Australijos GP: spaudos konferencija

Australijos GP: spaudos konferencija
logo 2005 Kovo 06 d. 20:08, RenaultF1
Pateikiame jums Australijos GP spaudos konferencijos, kurioje dalyvavo ant apdovanojimų pakylos užlipę „Renault“ pilotai Giancarlo Fisichella ir Fernando Alonso bei „Ferrari“ atstovas Rubensas Barrichello, ištraukas.
K.: Giancarlo, kai praeitą kartą laimėjote lenktynes, negalėjote tą akimirką švęsti. Šįkart jūs turėjote jaustis iš esmės kitaip?
G.Fisichella: Taip, tai man puiki diena. Sąžiningai tariant, tai man buvo puikios lenktynės. Aš buvau gana konservatyvus. Niekada nelėkiau ant ribos, tik pabaigoje, kuomet Rubensas vijosi mane, aš pavažiavau truputį greičiau ir parodžiau greitą rato laiką. Mašina buvo puiki, labai gerai subalansuota, padangos išliko stabilios nuo pradžios iki pabaigos. Mes esame tikrai geros formos ir tai yra geriausias mano karjeros startas. Laimėti pirmąsias sezono lenktynes yra puiku ir aš esu tikrai tikrai laimingas. Noriu pasakyti ačiū mechanikams ir visai „Renault“ komandai.
K.: Jūs paminėjote padangas ir akivaizdžiai šį sezoną taisyklės kitokios. Kaip jums šiandien pasirodė paskutiniai 25 ratai?
G.F.: Sąžiningai sakant, kadangi pirmąją lenktynių dalį aš buvau kiek konservatyvus padangų atžvilgiu, lenktynių pabaigoje mašina elgėsi tikrai puikiai. Iš tikrųjų, per paskutiniuosius 4 ar 5 ratus aš nuvažiavau savo greičiausius lenktynių ratus. Tai buvo gerai. Lengva nuo pradžios iki galo, ir aš laimingas, kadangi Fernando baigė trečias, o tai puikus rezultatas komandai.
K.: Absoliučiai. Mes girdėjome jus per radiją vos prieš jūsų pirmą sustojimą ir jūs sakėte kažką apie bolido sukimąsi į posūkį, tačiau tai nebuvo aišku. Kas tai buvo?
G.F.: Iš tikrųjų aš kalbėjau apie šiokį tokį nepakankamą sukimąsi, bet lenktynių metu yra geriau, kad suktųsi truputį per mažai, o ne per daug, todėl aš pasakiau inžinieriams nieko neliesti, nes man buvo gerai toliau važiuoti taip, kaip buvo.
K.: Rubensai, fantastiškos jūsų lenktynės iš vidurio į priekį su ilgais kuro sustojimais ir didele įtampa gale, tačiau puikiu atvažiavimu antroje vietoje...
R.Barrichello: Džiaugiausi kiekviena sekunde, ir tai parodo, kad „Ferrari“ krizės nėra. Mes čia, ir mes kovosim. Žinome, kad komandos pažengė į priekį, bet noriu pasveikinti komandą, kuri sukūrė gerą mašiną. Tai mūsų sena mašina, o naujoji pasirodys ir suteiks mums dar daugiau malonumo. Aš laimingas dėl komandos. Tai buvo fantastiškos lenktynės, ir padangos išlaikė labai gerai. Taipogi didžiuojuosi „Bridgestone“.
K.: Be to, ar vairavimo atžvilgiu labai intensyvios buvo jums lenktynės?
R.B.: Taip, daug naujų lenktynininkų, kartais reikia laiko juos išmokyti „Formulės-1“ įgūdžių. Kartais jie trasos vidury, ir ką tu pasakysi. Jei ne tai, buvo puikios lenktynės.
K.: Fernando, 13-as starte, 17 ratų sulaikytas Villeneuve‘o. Matėme, vieną akimirką nuo jūsų mašinos kažkas nulūžo, po to pasiekėte geriausią ratą, iškilote į trečią vietą ir prie finišo vos neaplenkėte Barrichello. Ypatinga diena, pabrėžusi „Renault“ pranašumą...
