Ar M. Schumacheris turi šansų sugrįžti?

Ar M. Schumacheris turi šansų sugrįžti?
logo 2023 Rugpjūčio 10 d. 13:50, Mercedes-AMG PETRONAS F1

Austrijos leidinio „Motorsport Magazin“ žurnalistai uždavė sau klausimą apie tai, ar Mickas Schumacheris turi šansų pasirašyti kontraktą su kuria nors „Formulės-1“ komanda ir sėsti prie bolido vairo 2024 metais?

Suprantama, kad tikslaus atsakymo į šį klausimą nėra, bet galima pabandyti išanalizuoti situaciją pilotų rinkoje ir galimus pasikeitimus kitais metais. Beje, negiluminė analizė rodo, jog pasikeitimų komandų sudėtyse bus gana nedaug. Gal būt todėl vasaros pertraukos metu nėra jokių kalbų apie galimus sportininkų perėjimus. Jau aišku, kad penkiose komandose niekas nesikeis.

Red Bull“

Daugelis pilotų norėtų vairuoti šios komandos bolidą, tačiau tikimybė, kad čia atsiras laisva vieta, yra niekingai maža. Maxo Verstappeno kontraktas jau pratęstas iki 2028 metų, o Sergio Perezo pozicijos irgi yra stiprios – jis yra antroje asmeninės įskaitos vietoje. Be to, formaliai Sergio kontraktas baigiasi tik 2024 metų pabaigoje, komandoje jis yra gerbiamas ir palaikomas.

Ferrari“

Pastaruoju metu pasigirdo gandų apie naujus Charleso Leclerco bei Carloso Sainzo kontraktus, bet kol kas užtikrintai galima pasakyti viena: kitais metais jie abu tikrai lenktyniaus „Ferrari“.

Leclerco įsipareigojimai komandai baigasi 2024 m. gale, o spėjimai, kad „Ferrari“ jau pratęsė su juo naują sutartį, nėra tikri. Bent jau taip tvirtina Europos žiniasklaida.

Taip pat neverta tikėti kalbomis apie tai, kad neva Sainzas jau pasirašė kažkokius pirminius dokumentus su „Audi“, kuri čempionate debiutuos tik 2026 metais.

Alpine“

Estebano Ocono kontraktas yra numatytas iki 2024 m. pabaigos, o štai situacija su Pierre'u Gasly yra mažiau apibrėžta, bet jau aišku, kad jis kitais metais važiuos prancūzų „Renault“ koncerno gamyklinėje komandoje. Apie jo kontraktą yra žinoma, kad jis yra ilgamečio pobūdžio, tačiau skaičiavimo data prasidėjo tik šiais metais. Vadinasi, Pierre'as mažiausiai dar vieną sezoną pasiliks „Alpine“ sudėtyje ir bus Ocono partneriu.

McLaren

Oscaro Piastrio situacija yra panaši kaip ir Gasly: nors australo sutarties terminas oficialiai niekada nebuvo minimas, bet 2024 m. jis tikrai važiuos Wokingo komandoje. Yra žinoma, kad Oscaro vadybininkas Markas Webberis kalba apie ilgametį Piastrio bendradarbiavimą su „McLaren“ ir šis periodas prasidėjo tik 2023 metais. O Lando Norrisas sutartį su komanda pratęsė dar 2022 m. vasarį iki 2025 m. pabaigos.

Aston Martin“

Viena iš priežasčių, kodėl Fernando Alonso išėjo iš „Alpine“, buvo ta, kad prancūzų ekipa siūlė jam tik vienerių metų kontraktą. O „Aston Martin“ sutiko su ispanu pasirašyti ilgametę sutartį ir šis bendradarbiavimas prasidėjo tik šių metų pradžioje. Teigiama, kad Alonso su Lawrence'u Strollu susitarė dėl kontrakto trejiems metams.

Situacija su kitu ekipos pilotu Lance'u Strollu yra ir labai paprasta, ir kartu – labai sudėtinga. Sudėtinga yra tai, kad komanda niekada neskelbė, kuriam laikui jie turi sutartį su jaunesniuoju Strollu, tačiau viską supaprastina tas faktas, jog Lance'as yra komandos savininko sūnus.

Penkiose komandose lenktynininkų sudėtys nėra patvirtintos.

Mercedes“

Apskritai, yra kalbama, kad komandos sudėtis kitais metais nepasikeis: Lewisas Hamiltonas ir George'as Russellas vairuos bolidus ir 2024 metais. Apie G. Russello sutartį su komanda yra žinoma tik tiek, kad jis 2022 m. pasirašė ilgametį kontraktą su „Mercedes“, bet taip pat sklando gandai, kad komanda nutarė pasinaudoti papildoma sąlyga ir pagal ją George'o įsipareigojimai yra pratęsti iki 2025 m. galo.

Hamiltono kontraktas baigiasi šiais metais ir sprendžiant iš visko, abi pusės nutarė tęsti bendradarbiavimą, sutartis nepasirašyta tik dėl teisinių niuansų.

Tikimybė, kad pilotų sudėtis nepasikeis – 95 proc.

Alfa Romeo/Sauber“

Valtteri Bottas turi ilgametę sutartį su šveicarų ekipa, bet kalbama, kad ji pasibaigs 2024 metais. Guanyu Zhou kontraktas yra sudarytas pagal formulę 1+1, t. y. numatyta pratęsimo galimybė, tačiau komanda tuo jau pasinaudojo 2023 metais. Kadangi Kinijos sportininkas gana gerai atrodo labiau patyrusio partnerio iš Suomijos fone, visi kalba, kad bendradarbiavimas su Zhou bus pratęstas dar vieneriems metams. Be to, daug kas priklausys nuo to, kiek dosniai Zhou parems Kinijos investuotojai.

Tikimybė, kad sudėtis nepasikeis – 85 proc.

Haas“

Greičiausiai atrodo, kad kontrakto su Nico Hulkenbergu pratęsimas yra tik formalumas. Iš vienos pusės, vokiečio įsipareigojimai amerikiečių komandai galiojo tik vieną sezoną, iš kitos pusės, visi ekspertai sako, kad bendradarbiavimas bus pratęstas.

Komandos vadovas Guentheris Steineris prieš pat vasaros atostogas sakė, kad nori išlaikyti lenktynininkų sudėtį be pakeitimų. Beje, Kevinas Magnussenas paskutiniu metu važiuoja nelabai užtikrintai, todėl galutinių išvadų daryti nereikia.

Tikimybė, kad sudėtis nepasikeis – 80 proc.

AlphaTauri“

2024 metais komandos iš Faenzos laukia rimtos permainos. Sportine prasme ji turi tapti labiau savarankiška, o technine – atvirkščiai – jų bolidai bus labiau panašūs į „Red Bull“ mašinas. Kitąmet keisis ir komandos pavadinimas.

Bet svarbiausias klausimas – kokia bus komandos sudėtis? Danielis Ricciardo atrodytų idealiu pasirinkimu ir australo nuvažiuoti su etapai tai patvirtina, bet ar panorės Ricciardo čia pasilikti dar pilnam sezonui?

Mat Danielis svajoja sugrįžti į „Red Bull“, tačiau ten laisva vieta gali apsirasti ne anksčiau kaip 2025 metais. Jo partnerio Yuki Tsunodos pozicijos yra gana tvirtos dėl japono ryšio su „Honda“ koncernu. Be to, „Red Bull“ kol kas neturi paruoštų kandidatų, kurie galėtų debiutuoti „Formulėje-1“.

Tikimybė, kad sudėtis nepasikeis – 80 proc.

Williams“

Jau aišku, kad Alexas Albonas liks komandoje, kadangi jis turi ilgametę sutartį, pasirašytą tik šiais metais. Be to, jis važiuoja gana neblogai. Su jo ekipos partneriu Loganu Sargeantu yra viskas sudėtingiau, kadangi jis nepateisino vilčių. Beje, dabar „Williams“ savininkai yra amerikiečiai, o Sargeanto pasas taip pat yra amerikietiškas, o ir ryškių pretendentų Loganui pakeisti kol kas nėra.

Tikimybė, kad pilotų sudėtis nepasikeis – 75 proc.

XXX

Šiame fone Micko Schumacherio šansai sugrįžti į „Formulę-1“ 2024 metais nėra labai dideli. Šiuo metu jis dirba su „Mercedes“ simuliatoriumi ir yra šios ekipos atsarginis pilotas, o vasarą dar važiavo su W14 mašina padangų bandymuose. Kadangi „Mercedes“ pagrindinių lenktynininkų sudėtis vargu ar pasikeis, belieka teigti, kad sėkmingai sutapus aplinkybėms, Mickui gali būti pasiūlyta vieta tapti A. Albono partneriu „Williams“. Visų pirma, „Williams“ mašinose montuojamos „Mercedes“ jėgainės, antra – dabar „Williams“ vadovu tapo Jamesas Vowlesas, senas Toto Wolffo bičiulis, dirbęs „Mercedes“ komandoje.

Bet ar tai suveiks ir „Williams“ norės išsiskirti su L. Sargeantu, didelis klaustukas.

Neatrodo, kad jaunuoju Schumacheriu domisi „Sauber“, o „Audi“ era dar yra toli. Sugrįžimas į „Haas“ yra visiškai nerealus. Tokiu būdu, lieka tik „AlphaTauri“ variantas. Jei svarstysime grynai teoriškai, tai Schumacherio pavardė yra gana patraukli potencialiems investuotojams, be to, Mickas jau turi dviejų sezonų patirtį „Formulėje-1“.

„AlphaTauri“ vykdomasis direktorius Peteris Bayeris sako: „Galutinius sprendimus visada priima tik Helmutas Marko“. Tačiau daktaras Marko gana neigiamai žiūri į Schumacherių pavardę. Todėl šansai, kad Mickas kitą sezoną gaus pagrindinio lenktynininko vietą, yra lygūs ne daugiau kaip 10 proc.

Belieka pridurti, kad daugybė kitų jaunų perspektyvių sportininkų turi mažai šansų debiutuoti F-1 pasaulio čempionate. Nei Theo Pourchaire'as, nei Frederikas Vesti, nei Jackas Doohanas, nei Victoras Martenas nepalieka išskirtinių talentų įspūdžio, kokie jaunystėje yra buvę, pavyzdžiui, Charlesas Leclercas ar George'as Russellas.

Taip pat verta paminėti ir Liamą Lawsoną – gana perspektyvų „Red Bull“ jaunimo akademijos sportininką, kuris šiuo metu gana sėkmingai lenktyniauja Japonijos „Super Formula“ čempionate. Formaliai jis yra laikomas „Red Bull“ atsarginiu lenktynininku, bet kai iškilo klausimas dėl Nycko de Vrieso pakeitimo, naujuoju Y. Tsunodos partneriu tapo ne jis, o patyręs D. Ricciardo.

Alexas Palou, kuris dabar pirmauja „IndyCar“ čempionate ir oficialiai yra „McLaren“ atsarginiu lenktynininku ir jau ne kartą yra vairavęs F-1 bolidą bandymuose, taip pat yra potencialus galimas kandidatas. Bet „McLaren“ laisvos vietos nenusimato, o kitos komandos ispanui kol kas nieko nesiūlo.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983