Ar gali „Renault“ vėl parduoti gamyklinę komandą?

Ar gali „Renault“ vėl parduoti gamyklinę komandą?
logo 2023 Rugpjūčio 14 d. 20:43, Renault Sport

Keista, tačiau vienintelė žinoma knyga apie „Renault“ automobilių koncerno komandos istoriją „Formulėje-1“ buvo parašyta dar dešimtojo dešimtmečio viduryje ir nuo to laiko nė karto nebuvo perleista. O juk aukšto oktaninio skaičiaus benzino per tuos 30 metų nutekėjo labai daug ir tikrai atėjo laikas sugrįžti prie šios įdomios temos, juo labiau, kad pribrendo būtinybė imtis naujo paragrafo šiame istoriniame metraštyje.

Prancūzijos koncerno dalyvavimo „Formulėje-1“ istorija yra gana unikali, nes „Renault“ ateidavo į pasaulio čempionatą, po kurio laiko jų susidomėjimas išblėsdavo ir jie arba išeidavo visai, arba pasilikdavo tik kaip variklių tiekėjai, tačiau vėliau vėl sugrįždavo su savo komanda.

2023 metų viduryje komanda, kuri dabar vadinasi „Alpine“, vėl atsidūrė krizinėje situacijoje, kadangi netikėtai buvo atleisti beveik visi gamyklinės komandos vadovai.

Britų leidinys „The Race“ patys savęs klausia: „Ar gali būti, jog „Renault“ vadovybė eilinį kartą „prisižaidė“ „Formulę-1“ ir nepasiekę trokštamų rezultatų, prarado kantrybę ir tai, kas šiuo metu vyksta, kalba apie artėjančias permainas, kurios bus itin radikalaus pobūdžio?

Pagrindinė problema yra ta, kad akivaizdžiai matomi skirtumai tarp aukščiausios kompanijos vadovybės nuomonės, kaip komanda turi dirbti ir kokius rezultatus rodyti ir tarp tų nuomonės, kalbančio, ko „Alpine“ realiai gali pasiekti šiuo metu.

„Renault“ iki šiol tvirtina, kad „Formulės-1“ komanda yra vos ne pagrindinis lokomotyvas, kuris turi stumti „Alpine“ prekės ženklą globaliu masteliu, t. y. reklamuoti ir skatinti vienintelio modelio su šiuo pavadinimu - „Alpine A110“ pardavimus. Pardavimai iš tiesų didėja pagal oficialią informaciją, 2022 metais buvo užfiksuotas rekordinis 33 proc. pardavimų augimas.

Tačiau atrodo, kad to nepakanka ir realu, kad po nesenos atleidimų bangos bus pranešta apie tai, kad parduodama ir visa F-1 komanda – tai nieko nenustebins. O taip tikrai gali atsitikti, jei prancūzų koncernas pamanys, jog marketinginis jų projekto „Formulėje-1“ potencialas yra išsemtas, nes kitokie uždaviniai lenktynių komandai nėra keliami.

Bet esmė ne vien tame. Didėjant „Formulės-1“ populiarumui pasaulyje frančizės dalyvauti pasaulio čempionate rinkos kaina išaugo iki neregėtų aukštumų ir „Renault“ gali nuspręsti, kad dabar yra pats tinkamiausias laikas parduoti komandą, kad bent iš dalies būtų kompensuotos išlaidos ir nereikėtų į F-1 ekipą investuoti milijonus ir milijonus.

Taip pat verta pridurti, kad aukščiausioji „Renault“ koncerno valdžia nuolat kišasi į komandos darbą, laikydami ją vienu iš savo padalinių, tuo tarpu kai „Formulės-1“ komanda reikalauja ypatingo požiūrio į ją ir ji turi funkcionuoti tik pagal savas taisykles. Ir jei šių taisyklių nėra paisoma, nieko gero nebūna ir tikrai nebus gerų ir stabilių rezultatų. Tada jau geriau parduoti komandą, juolab, kad yra norinčiųjų ją nupirkti.

Britų ekspertas Markas Hughesas daro išvadą: „problemos, kurias sukėlė kompanijos vadovybės kišimasis, tęsiasi jau kelis metus ir priežastis yra ta, kad prancūzų korporacija yra nepatenkinta nepakankamai aukštais rezultatais, nors tai yra tiesiogiai susiję su jų kišimusi į komandos veiklą. Tai savotiškas uždaras ratas, kai visi geri komandos norai yra stabdomi jos didžiųjų bosų“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983