F.Alonso: Taip, buvo geras savaitgalis. Visuomet buvau pirmame trejete, netgi šlapiomis sąlygomis šeštadienį, ir esu tikras, kad mano 13-oji vieta starte nebuvo tikroji pagal potencialą surikiuotų eilėje mašinų šį savaitgalį. Taigi, žinojau, kad turėsiu greitai prasibrauti pro lėtus lenktynininkus, o tuomet 17 ratų sekiau Jacques ir labai gerai kovojome, bet podiumo finišui aš praradau beveik 25 sekundes. Bet kuriuo atveju aš buvau tikras, kad atlošiu šį laiką, ir dėka komandos ir mašinos balanso bei kolektyvo vėl fantastiškai atliktų pit stopų, taip pat dėka gerai padirbėjusių „Michelin“, kurie sukūrė šį padangos tipą, išlaikantį stabilumą visų lenktynių metu. Tai tikrai buvo smagu lenktynininkams, galima spausti visas lenktynes ir parodyti geriausią ratą gale.
K.: Ar išlėkimo iš trasos metu mašina buvo kaip nors pažeista?
F.A.: O ne. Buvau išlėkęs į žolę 2-3 kartus, tai buvo svarbi lenktynių dalis, kai važiavau už Jacques. Tuo metu labai spaudžiau su maksimaliu kuro kiekiu. Buvo labai sunku važiuoti, bet mašina kiekvieną ratą buvo vis greitesnė, ir tai teikė malonumą visas lenktynes.
K.: Giancarlo, be abejo, tai pati pradžia, bet tai buvo jūsų dominuojanti pergalė. Kaip jums atrodo 2005-ieji ir jūsų perspektyvos?
G.F.: Tikrai turiu pasitikėjimo likusiai sezono daliai. Be abejo, tai tik pirmos lenktynės, tačiau mes jau turim fantastišką potencialą, ir man taip atrodė jau nuo pirmo važiavimo šia mašina sausį. Ji buvo greita nuo pačių pirmųjų ratų, ir buvo lengva vairuoti. Taigi, dabar tik reikia dirbti toliau, tęsti vystymąsi ir stengtis toliau laimėti.
K.: Giancarlo, puiku. Pagaliau užlipote ant aukščiausio pakylos laiptelio po lenktynių, ir, esu tikras, jums tai patiko.
G.F.: Taip, jau buvo laikas. Buvo malonu turėti galimybę atšvęsti pergalę iš teisingos vietos ant podiumo. Tai buvo puiku. Buvo fantastiškos lenktynės. Bet nebuvo lengviau, nei tikėjausi. Važiavau gana konservatyviai iki paskutinių 5-6 ratų, kuomet Rubensas vijosi mane, ir aš važiavau greičiau, parodžiau gana gerą rato laiką, bolidas tikrai elgėsi gerai, pastoviai nuo pradžios iki galo. Buvo puiku, dabar laukiu likusio sezono. Žinau, tai tik pirmos lenktynės, ir lengva sakyti „mes čia“, bet mes turime tikrai gerą potencialą.
K.: Kiek pabaigoje jautėte Rubenso pavojų?
G.F.: Inžinierius liepė truputėlį spustelėti, mes ir spustelėjome, mes turėjome problemą (Rubensą), o mašina veikė gerai. Pravažiavau per 1:25.9, ir tai neblogai. Taigi, paskutinius keletą ratų truputį jaudinausi, nes vijausi Jordan ar Minardi, bet kai aplenkiau, nuvažiavau iki pabaigos ir laimėjau lenktynes.
K.: Kiek jus veikė kiti lenktynininkai lenktynių metu?
G.F.: Ganėtinai. Praradau 2 ratus už Villeneuve, nežinau, kodėl jis mane stabdė. Praradau 4 ar 5 sekundes. Tai tikrai blogai, dėl to truputėlį nuliūdau. Kiti lenktynininkai elgėsi daugiau mažiau gerai, bet kai esi kokie 50m už kitos mašinos, prarandi prispaudžiamąją galią ir būna gana sunku pavyti.
K.: Rubensai, iš 11 vietos į 2-ąją. Starte laimėjot 3 pozicijas. Papasakokite apie pirmąjį ratą.
