Australijos GP: spaudos konferencija

Australijos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Kovo 08 d. 08:12, Ferrari
Gerbiami F-1.LT svetainės lankytojai, siūlome Jums pasiskaityti Gintarės Vieraitytės ir Gedimino Daukšos išverstą spaudos konferencijos po Australijos GP tekstą.
Klausimas (K): Michaeli, žiūrint iš šalies, lenktynės tau buvo puikios, ar taip buvo iš tikrųjų?
Michaelis Schumacheris (MS): Tiesą sakant, taip. Buvo sunku lenktynių pirmoje pusėje, kai Rubensas dar neturėjo jokių problemų. Jis spaudė mane labai stipriai ir mūsų kova buvo labai aštri. Aš negalėjau sau leisti daryti klaidų ir, turiu pasakyti, buvo labai įdomu. Visą savaitgalį bolidas veikė puikiai, ir dabar, po pirmųjų lenktynių, aš turiu 2 taškais daugiau, negu turėjau praeitą sezoną po trijų lenktynių. Taigi, mano sezono pradžia puiki.
K: Jūs pravažiavote greičiausią lenktynių ratą prieš antrąjį sustojimą boksuose ir sulėtinote tempą lenktynių pabaigoje. Galima spėti, kad visa tai buvo planuota.
MS: Akivaizdu, kad kai Fernando sulėtino tempą, mes taip pat nusprendėme taip padaryti ir pasaugoti bolidą dėl to, kad dabar įsigaliojo naujos taisyklės, tai pirmos sezono lenktynės, taigi, kad ir kaip mes pasitikėtume savimi, turėjome būti atsargūs.
K: Rubensai, Michaelis sakė, kad turėjai šiek tiek problemų, bet pirmoje lenktynių pusėje taip neatrodė.
Rubens Barrichello (RB): Pirmoje lenktynių pusėje mūsų kova buvo aštri, ratų įveikimo laikai buvo neįtikėtinai geri. Bet aš priartėjau prie Michaelio per daug arti, kai jis pasivijo kitus lenktynininkus, ir mano stabdžių sistema pradėjo silpnėti. Vėliau aš taip pat turėjau problemų, lenkdamas ratu atsiliekančius lenktynininkus ir Michaelis atitolo nuo manęs. Po sustojimo boksuose stabdžiai vis tiek neveikė gerai ir, kadangi aš turėjau daugiau kuro, stabdymo kelias buvo ilgas. Aš negalėjau spausti per daug, kadangi tada būčiau rizikavęs pasitraukti iš lenktynių. Tuo metu aš buvau atsilikęs jau 6 sekundėmis ir negalėjau sau leisti spausti per daug. Taigi, man beliko pasiduoti.
K: Fernando, Renault praėjusiais metais visada startuodavo gerai, ir dabar, taisyklėms pasikeitus, tai nesukelia jokių problemų jums.
Fernando Alonso (FA): Taip, startas buvo puikus. Akivaizdu, kad turėjau šiek tiek problemų su Montoya, taip pat truputėlį išslydau iš trasos, bet aš sugebėjau aplenkti Jensoną ir Montoyą ir po to mano lenktynės buvo lengvos.
K: Tu sakai, kad aplenkei Montoyą, bet iš tikrųjų atrodė, kad jis stabdė truputį per vėlai pirmajame posūkyje. Ar tau taip neatrodė?
FA: Taip, jis bandė stabdyti kaip įmanoma vėliau nešvarioje vidinėje trasos dalyje ir nesugebėjo sustabdyti. Po to aš buvau per lėtas, kad galėčiau kautis su Ferrari lenktynininkais ir buvau šiek tiek greitesnis už Jensoną ir Williams. Taigi, aš neturėjau jokių problemų.
K: Renault aplenkė Williams beveik puse minutės. Ar tikėjotės tokios puikios sezono pradžios prieš lenktynes?
