2021 – ųjų „Formulės-1“ šachmatų lenta: kurios figūros gins komandų garbę?

2021 – ųjų  „Formulės-1“ šachmatų lenta: kurios figūros gins komandų garbę?
logo Spalio 22 d. 22:40, Pirelli

Fernando Alonso skandalingas grįžimas į „Renault“, ne mažiau žiniasklaidoje aptartas Sebastiano Vettelio persikėlimas į „Aston Martin“, Carloso Sainzo dar prieš sezono pradžią paskelbta naujiena apie tai, kad ispano ateitis bus siejama su „Ferrari“ ir Danielio Ricciardo  manevras, pasukęs jo karjeros kelią į „McLaren“ – ėjimai šiais metais sudrebinę  F-1 pasaulį. Absurdišku vadinamas, jau į antrąją savo pusę persiritęs F-1 sezonas ir besibaigiantis kaip niekad konkurencingas F-2 čempionatas skatina netylančias kalbas, gandus ir paskalas, kurios verčia mus sudėlioti visus taškus ant i ir aiškiai pasakyti, ko galime tikėtis šiame kunkuliuojančiame lenktynininkų turguje.

Ką jau žinome apie 2021 metų lenktynininkų duetų komplektaciją?

„Ferrari“: Charlesas Leclercas ir Carlosas Sainzas

Tragiškai sezoną pradėjusi ir vis dar negalinti susitvarkyti su problemomis „Ferrari“ komanda šiuo metu yra tikra dėl vieno – jos lenktynininkų tandemas kitais metais gerokai atjaunės, kai komandą oficialiai papildys ispanas Carlosas Sainzas. Sklando gandai, kad Carlosui turėtų būti „užklijuotas“ 2-ojo komandos piloto vaidmuo, bet ispanas nėra linkęs nusileisti iki 2024-ųjų metų kontraktą su komanda turinčiam monakiečiui, pasiduoti be kovos ar vengti konkurencinės kovos dviems raudoniems bolidamas susitikus trasoje.

Šiemet dėl trečiosios vietos bendrojoje konstruktorių įskaitoje kovojančios „McLaren“ komandos vadovas Andreasas Seidlas viešai pasidalinęs savo realistiniu vertinimu teigė, kad nei šiemet, nei kitąmet, kai „Renault“ varikliai bus oficialiai iškeisti į „Mercedes“, nereikėtų tikėtis iš komandos didžiulio kokybinio šuolio, tačiau pripažino, kad laukiantys pokyčiai teikia daug vilčių. Nesitikėję, kad taip greitai ateis laikas paleisti Carlosą, galutinę situaciją, kai komandos greitas papildė australas Ricciardo, komandos vadovai įvardijo abipusiu laimėjimu. Šiemet, po 2018 metų pirmą kartą užlipęs ant nugalėtojų pakylos laiptelio,  netikėtam karjeros posūkiui pasiryžęs australas su savo lenktynių laimėjimo patirtimi praturtins tiek pačią „McLaren“ komandą, siekiančią įgyvendinti ilgalaikį planą ateičiai,  tiek Lando Norrisą, pasiūlydamas jam ne tik puikią komandos draugų chemiją, bet ir sveikos konkurencijos aplinką, skatinančią jaunąjį britą tobulėti.

„Aston Martin“: Sebastianas Vettelis ir Lance’as Strollas

Ilgai mėčiusi pėdas ir abstrakčiai kalbėdama apie savo dviejų lenktynininkų (Sergio ir Lance’o) kontraktus, komanda numetė paslapties šydą paskelbusi, kad keturiskart F-1 čempionas nuo kitų metų jungiasi prie šio, kitais metais „Aston Martin“ tapsiančiu, projekto. Vokietis teigė žinantis, kad turi ką įrodyti ir tiki šios komandos ilgalaike vizija, o komandai, pasirodo, labiau nei Sergio Perezo pinigų ir asmeninių rėmėjų užnugario reikėjo tos čempioniškosios patirties, kurią gali pasiūlyti netikėtai be kontrakto kitiems metams likęs Sebas. „Racing Point“ savininkas, Lance’o tėtis Lawrence‘as Strollas tvirtu mūru stojęs už sūnų išsaugojo jo vietą meksikiečio sąskaita ir dabar komanda turi rūpintis tik savo trapios persvaros konstruktorių įskaitoje padidinimu, trečiosios vietos užsitikrinimu ir ateities perspektyvomis.

