 2,4 litro iki 1,6 l, esant labai didelei galiai vienam litrui sudeginamo kuro, atvedė prie smarkiai padidėjusios temperatūros, kuri dar labiau padidėjo dėl turboįpūtimo. Dabartinės jėgainės komponuotė lyginant su V8 varikliais iš esmės pasikeitė, atsirado hibridinių sistemų blokai, labai sudėtinga dujų išmetimo sistema, atsirado tarpinis turboįputimo aušintuvas (intercooleris), todėl pasikeitė ir reikalavimai jėgos agregato aušinimui.
Temperatūros kontrolė yra svarbi ne tik bolido patikimumui, bet ir jo efektyvumui. Iš dalies aukštus temperatūros rodiklius srityje tarp vidaus degimo variklio ir turbokompresoriaus galima rekuperuoti MGU-H pagalba. Iš vienos pusės, svarbu garantuoti, kad visi mazgai dirbtų leidžiamų temperatūrų ribose, iš kitos pusės – svarbu neprarasti bolido efektyvumo.
Ypač dideli reikalavimai temperatūriniam režimui ir visoms aušinimo sistemoms bus Malaizijos etape – šios lenktynės visuomet vyksta prie labai aukštos oro temperatūros bei didelio drėgnumo, tai ypač apsunkina gyvenimą tiek pilotams, tiek ir technikai. Skirtingai nuo Australijos etapo, kur temperatūra gali svyruoti 10 laipsnių ribose, Malaizijoje ji būna gana stabili – vidutiniškai 30-32 laipsniai, todėl čia aušinimo sistemą įmanoma sureguliuoti palyginus tiksliai.
Viena iš svarbiausių užduočių – išvengti atskirų sistemų perkaitimo, ypač kai oro srautas per šoninius pontonus nustoja tekėjęs, pavyzdžiui, po greitojo rato per kvalifikaciją ar prieš pat startą. Kiekviena iš šių sudėtinių dalių gali suvaidinti didelę reikšmę viso lenktynių savaitgalio metu.
Oro temperatūra Sepange dažnai viršija 40 laipsnių, bolido korpuso – 70 laipsnių, o radiatorių šoniniuose pontonuose – 120 laipsnių. Reikalavimai yra labai griežti, bet mūsų partneriai iš „Ebm-papst“ kompanijos tiekia mums specialius ventiliatorius, kurie bolidui stovint vietoje, duoda 518 proc. efektyvesnį aušinimą per šoninius pontonus ir viršutinę oro paėmimo angą nei bolidas važiuoja trasoje.
Dar viena Malaizijos problema – didelis oro drėgnumas. Jis neturi tokios didelės įtakos visai aušinimo sistemai kaip aukšta temperatūra, bet komandą veikia labai pastebimai. Priekinė boksų dalis, kurioje yra aptarnaujamos mašinos ir yra visa įranga, yra atvira karštam ir drėgnam orui. Malaizijos bei Singapūro etapuose mechanikams tenka dirbti prie didesnės nei 40 laipsnių temperatūros, kai drėgnumas yra apie 90 proc. Tokiomis sąlygomis lengva padaryti klaidą.
„Šiais metais mūsų komanda priverstine tvarka skysčių pagalba vėsins boksus, kad temperatūra ten būtų ne didesnė kaip 25 laipsniai. Šią įrangą mes žadame panaudoti ir kituose F-1 etapuose. Mūsų pilotai šiuo metu yra labai geros formos, Sepango trasoje jų širdies pulsas gali pasiekti net 170 dūžių per minutę, per varžybas jie praranda apie 3 litrus skysčių, bet sunkiausia jiems būna, kai jie sugrįžta į boksus, kai mašina stovi ir neaušinama oro srauto, todėl naujoji sistema jiems smarkiai padės.
Karštoje malaizietiškoje kovoje laimi stipriausi pilotai ir geriausi bolidai, bet kovoti dėl pergalės pačiame aukščiausiame lygyje yra „Mercedes“ komandos užduotis „numeris vienas“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983