FA: Nelabai. Mes atvykome čia žinodami, kad turime gerą bolidą, bet mes žinome, kad galime būti konkurencingi 3-4 lenktynėse Europoje. Taigi, mūsų tikslas pirmosiose 3-4 sezono lenktynėse yra pelnyti šiek tiek taškų ir podiumas yra daugiau, negu mes tikėjomės.
K: Michaeli, daugelis stebisi, kad tu, būdamas šešiskart pasaulio čempionas, gali būti toks susikaupęs ir ryžtingas laimėti lenktynes.
MS: Aš nemanau, kad man sunku nuteikti save. Aš esu geriausioje komandoje, kurioje atmosfera yra labai gera. Atrodo, kad aš nebeturiu ko siekti, bet aš tiesiog mėgstu lenktyniauti. Tai įgimta mano savybė, ir lenktyniausiu tol, kol as esu konkurencingas ir tai mėgstu.
K: Manau, rekordinis žiūrovų skaičius Melburne galvoja taip pat.
MS: Taip, žmonės buvo fantastiški. Jie mus labai palaikė ir jų buvo tiek daug, taigi, sezono pradžia puiki.
SPAUDOS KONFERENCIJA
K: Michaeli, ar savaitgalio pradžioje tikėjaisi, kad jis bus toks geras?
MS: Aš žinojau, kad mes galime būti labai konkurencingi, tai įrodė bandymai Imoloje, daug įtakos turėjo trasos charakteristikos ir bolido tobulinimas žiemą. Bet nesitikėjau, kad būsime tokie stiprūs.
K: Kaip manai, ar vėsesnis oras prisidėjo prie sėkmingų lenktynių?
MS: Galbūt. Labai įdomu sužinoti, ar naujos Bridgestone padangos bus geros karštesnėmis sąlygomis. Neabejoju, kad mes tai sužinosime Malaizijoje.
K: Ar nebuvo jokių sunkumų lenktynių metu? Tu praradai šiek tiek laiko, lenkdamas ratu atsiliekančius lenktynininkus.
MS: Taip, du lenktynininkai norėjo padaryti man paslaugą pasitraukdami nepalankiose trasos dalyse ir aš vos spėjau sustabdyti.
K: Bet nebuvo taip blogai?
MS: Ne, jie nepadarė nieko neteisingo. Kaip ir sakiau, jie norėjo praleisti mane, bet pasitraukę jie sulėtino tempą ir netgi pristabdė galvodami, kad aš tai numatysiu, bet iš tikrųjų tai aš to nenumačiau.
K: Ar daug laiko praleidai treniruodamasis startuoti?
MS: Akivaizdu, kad taip. Visą žiemą mes ruošėmės startavimo procedūrai tiek pat, kiek ir kitiems dalykams, bet startavimas yra labai svarbu.
K: Ar skyrėte atskiras dienas, kad pasiruoštumėte startavimui?
MS: Mes skyrėme tam tikrą dalį kiekvienuose bandymuose, bet akivaizdu, kad to nepakanka ir mes dar turime tai atidirbti.
K: Rubensai, ar tu patenkintas savo startu?
RB: Taip, kaip minėjo Michaelis, mes treniravomės. Mano startas buvo gana saugus. Aš turėjau galimybę pasirinkti kitą trajektoriją nei Michaelis ir bandyti aplenkti jį ten, bet ta trasos dalis buvo per daug dulkėta ir aš nusprendžiau to nedaryti ir bandyti aplenkti jį trečiajame posūkyje, bet tiesiog neturėjau galimybės.
K: Ar buvo sunku išlaikyti tempą pirmuose ratuose?
RB: Bolidas veikė fantastiškai, ir buvo nuostabu matyti, kad Bridgestone padarė daug, kad padangos būtų geros. Mes vis dar nesame tikri dėl padangų karštomis sąlygomis – tai mes sužinosime Malaizijoje. Mūsų kova buvo puiki, bet vėliau aš negalėjau kovoti dėl problemų su stabdžiais.
K: Fernando, kaip tu jautiesi po lenktynių, kuriose nelabai turėjai su kuo kovoti?
FA: Taip, nuo pat pirmo rato buvo neįmanoma išlaikyti Rubenso tempo ir visus 58 ratus as nemačiau nieko savo veidrodėliuose (juokiasi).
K: Kodėl tu sumažinai tempą?
FA: Aš sumažinau tempą dėl to, kad mane ir Rubensą skyrė 30 sekundžių, Jensonas taip pat buvo atsilikęs nuo manęs 30 sekundžių, todėl nenorėjau rizikuoti trečiąja vieta. Galbūt aš praradau keletą dešimtųjų sekundės dalių, bet, manau, bolidas buvo daug geresnis lenktynių pradžioje. Taip pat, mūsų strategija lėmė, kad bolidas buvo lengvas pirmose 2 lenktynių stadijose.
K: Ar lenktyniavimas tau buvo varginantis? Tu atrodai labiau pavargęs negu Michaelis ir Rubensas.
FA: Ne, mano plaukai ilgi (juokiasi). Ne, akivaizdu, kad mūsų bolidas nėra toks konkurencingas šiuo metu. Mes žinome, kad būsime stiprūs keliose lenktynėse Europoje, galbūt net galėsime laimėti, bet dabar aplenkti Williams ir McLaren yra šioks toks siurprizas.
K: Michaeli, žiūrint iš šalies, tavo bolidas atrodo labai lengvas valdyti. Ar tai tiesa?
MS: Bolido valdymas tikrai pagerėjo. Bolidas, kurį mes turėjome prieš kelis metus, nebuvo toks lengvas valdyti dėl to, kad jis nebuvo taip gerai sureguliuotas. Bet tuo pačiu metu, lenktynių pradžioje valdyti bolidą buvo daug sunkiau dėl to, kad mes važiavome greičiau. Lenktynių pabaigoje buvo daug lengviau, nes nereikėjo taip spausti.
K: Michaeli, tu sulėtinai tempą lenktynių pabaigoje, bet 55-ajame rate tempas drastiškai sumažėjo iki 1min. 32.3s. Ar tam buvo kokia nors priežastis?
MS: Aš manau, kad tai atsitiko dėl Jensono ar kažko kito. Taip, aš praleidau Jensoną, nes jis buvo už manęs ir važiavo daug greičiau nei aš, todėl nemačiau jokios prasmės laikyti jį už savęs.
K: Michaeli, šnekant apie jūsų dominavimą viso savaitgalio metu, tai labai primena 2002 sezono pradžią, Ar jums taip neatrodo?
MS: Jeigu sąžiningai, ne, nes jeigu praeitais metais vykusios lenktynės būtų buvusios švarios, tai situacija, žiūrint iš mano pusės, būtų buvusi panaši, kadangi laiko pranašumas, kurį mes turėjome, buvo toks pat, todėl aš visąlaik pabrėžiu Malaizijos svarbą. Tos lenktynės parodo tikrąją situaciją, o ne tokią, kokia ji yra dabar, iš tikro sąlygos buvo visiškai idealios mums, ir galbūt ne taip gerai tiko mūsų konkurentų bolidams ir padangoms.
K: Bet Malaizijoje jums sąlygos ne visada būna palankios?
MS: Tai aš ir noriu pasakyti. Tai tikrai nėra geriausios sąlygos mums lenktyniauti, todėl galime pamatyti, kaip gerai esame pasiruošę sezonui. Jeigu mes atrodome konkurencingai ten, vadinasi, mes esame labai stiprūs. Jeigu mes nepajėgiame lenktyniauti su artimiausiais konkurentais, tada sezonas bus šiek tiek sunkesnis.
K: Fernando, tu vienintelis pajėgei bent kurį laiką palaikyti Ferrari diktuojamą tempą. Ar tai jums padaryti leido geras vairavimas ar dar kas nors?