O kur dar kelios komandos, kuriose abi vietos aiškios? – galite balsu paklausti savęs, - ir štai čia, prasideda tikrosios įdomybės.

„Alpine“: Estebanas Oconas ir Fernando Alonso

Į kitąmet be kliento variklių tiekimui liekančią Prancūzijos automobilių gamintojo F-1 komandą skambiai ir pakiliai sugrįžęs Alonso turėjo užtvirtinti „Renault“ tandemo sudėtį ir, teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad kurį laiką viskas taip ir atrodė, bet šiuo metu užkulisiuose netyla kalbos, leidžiančios suprasti, kad Pierre‘as Gasly, dabartinis „AlphaTauri“ pilotas, galėtų užimti jaunojo prancūzo ir „Mercedes“ globojamo Estebano Ocono vietą, kurio ateitis galiojančio kontrakto nuostatomis turėtų būti užtikrinta iki 2021 metų pabaigos.

Pierre‘as neslepia ir atvirai sako tikįs, kad šiais metais demonstruojami rezultatai padės jam pakilti į aukštesnį lygį, iš kurio buvo nuleistas dar praėjusio sezono viduryje Alexo Albono, to paties, nuo kurio likimo priklauso visa „Red Bull“ komandų rokiruočių seka, bet apie tai šiek tiek vėliau. Ar vienas prancūzas bus iškeistas į kitą, šiuo metu esantį vienu iš dviejų šio sezono ne „Mercedes“ atstovų,  laimėjusių lenktynių etapą? - pagyvensim, pamatysim.

„Williams“: George‘as Russellas ir Nicholas Latifi

Atrodė, kad Williams šeimai pardavus komandą „Dorilton Capital“ visos naujienos su šia F-1 komanda kuriam laikui sustos. Tokią mintį turėjo „apginti“ ir aiškūs abiejų lenktynininkų kontraktai ir komandą įsigijusios bendrovės noras susitvarkius viduje ruoštis artėjančiam sezonui, bet be kontrakto kitiems metams likęs Sergio Perezas sujaukė ramų ir nusistovėjusį vandenį.  Kiek anksčiau F-1 pasaulyje sklandė kalbos, kad Perezas kalbasi su „Haas“ komanda, o atvirumą pasiūlymams, meksikietis buvo išreiškęs atvirai, tačiau dabar netyla kalbos, kad Checo ir visa jo užnugarį saugantį rėmėjų grupė galėtų persikelti į „Williams“ komandos gretas. „Ką tai reiškia?“ - galite paklausti jūs,  - tokiu atveju jis tikrai pakeistų iki 2021 metų sezono pabaigos turintį pasilikti jaunąjį George‘ą Russellą, nors jam apie pasitraukimą iš komandos senoji vadovė neleido nė pagalvoti. Kanadiečio Nicholo vieta nejudinama, nes jo tėčio kompanijos „Sofina“ pavadinimas puikuojasi ant galinio „Williams“ bolido sparno.

O tai iškalbinga. Labai paprastai pasakius yra taip - su finansiniais sunkumais susiduriančiai komandai reikia pinigų, o jų pasiūlyti gali meksikietis ir kanadietis su savo finansiniu užnugariu, todėl galvodama labai pragmatiškai „Wiliams“ viršūnėlė gali atsisakyti savo prospektu laikyto George‘o paslaugų ir jį paleisti, taip siekdama 2021 metais gerokai sustiprėti.

O apie tikrai laisvas vietas ir kokie, kitais metais bendarbiais galinčiai tapti, lenktyninkai galėtų jas užimti - rytojaus publikacijoje. 

Pilnas straipsnis vakar publikuotas F-1 Patreon paskyroje https://www.patreon.com/f1lietuva, kur šios idėjos rėmėjai gali pirmieji susipažinti su turiniu.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas