A. Stella: kodėl sunkiai adaptuojasi D. Ricciardo?

A. Stella: kodėl sunkiai adaptuojasi D. Ricciardo?
logo 2021 Rugpjūčio 10 d. 12:59, McLaren F1

„McLaren“ lenktynių direktorius Andrea Stella paaiškino, kodėl iki šiol Danieliui Ricciardo nepavyksta visiškai pilnai išnaudoti bolido potencialo, su kuriuo, skirtingai nei australas, puikiai susitvarko Lando Norrisas.

Jei jaunasis britas per pirmą sezono dalį uždirbo 113 taškų ir yra trečioje vietoje asmeninėje įskaitoje, tai Ricciardo turi net 63 taškais mažiau ir yra pirmojo dešimtuko gale.

Mūsų mašina reikalauja ypatingo vairavimo stiliaus. Ir jis yra visiška priešingybė to, prie ko Danielis buvo pripratęs „Renault“, - aiškino A. Stella. - Prancūziškas bolidas yra linkęs greitai įvažiuoti į posūkį ir ne taip agresyviai stabdyti, ko reikalauja MCL35M.

Problemą mes išaiškinome gana anksti ir mūsų inžinieriai iš karto sukūrė programą simuliatoriui, kad padėtų Ricciardo susidoroti su šiais sunkumais. Greičio skirtumas tarp jo ir Lando tapo kiek mažesnis, bet Vengrijoje kvalifikacijoje Danielis savo partneriui vis tiek nusileido daugiau nei pusę sekundės.

Iš principo, tai neturėtų stebinti.

Visa tai norėčiau sulyginti su muzika. Jūs galite daug aiškinti gitaristui, kaip reikia groti šiuo instrumentu. Tačiau praeis dar daug laiko, kol jis galės surengti autorinį koncertą. Pažangos galima pasiekti, tačiau tik palaipsniui, po daugelio valandų repeticijų“.

Tačiau šiuolaikinėje „Formulėje-1“ sportininkai neturi labai daug laiko „repetuoti“: žiemos bandymai sutrumpinti iki kelių dienų, treniruotės penktadienį tapo viena valanda trumpesnės. Kartu pilotui reikia kruopščiai pasiruošti GP etapui, o tokiomis sąlygomis tai yra sudėtinga.

Kartu norėčiau pažymėti labai teigiamą požiūrį į darbą, kuriuo pasižymi Danielis, - tęsė A. Stella.- Jo motyvacijos laipsnis yra labai aukštas, darbas trasoje jam teikia malonumą, nors ir yra aišku, kad adaptacijos procesas mūsų komandoje užsitęsė. Jei lenktynininkui ilgai nepavyksta surasti vadinamosios „paskutinės šimtosios sekundės dalies“, tai ne visada normalu. Bet mes vis dėlto su optimizmu vertiname jo perspektyvas.

Mūsų bolidas gerai tvarkosi su greitais posūkiais. Bet lėtuose posūkiuose sportininkui nėra paprasta išsaugoti didelį greitį įveikiant apeksą. Mes bandėme pakoreguoti nustatymus, kad mašina labiau atitiktų natūralų Ricciardo pilotavimo stilių, tačiau pagrindinė inžinierių užduotis yra visai ne ta – jiems privalu efektyvinti važiuoklės aerodinamiką.

Gaila, bet vien nustatymais mes negalime įtakoti MCL35M aerodinamikos parametrų. Oro srautas kiekvieną bolidą apeina ypatingu būdu, šios charakteristikos su kiekvienais metais gerėja, tačiau jų pirminiai bruožai gimsta dar konstruojant važiuoklę.

Galima pasakyti, kad mūsų aerodinamikos specialistai laikėsi savotiško požiūrio, būtent su tuo yra susijęs mūsų bolidų specifiškumas. Visai realu, kad jis bus išsaugotas ir ateityje, nors ir techninis reglamentas pasikeis“.

Dar nuo darbo „Ferrari“ laikų Andrea Stella išsiaiškino, jog vieni bolidai leidžia atkovoti laiką tiesiosiose ir stabdant, o kiti – įveikiant posūkius: „Paprastai būna arba vienaip, arba kitaip. Ir tik patys greičiausi automobiliai gerai tvarkosi su bet kokiais trasos ruožais. „McLaren“ ypatumas yra tas, kad ji priklauso pirmajai kategorijai.

Todėl lenktynininko darbas yra gerai adaptuotis prie bolido ypatumų. Mes duodame Danieliui instrumentą, kuris leidžia pasiekti aukšto greičio, bet juo reikia naudotis tinkamu būdu. Deja, čia mes jau nieko negalime padaryti – viskas priklauso nuo piloto“.

McLaren F1 Team
Komanda: McLaren F1 Team 2024 sezono taškai: 195
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: MCL36
Plačiau
Danielis Ricciardo
Pilotas: Danielis Ricciardo 2024 sezono taškai:
Komanda: McLaren Amžius: 34 m.
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983