FA: Ne, aš visą savaitgalį turėjau labai gerai paruoštą bolidą, labai stiprų ir konkurencingą, ypač pirmoje lenktynių dalyje. Aš minėjau prieš tai, kad mes pasirinkome teisingą sustojimų taktiką, geras padangas, ir tai yra pagrindinė priežastis, kodėl sugebėjome būti greiti, bet Malaizija parodys, ar sugebėsime neatsilikti nuo tų vaikinų.
K: Michaeli, jūs visada džiaugiatės nugalėjęs, bet šiandien atrodėte daug labiau nustebęs, negu anksčiau. Ar tai dėl to, kad nežinojote, ką kitos komandos pademonstruos po žiemos, ar tai buvo šioks toks palengvėjimas?
MS: Jeigu grįžtumėte į praeitus metus, pamatytumėte, kad aš neturėjau progos stovėti ant podiumo tokioje situacijoje (kokia susiklostė šiandien), galbūt todėl, aišku, visą laiką malonu žinoti, kad bolidas yra fantastiškas, jį be galo malonu vairuoti, ir atmosfera yra labai gera, kaip ir sakiau, tiesiog mėgavausi tuo, ką dariau, ir kai susiklosto tokia situacija, visada esi šiek tiek nustebęs.
K: Fernando, jūs sakėte, kad variklis turėtų pagreitėti du ar tris kartus, kodėl jūs būsite pajėgus kovoti dėl pergalės. Ar jūs netikite, kad esant skirtingoms temperatūroms galėtumėte pravažiuoti daug geriau, sekančiame etape galėtumėte būti arčiau to vaikino?
FA: Taip, mes tikimės to. Mes tikimės būti arčiau jų ir kovoti dėl vietos ant podiumo ir pergalės. Aš manau, kad iš etapo Australijoje mes tikėjomės tik pelnyti taškų, baigti lenktynes, dėl naujų taisyklių ir naujo variklio savaitgalį. Manau, visos komandos buvo šiek tiek konservatyvios ir stengėsi pirmiausia pelnyti taškų ir finišuoti lenktynėse. Pagaliau, Malaizijoje mes pamatysime, ar esame pajėgūs siekti ko nors daugiau. Kaip ir sakiau, šiuo metu aš esu labai ramus, ir žinau, kad Renault pasirodo vis geriau ir geriau paskutiniuose praeito sezono etapuose ir dabar, pirmose lenktynėse, svarbiausia finišuoti ir pelnyti taškų, kurie bus labai reikalingi sezono pabaigoje.
K: Klausimas Michaeliui, jūsų nuomone, ar įmanoma, kad šiais metais Fernando kovos su jumis dėl titulo, ar tai būtų labai sunku?
MS: Aš manau, dabar jis yra idealioje situacijoje, taip. Sąžiningai, jis turi stiprų bolidą, kuris yra labai greitas ir patikimas... Ir jis neblogas, kaip vairuotojas! (Juokas) Ne. Aš manau, ateinančios lenktynės bus daug palankesnės jiems negu mums, ir išvis nematau prasmės spręsti, kaip klostysis sezonas, tik iš vienerių lenktynių.
K: Michaeli, ar jūs nei trupučio nesirūpinote dėl variklio lenktynių pabaigoje, dėl naujų techninių taisyklių, kaip klausinėdamas komandos per radijo ryšį, ar viskas tvarkoje?
MS: Aš to neklausiau, bet kažkurioje lenktynių dalyje paklausiau komandos, ar nėra nieko, dėl ko reikėtų susirūpinti, ar mums nevertėtų šiek tiek sumažinti RPM, ką mes ir padarėme, nes nėra tikslo mėginti išspausti iš bolido viską per pirmąsias lenktynes. Niekada nėra 100% tikimybės, kad nieko neatsitiks, todėl norėjome tiesiog būti tikri.