R.B.: Na, pirmasis ratas buvo labai smagus. Pavyko gerai startuoti. Manau, kad sulig startu aplenkiau Buttoną, puikiai pravažiavau posūkius 1 ir 2, tuomet šalia savęs pamačiau „Jordan“, kuri, manau, taip pat labai gerai startavo. Žinot, reikia labai spausti, bet kartu ir saugoti padangas. Pavyko aplenkti Villeneuve‘ą, nes kitaip už jo būčiau praradęs visas lenktynes. Taigi, mano lenktynės buvo tikrai geros. Vienintelė turėta problema buvo likus 15 ratų - pradėjau blokuoti galinius stabdžius, pranešiau apie tai komandai, ir, deja, praradau stabdžių balansą. Visas stabdžių balansas buvo perkeltas į galą, mažai ką galėjau bolide pakeisti, bet jis buvo kaip kartingas, laimei, laimėjau lenktynes jais gruodį, taigi, pavyko važiuoti toliau. Su pareguliavimais mašina važiavo pakenčiamai, tačiau galiniai stabdžiai ir toliau blokavosi.
K.: Ką pakeistumėt strategijos atžvilgiu? Ar manot, kad bet kuriu atveju privalėjote veržtis į priekį, prieš Giancarlo?
R.B.: Galėjau kažką pakeisti tik šeštadienį. Prašyčiau truputį mažiau vandens išvažiuojant (kvalifikacijai). Tai viskas, ką keisčiau. Strategija tikrai buvo gera. Nemanau, kad galėjome ją keisti. Šį rytą trasa buvo tikrai labai slidi. Nebūčiau daugiau pasiekęs. Pagal tai, kokie buvo tarpai, buvau netgi laimingas, kad užėmiau tokią poziciją. Strategija ir padangos buvo fantastiškos. Manau, su tomis padangomis būčiau nuvažiavęs dar vienas lenktynes, jos tokios geros. Bet, prašau, neliepkite mums šito. Tai buvo smagu, nors ir neypatingai.
K.: Pabaigoje vijotės Giancarlo. Ar dar turėjote rezervų?
R.B.: Turėjau omeny, kad reikia spausti. Visi lenktyniaujame tam, kad laimėtume. Net jei paskutiniame rate būčiau labai priartėjęs, tai dar nieko nebūtų reiškę, nes viena yra priartėti, o kita – aplenkti. Fernando labai greitai artėjo, tačiau sumažinau apsukas. Žinot, reikia galvot porą savaičių į priekį. Malaizijoje bus 35 laipsniai, ir reikės nuvažiuoti visas lenktynes. Tačiau aš spaudžiau. Būčiau turėjęs šansą jį pavyti, būčiau pavijęs, tačiau akivaizdžiai jis pasaugojo padangas pradžioje, ir jos buvo dar geresnės [negu mano].
K.: Fernando, išvažiavote iš pitų po antrojo sustojimo, ir Rubensas pravažiavo kaip tik pro jus. Ką galėjot pakeisti?
F.A.: Irgi šeštadienį. Manau, šiandien man viskas buvo gerai. Startuojant 13-am turėjo būti sunkios lenktynės, ir iš tikro po dviejų posūkių aš buvau vienuoliktas. Nemanau, kad per startą nuveikiau daug, o 17 ratų strigimas už Villeneuve‘o pribaigė mano lenktynes, nes 25 sekundėm atsilikau nuo tų, kas buvo priekyje, bet pavyko spausti, tačiau ne taupyti padangas, skirtingai nei mano komandos draugui, spaudžiau kiekvieną ratą iki finišo, ir ši trečioji vieta man kaip pergalė.
K.: Jūs daug labiau spaudėte, o ne buvote toks konservatyvus kaip Giancarlo.
F.A.: O taip, lygiai atvirkščiai. Kiekvieną ratą lėkiau labiau nei kvalifikacijoj, nes šįryt labai greitai nevažiavau. Mašiną su daug kuro buvo sunku vairuoti. Įvyko 4 lenkimo manevrai, kas yra neįprasta, ir čia, Melburne, tai pavyko, nes mano mašina buvo daug greitesnė nei kitų.
K.: Vienu metu pravažiavote pro Jacquesą, o paskui jis vėl aplenkė jus.
F.A.: Ai, nepriminkit. Tuomet maniau, kad jau pavyko, bet paskui reikėjo pradėti iš naujo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983