K: Michaeli, mes kol kas turėjome tiktai vienerias lenktynes, tačiau spręsdamas iš to, ką matėte bandymų metu ir šiandien, ar jūs esate nustebintas tokio Mclaren atsilikimo?
MS: Jūs turėjote puikias sąlygas matyti visas lenktynes ir visas situacijas. Aš sėdėjau bolide ir dariau tai, ką turiu daryti, nežinodamas, kas vyksta aplinkui, taigi būtų neteisinga ką nors iš karto spręsti. Aš turėčiau peržiūrėti visus laikus ir lenktynes ir tik tada mėginti ką nors spręsti.
K: Apie McLaren....
MS: Bet aš nežinau, kas tiksliai atsitiko, net ir jeigu jie turėjo problemų. Manau, Kimi susidūrė su variklio gedimu? Aš neįsivaizduoju, kas atsitiko DC, nes jis startavo rikiuotėje toli už manęs, taigi, kaip sakiau, nėra reikalo iš karto spręsti apie viską tik po vienerių lenktynių. Jeigu nori padaryti bent kiek teisingesnes išvadas, reikia pažiūrėti porą etapų, skirtingomis oro sąlygomis, skirtingose trasose.
K: Tie, kurie nepalaiko Ferrari, turbūt sakys „o ne, dar vienas Ferrari sezonas“. Jūs turbūt nesutiksite su tokiu požiūriu?
MS: Aš manau, jeigu praeitais metais būtų buvusios normalios lenktynės, jūs būtumėte išvydę panašią situaciją ir sakę tą patį, o po to būtų paaiškėję, kad situacija yra visiškai kitokia. Palaukime ir pamatysime.
K: Michaeli, ar jūs nustebote, kad Montoya nebuvo trečias, jeigu jis būtų likęs toje pozicijoje, kurioje startavo, ar nebūtų nuėmęs dalį spaudimo? O gal jūs su Rubensu tikėjotės, kad jei Montoya liks trečias, jūs būsite labiau spaudžiami iš galo?
MS: Aš taip nemanau, nes, jei atidžiau pažiūrėsite, Renault buvo aiškiai greitesni už Williams, jeigu tam nebuvo kokios nors specifinės priežasties. Bet Ralfas atsiliko puse minutės nuo Fernando, o Montoya buvo dar toliau už jo, taigi jie akivaizdžiai buvo lėtesni, bet galbūt tam yra kokia nors priežastis, kurios aš nežinau. Taigi, todėl aš nemanau, kad būčiau buvęs labiau spaudžiamas, jeigu už manęs būtų važiavęs kas nors kitas, o ne Fernando.
K: Ar jūs nustebote, kad jie nebuvo tokie greiti?
MS: Aš manau, tam buvo priežastis, kurios aš nežinau. Ar yra kas nors, ką turėčiau žinoti? Ar buvo koks nors incidentas? Montoya, aš mačiau jį išlekiantį pirmame posūkyje, taigi jis labai stipriai nukrito ir Ralfas, aš nežinau, jis startavo šiek tiek toliau už manęs, taigi turbūt jis negalėjo važiuoti pakankamai greitai, nes prieky buvo kiti pilotai. Taigi tai leido Fernando taip pasirodyti. Aš nežinau.
K: 6 ir 7...
MS: Taip, matote, jie buvo užstrigę už kitų pilotų ir negalėjo išnaudoti visų savo bolido galimybių.
K: Taigi jis būtų galėjęs jums būti pavojingas, jei būtų likęs trečias, tokia mano nuomonė?
MS: Aš nežinau, nes neįsivaizduoju, kokie greiti jie yra. Aš nemanau, kad jis būtų buvęs pavojingesnis negu Fernando, nes nesvarbu, kuris kartais būna greitesnis, viena kartą vienas būna pavojingesnis. Aš negaliu apie tai spręsti?
K: Klausimas visiems trims. Ar, be traukos kontrolės sistemos, dar koks nors pasikeitimas jums paliko gilesnį įspūdį?
FA: Man ne, viskas taip pat, kaip praeitais metais.
MS: Taip pat.
RB: Tiesiog turi labiau susikoncentruoti į porą kitų mygtukų, o šiaip ne.
K: Klausimas Fernando. Jūs nieko nekalbėjote apie variklį. Ar jums reikėjo riboti revs kažkurioje lenktynių dalyje, ar jūs gavote kokių nors nurodymų iš komandos?
FA: Nieko. Mes turime labai stiprų variklį šiais metais.
K: O Jarno viskas ėjosi taip pat?
FA: Aš nežinau. Jūs turite šnekėti su juo.
K: Rubensai, mes visą dėmesį skiriame Michaeliui, ir klausinėjame jo įvairiausių dalykų.
RB: Aš jau pastebėjau tai (juokiasi)
K: Jūs taip pat dalyvaujate visame šitame, neišvažiuojate tiesiog pasivažinėti sau. Pirmiausia, ar jaučiate: kad šis sezonas tai yra metai, kai galite pelnyti čempiono titulą, ar Jūs esate patenkintas savimi ir bolidu, kurį turite? Ar tai bus Jūsų geriausias sezonas?
RB: Taip, mes paprasčiausiai turėsime palaukti ir pamatysime, bet be jokių abejonių, aš manau, tai bus vienas geriausių mano sezonų. Aš turiu omeny, kad lenktyniauju jau gana ilgokai. Aš manau, kad tobulėju kiekvienais metais, ir mokausi iš savo klaidų, taigi šiandien aš turėjau labai geras lenktynes su Michaeliu iki to momento (kol nesusidūriau su problema). Kai turi vienodus bolidus, yra daug sunkiau aplenkti priešininką, taigi.... turbūt tikimybė, kad aš jį aplenksiu, buvo kokie 10%, bet stengiausi spausti jį kiek galėjau, tikėdamasis, kad jis padarys klaidą, ko jis, deja, nepadarė, kai aš buvai netoli jo. Bet aš savimi labai pasitikiu ir manau, kad Michaelis buvo tiesiog geriausias pilotas visą šį savaitgalį. Bet dėl to aš nenusimenu, nes kvalifikacijoje man pritrūko labai nedaug, kad užimčiau pirmą vietą. Taigi, nusimato graži kova šiais metais.
K: Mes šnekame apie galimą pavojų iš Renault pusės, apie įsivaizduojamą kovą su Williams ir kitais pilotais, bet tikrasis žmogus, kurio jis labiausiai turėtų bijoti, esate jūs.
RB: Viskas priklauso nuo to, kaip susiklostys pora artimiausių etapų, ką jau sakiau, bet jei sąžiningai - mes esame fantastiškoje komandoje ir didžiuojamės galėdami dirbti jai, man bolidas, kurį jie sukūrė, yra tiesiog nepakartojamas. Vėl, kojomis ant žemės, lauki antro etapo. Taigi mes, manau, dar pamatysime, tarp ko vyks kova.
K: Ar tai yra pilotas, kurio tu labiausiai bijai, Michaeli?
MS: Taip, aš tai sakiau prieš tai. Jei pažvelgsite į paskutinius metus, kaip Rubensas tobulėjo, suprasite, kad šį sezoną bus tikrai didelė konkurencija. Jūs matėte kvalifikaciją, mano pranašumo beveik nebuvo, ir stebėjote lenktynes, mes važiavome vienas greta kito, kol jis nesusidūrė su problema.
K: Keturios pergalės šioje trasoje...... ar tai viena iš
Jūsų mėgstamiausių trasų?
MS: Be abejo, tai viena iš mėgstamiausių mano vietų, pradėti sezoną, jie surengia fantastišką šou, visas reginys vertas dėmesio, nuostabus miestas, gera atmosfera. Mums labai patinka atvažiuoti čia, ir rezultatai atrodo neblogi.
vertimas: Gintarė Vieraitytė ir Gediminas Daukša


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983